Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på en dejt i helgen men det var ingen match. Han var alldeles för tidigt på det efter sin separation kände jag men han var en trevlig person inte någon potential för mer än vänskap.
Har nu skrivit med några matchningar men ingen av dem gör minsta ansträngning för att föra konversationen framåt. De svarar men frågar inget tillbaka. Berättar inget som kan leda till följdfrågor utan korta svar. Är det så att många män har svårt att kommunicera eller är de bara oengagerade? Jag orkar ställa max två frågor med det mottagandet sen vill inte jag driva konversationen framåt själv längre.

M ringde! vi pratade i 2 timmar.
det var för längesen vi pratade men vilka känslor hennes röst drar fram. la på för en timme sen och har inte kunnat släppa tanken på henne sen dess.
önskar att saker skulle kunna funka mella oss men jag ska nog inte tro det. men hoppas gör man.
gillar inte vara ensam.

M ringde! vi pratade i 2 timmar.
det var för längesen vi pratade men vilka känslor hennes röst drar fram. la på för en timme sen och har inte kunnat släppa tanken på henne sen dess.
önskar att saker skulle kunna funka mella oss men jag ska nog inte tro det. men hoppas gör man.
gillar inte vara ensam.
Polymänniskan?

Sånt är ett ämne man diskuterar, stöter och blöter så att båda sidor får fram allt och alla tankar/känslor om.

Sedan, när man gjort det så kommer man fram till ett beslut. Antingen gå vidare som par eller gå vidare åt varsitt håll.

Kan ju ha missat något pga inte flitig läsare av tråden, men dumpade inte du ganska omgående när hon tog upp det?

Polymänniskan?

Sånt är ett ämne man diskuterar, stöter och blöter så att båda sidor får fram allt och alla tankar/känslor om.

Sedan, när man gjort det så kommer man fram till ett beslut. Antingen gå vidare som par eller gå vidare åt varsitt håll.

Kan ju ha missat något pga inte flitig läsare av tråden, men dumpade inte du ganska omgående när hon tog upp det?
Nej hon som var inan polymäninskan. Det var ett tag sednan.
Jag tror mest att jag är i ett lite utsatt läge just nu rent mentalt.

Och den meningen är helt problematiken. Vad är det som är så hemskt med dig själv att du mår dåligt av att spendera tid med dig själv?

Det är först när man är tillfreds med sig själv som man egentligen har något att bidra med i ett moget förhållande. Att träffa någon för att man inte vill vara själv är sämsta anledningen.
Jag tror att du missförstod lite för min förmåga att uttrycka mig bättre brister.
Jag har inga problem att vara ensam och har nog inte varit mer tillfreds med mig själv på länge.
varför jag gillar inte att vara själv för det blir trist att vara en isolerad person i ett samhälle.
men anledningen att jag kan göra dåliga beslut är nog för att jag har upplevt mig mycket isolerad under pandemin.

Har nu skrivit med några matchningar men ingen av dem gör minsta ansträngning för att föra konversationen framåt. De svarar men frågar inget tillbaka. Berättar inget som kan leda till följdfrågor utan korta svar. Är det så att många män har svårt att kommunicera eller är de bara oengagerade? Jag orkar ställa max två frågor med det mottagandet sen vill inte jag driva konversationen framåt själv längre.
Det undrar jag med. Jag har slutat skriva först för antingen får jag inget svar alls eller så blir det som du beskriver. Så himla trist.

Var på en dejt i helgen men det var ingen match. Han var alldeles för tidigt på det efter sin separation kände jag men han var en trevlig person inte någon potential för mer än vänskap.
Har exakt samma erfarenhet som dig när det gäller konversationerna. Ger också upp efter några meddelanden, orkar liksom inte bära det sociala ansvaret.

Baserat på erfarenheter från livet generellt: Ja det är många män som har svårt med det kommunikativa. Vet inte om det handlar om att de fostras till att inte behöva ta ansvar för det sociala, eller om det helt enkelt är så pass utbrett tabu att kunna kommunicera sina känslor som man. Eller både ock. I vilket fall är jag så jävla trött på tysta, ickekommunicerande karlar så jag skulle inte orka lyfta ett finger mer för att försök hålla liv i en konversation mer. Inget av mina förhållanden med dito killar har heller blivit speciellt intressanta...

Har absolut inte haft problem med att ha långa intressanta konversationer med män från Tinder. Vissa pratar jag fortfarande med för att dom är så trevliga trots att vi aldrig träffades i slutändan, sådär två år senare. Även om det också fanns män som var tråkiga, men det kändes som ett ickeproblem då man enkelt kunde avmatcha.

Oengagemang. Så svårt är det inte att ha en vanlig konversation. Helt rätt oavsett att inte lägga ner mer energi på det om det inte lyfter.

Baserat på erfarenheter från livet generellt: Ja det är många män som har svårt med det kommunikativa. Vet inte om det handlar om att de fostras till att inte behöva ta ansvar för det sociala, eller om det helt enkelt är så pass utbrett tabu att kunna kommunicera sina känslor som man. Eller både ock. I vilket fall är jag så jävla trött på tysta, ickekommunicerande karlar så jag skulle inte orka lyfta ett finger mer för att försök hålla liv i en konversation mer. Inget av mina förhållanden med dito killar har heller blivit speciellt intressanta...

Alltså den versionen tror jag inte på om det är personer som är välintegrerade i samhället med jobb, fritidsintressen, fungerande sociala sammanhang osv. Inte när det kommer till vanlig social interaktion på t ex Tinder.

många män tycker att det är svårt att kommunicera på tinder, för i deras ögon blir man av matchad och blockerad för helt slumpmässiga orsaker. saker som pratar för lite, pratar för mycket, är tråkiga, är framfusig, är inte framfusig etc. jag ska vara ärlig och säga att jag förstår det, menar vem orkar ägna energi och tid på någon man inte vill träffa.

Alltså den versionen tror jag inte på om det är personer som är välintegrerade i samhället med jobb, fritidsintressen, fungerande sociala sammanhang osv. Inte när det kommer till vanlig social interaktion på t ex Tinder.

Jag har ingen erfarenhet av nätdejting. Jag refererar bara till observationer under mitt liv. Det är inte så ovanligt med män sm är kassa på att kommunicera. Vad det beror på däremot vet jag inte, det där var bara en teori. Oavsett så är det ointressant för mig så jag lägger inte energi på dem.

Har exakt samma erfarenhet som dig när det gäller konversationerna. Ger också upp efter några meddelanden, orkar liksom inte bära det sociala ansvaret.
Precis jag är inte intresserad av de som söker efter en ny mamma alternativt projektledare över deras liv. Jag behöver en motpart som kan matcha mitt driv och energi inte någon som är på mycket lägre nivå och vill låta mig göra jobbet.

Det undrar jag med. Jag har slutat skriva först för antingen får jag inget svar alls eller så blir det som du beskriver. Så himla trist.
Jag har samma erfarenhet. Det brukar aldrig leda någonvart om de inte själva inlett konversationen. Inlägget gällde tyvärr personer som själva inlett konversationen med mig 🙈

Jag håller helt med om det här med oengagerade killar på både Tinder och andra forum! Fy fasiken vad less jag är på det. Jag orkar inte hålla igång konversationen helt ensam, och hur kul är det när man inte får några frågor tillbaka 😒
Jag vet väl inte om jag egentligen är ute i dejtingvärlden, men jag kikar ibland på Tinder. Men jag har faktiskt nyligen gått på två enklare dejter med en tjej som tog kontakt på ett annat forum/community, en fika och så har vi gått på en pubträff för folk på det forumet tillsammans :) då hon inte bor här i närheten på heltid utan mest i Göteborg så får vi se hur mycket vi kan ses. Men förhoppningsvis ska vi träffas och gå på ett event tillsammans nu i början av december i Göteborg innan jag åker ner mot skåne. Känns väldigt nervöst och ovant att träffa en tjej, det har jag inte gjort på nästan 15 år 😅 vi båda är öppna med att det inte är något monogamt vi söker, så det känns bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
285
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 570
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar