Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Baserat på erfarenheter från livet generellt: Ja det är många män som har svårt med det kommunikativa. Vet inte om det handlar om att de fostras till att inte behöva ta ansvar för det sociala, eller om det helt enkelt är så pass utbrett tabu att kunna kommunicera sina känslor som man. Eller både ock. I vilket fall är jag så jävla trött på tysta, ickekommunicerande karlar så jag skulle inte orka lyfta ett finger mer för att försök hålla liv i en konversation mer. Inget av mina förhållanden med dito killar har heller blivit speciellt intressanta...

Nej precis, de sållar ut sig själva, och det är ju inte ens så att man kommit till att prata känslor utan det är mycket ytligare konversationer än så. De visar ju direkt att de inte är något att satsa på genom att inte bjuda upp till att ens försöka och just den passiviteten är ju inte attraktiv alls.

Har nu skrivit med några matchningar men ingen av dem gör minsta ansträngning för att föra konversationen framåt. De svarar men frågar inget tillbaka. Berättar inget som kan leda till följdfrågor utan korta svar. Är det så att många män har svårt att kommunicera eller är de bara oengagerade? Jag orkar ställa max två frågor med det mottagandet sen vill inte jag driva konversationen framåt själv längre.
Tills de leder in samtalet på sex och plötsligt ställer tio frågor per svar 🙄

Det bästa jag läst! 😂

Bifogade filer

• 2B92B677-3104-4C5A-B32A-55AB540EBF74.webp
    2B92B677-3104-4C5A-B32A-55AB540EBF74.webp
    18,6 KB · Visningar: 418
Jag och italienaren har bokat in att gå på konsert tillsammans i Milano i mars, och så har han lovat att se till att jag får i mig bra mat hela helgen när jag är där :laugh: Känns förstås lite snopet när man väl träffar någon som verkar vettig att de ska bo i ett helt annat land, så ingen av oss vågar ha allt för höga förhoppningar, men vi tänker att vi fortsätter prata som vi gör och ses när vi kan så får det bli som det blir! Jag är dålig på att ha is i magen, men nu är jag så illa tvungen. Både spännande och skitjobbigt det här :nailbiting:

Jag och italienaren har bokat in att gå på konsert tillsammans i Milano i mars, och så har han lovat att se till att jag får i mig bra mat hela helgen när jag är där :laugh: Känns förstås lite snopet när man väl träffar någon som verkar vettig att de ska bo i ett helt annat land, så ingen av oss vågar ha allt för höga förhoppningar, men vi tänker att vi fortsätter prata som vi gör och ses när vi kan så får det bli som det blir! Jag är dålig på att ha is i magen, men nu är jag så illa tvungen. Både spännande och skitjobbigt det här :nailbiting:
Italien är ju inget avstånd dock. Det är ju det fina med Europa. Det går billiga flyg och vill man köra ner så går det också. Det går att ta tåget också även om det är lite krångligare.

Värre om man träffar någon från Australien eller USA.

Jag hade ju en kompis som startade upp min Tinder för ett tag sen, men när jag insåg att hon skickat ;) till flera personer fick jag kalla fötter och öppnade inte appen igen 🤪 men häromdagen så återupptog jag konversation med en kille jag skrev med innan det, så ikväll ska jag på promenaddejt. Blev bestämt igår så jag har inte tid att noja alltför mycket innan.

Jag hade ju en kompis som startade upp min Tinder för ett tag sen, men när jag insåg att hon skickat ;) till flera personer fick jag kalla fötter och öppnade inte appen igen 🤪 men häromdagen så återupptog jag konversation med en kille jag skrev med innan det, så ikväll ska jag på promenaddejt. Blev bestämt igår så jag har inte tid att noja alltför mycket innan.

Och särskilt spännande blev det inte, men jag har iaf fått ihop allt som behövdes på stegräknaren idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
285
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 570
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar