Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började för ett tag sen fundera på om det inte skulle vara trevligt och börja dejta någon, speciellt som jag den senaste månaderna verkligen suktat efter närhet. Mer än bara någon kram från vänner.

Så för några veckor sen hörde han jag dejtade en sväng 2020 av sig och fråga om jag hade bråttom hem efter jobbet eller om jag ville komma hem till honom på "fika".

Blev väldigt förvånad att han hörde av sig, då jag var helt 100 på att han träffade en tjej som jag brukar jobba med men tänkte ändå varför inte. Det har jag inget med att göra så att säga. Och jag kände mig desperat på närhet så åkte dit. :angel:

Jag har sovit över hos honom någon enstaka gång under årens lopp. Men nu senaste veckorna har det blivit flera tillfällen.
Igår fick jag en tandborste på morgonen tom. Jag skulle åka hem direkt så hade egentligen inte behövt en. Hade kanske extra dålig andedräkt på morgonen eller så, då det inte hänt någon gång förut. :angel::rofl:;)

Har iallafall lovat mig själv att inte tänka för mycket på det, och blir det något mer/någon mer gång så blir det. Jag får närhet, fika och sällskap framför någon film/serie. Och det känns väldigt bra att just nu bara låta det bli som det blir.

En kille på instagram och jag har tänkt bada nån helg framöver, det dröjer nog dock lite då det inte finns öppet vatten eller nån vak ännu.
Så jag skrev det till honom igår, då svarade han och frågade om vi skulle hänga nån dag :D så vi får väl se.

Vi skriver lite sporadiskt men hon är inte så väldigt ”pratsam”. Tänkte om jag skulle fråga om vi kan ringas nästa vecka 😊 För det kanske man ska göra innan man ses? Om man vill ses.

Jobbcrushen har semester igen i ett par veckor, så det är väl bra att få lite distans på det samtidigt också. Fast vi pratades iof ändå vid en snabbis i eftermiddags. Och jag vet ju att hon kommer jobba ändå. Men hon är i alla fall inte på jobbet.

(Nu ska jag sova och inte tänka mer på det här ikväll känner jag!)

Vi skriver lite sporadiskt men hon är inte så väldigt ”pratsam”. Tänkte om jag skulle fråga om vi kan ringas nästa vecka 😊 För det kanske man ska göra innan man ses? Om man vill ses.

Jobbcrushen har semester igen i ett par veckor, så det är väl bra att få lite distans på det samtidigt också. Fast vi pratades iof ändå vid en snabbis i eftermiddags. Och jag vet ju att hon kommer jobba ändå. Men hon är i alla fall inte på jobbet.

Jag brukar skippa telefonpratandet, men det är ju olika vad man föredrar. Tycker det är bättre att bara ses direkt, enklare att känna av kemi och "läsa" varandra IRL än på telefon. Men det låter bra att ta initiativ till antigen att ringas eller ses, hejja dig! :banana:

Min känsla var rätt angående den långväga. Det blir ingen mer dejt (iaf inte just nu) men vi avslutade himla fint och det känns absolut lite sorgligt men ändå inte jobbigt. Jag har fått med mig insikter och nya perspektiv och är tacksam för det 😊

Nu har jag två personer jag skriver/pratar med i min stad. Både flyter på väldigt bra och jag har bokat in förstadejter med båda den här veckan. Ikväll blir det fika och promenad med H och på söndag brunch med J 😊 jag har pratat i telefon med J och igår blev det två timmars videosamtal. Supertrevligt! Den spontana känslan är att jag vill skippa dejten med H men det är nog dumt, man vet ju ändå inte förrän man ses tänker jag.

Håll tummarna! Det är nervöst med dejt!

Jag vill absolut inte prata i telefon innan jag ses, men alla är olika :)

Jag är inte heller så jättepratsam i text innan man ses. Det har hänt så många gånger att vi skrivit en massa och sen händer något av följande:

a) personen vågar inte /är inte redo att ses när det väl kommer till kritan eller

b) känslan när man ses matchar inte alls känslan i text.

I båda fallen har jag lagt ner tid och energi på något som inte blev något. Bättre att ses på riktigt så snart som möjligt och känna efter om det finns något där.

Jag vill absolut inte prata i telefon innan jag ses, men alla är olika :)

Inte jag heller, ser ingen poäng. @cambodia jag förstår om det kanske känns lite nervöst och stort att ses när man är ganska ny på att dejta men det behöver inte vara en så stor grej.

Jag tänker att det bara är att föreslå att ses! Det brukar bli trevligt. Dessutom är det en bra check; om personen säger att det inte passar så bra just nu/ses gärna längre fram/pratar bort det etc. då lägger jag ner för då är sannolikheten stor att det inte kommer att hända.

De som de fungerat bäst med för min del är när antingen jag eller den andra har föreslagit att ses ganska kort inpå att vi matchat och att vi faktiskt också har gjort det. Sen har det inte alltid fungerat i längden men då har det åtminstone funnits en vilja och en nyfikenhet hos den andra på mig och på att faktiskt träffas.

Oh my lord… matchade med en kille igår. Jag har mitt namn och ålder på Tinder precis som alla andra. Han frågar mig var jag bor och jag svarar att jag bor mellan tätort x och tätort x (några mil emellan dessa). Så vips, hade han kollat upp min adress 🙃 Inte alls obehaglig 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
287
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar