Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med om att en bild gör det hela en runda värre, men jag avskyr de där siterna ändå. Vad sjutton har folk att göra med vad jag tjänar, vad jag kör för bil eller vilka husdjur jag kan tänkas ha? Som tur är kan en ju avregistrera sig. :)
Jag tänker dessutom tvärtom också, att informationen gör det lättare för folk att Begå våldsbrott.

Men vi fungerar olika, och som ni säger behöver en inte skylta med snokandet.
Jag bryr mig inte om någon kollar upp husdjur/bil/bostad etc för jag tänker att om vi ändå ska på dejt lär ju sånt komma upp.

Jag skulle nog snarare dra öronen åt mig ordentligt om personen hade avregistrerat sig och det inte fanns någon info att hämta. Det skulle vara rejäla varningsklockor för mig, vad vill han dölja?

Sen tror jag också att andelen våldsbrott som förhindras genom att man kollar upp personen innan överstiger andelen våldsbrott som möjliggörs av infon på samma sidor som gärningsmannen själv letar upp.

Jag bryr mig inte om någon kollar upp husdjur/bil/bostad etc för jag tänker att om vi ändå ska på dejt lär ju sånt komma upp.

Jag skulle nog snarare dra öronen åt mig ordentligt om personen hade avregistrerat sig och det inte fanns någon info att hämta. Det skulle vara rejäla varningsklockor för mig, vad vill han dölja?

Sen tror jag också att andelen våldsbrott som förhindras genom att man kollar upp personen innan överstiger andelen våldsbrott som möjliggörs av infon på samma sidor som gärningsmannen själv letar upp.
Jag väljer hellre själv om det är något jag vill dela med mig av när jag väl träffar personen. Visar det sig att vi inte gillar varandra har hen inte med det att göra, varken min adress, mitt lönekonto eller något annat.
För mig är det inte konstigare än att inte ha IG eller FB.
Har en begått brott finns det registrerat annorstädes (och mer korrekt) så det kommer en ju inte ifrån oavsett.

Det är möjligt, men jag tror inte att det är riktigt så enkelt att undvika att inleda ett förhållande med en misshandlare, men nu börjar vi hamna rätt OT.
Vi skulle helt enkelt inte vara kompatibla. :D

Han kanske har ett jobb där det är bra att vara lite mer svårhittad.

//haft väktare på jobbet samt polis cirkulerande i närsamhället idag pga hot.

Jag tycker inte att det känns särskilt obehagligt att en dejt snokar upp vart jag bor, vad jag tjänar, om jag förekommer i brottsregistret etc. Jag känner inte att jag har något att dölja och jag vill definitivt veta om dejten är dömd för misshandel mot tidigare flickvänner och liknande.

Skulle inte riskera att slösa tid på någon random snubbe som vill vara otrogen, begått våldsbrott etc.
Men hur vet ni vilket brott som avses, det står väl bara "dömd i brottmål"?
Betalar ni för att få ut domen då eller?

• Gilla
Reactions: Sel
Jag ogillar särskilt sättet de skriver på. Ratsit är ju en sak med allmän info, men MrKoll skriver till exempel om min mormor att hon är en Dam på xx år som bor ensam i lägenhet xx, trappupgång Y, andra våningen, den röda dörren till vänster - ungefär. Jag tycker att det är jätteobehagligt.

Jag ogillar särskilt sättet de skriver på. Ratsit är ju en sak med allmän info, men MrKoll skriver till exempel om min mormor att hon är en Dam på xx år som bor ensam i lägenhet xx, trappupgång Y, andra våningen, den röda dörren till vänster - ungefär. Jag tycker att det är jätteobehagligt.
Ja, mrkoll är verkligen obehaglig - det känns både lite intimt och med skvallertidningskänsla. :crazy:

Finns en anledning att jag inte har mitt riktiga namn på tinder. Folk är så sjukt gränslösa.. 😣
Att någon kollar upp mig lider jag inte så mycket av. Däremot när folk från Tinder letat upp mig och skickar meddelanden trots att vi inte matchat stör mig oerhört mycket. Det är gränslöst på riktigt!

"Hej! Jag såg dig på Tinder och vi har inte matchat så jag tänkte att jag skickar här. Hur står det till idag?" :eek: :crazy::banghead:

Vi har inte matchat av en anledning liksom...

Jag väljer hellre själv om det är något jag vill dela med mig av när jag väl träffar personen. Visar det sig att vi inte gillar varandra har hen inte med det att göra, varken min adress, mitt lönekonto eller något annat.
För mig är det inte konstigare än att inte ha IG eller FB.
Har en begått brott finns det registrerat annorstädes (och mer korrekt) så det kommer en ju inte ifrån oavsett.

Det är möjligt, men jag tror inte att det är riktigt så enkelt att undvika att inleda ett förhållande med en misshandlare, men nu börjar vi hamna rätt OT.
Vi skulle helt enkelt inte vara kompatibla. :D
Och jag litar inte på att någon frivilligt berättar om sina tidigare domar eller att han egentligen är gift, därför kollar jag upp saken själv.
Jag tror inte att det är enkelt på något sätt att undvika att hamna i ett förhållande där någon misshandlar den andra men jag vill använda verktygen som finns för att undvika det i den mån det går. Får jag reda på att mannen är dömd för misshandel redan innan det blivit någon dejt är det förmodligen mycket lättare att avsluta det hela än vad det kanske är om vi redan hunnit träffas i några månader.

Nej du @Sel, vi två ska inte gå på dejt :D

Han kanske har ett jobb där det är bra att vara lite mer svårhittad.

//haft väktare på jobbet samt polis cirkulerande i närsamhället idag pga hot.
Absolut, klart att det kan finnas sådana anledningar men jag känner spontant att jag hellre avslutar än chansar på att det faktiskt ligger till så. Har vi inte ens träffats så är det nog inte någon större förlust för varken mig eller honom. Det finns ju tusen andra 🤷‍♀️

Ja, det gör jag om det är en person jag är väldigt intresserad av att träffa. Annars faller ju lite hela grejen med att veta att personen är dömd för något men inte för vad, jag vill som sagt ha all information.

Jag sökte också på personer innan vi skulle träffas. Ibland var det svårt veta om det var ett vanligt namn men oftast är det hyfsat lätt att hitta om man vet i vilket område personen bor. Inte bara ”Stockholm” eller ”Uppsala”

Det finns ju tusen andra 🤷‍♀️
Nu vet jag inte om jag är lite extra bitter idag, men finns det verkligen tusen andra? Var är dem i så fall? O_o

Jag är dock helt med dig på att kolla upp snubbarna jag ska träffa. Det är ren självbevarelsedrift. Jag har så många exempel i livet där bara lite bakgrundskoll hade besparat människor mycket lidande och hjärtesorg. Jag själv inräknat i det.

Nu vet jag inte om jag är lite extra bitter idag, men finns det verkligen tusen andra? Var är dem i så fall? O_o

Jag är dock helt med dig på att kolla upp snubbarna jag ska träffa. Det är ren självbevarelsedrift. Jag har så många exempel i livet där bara lite bakgrundskoll hade besparat människor mycket lidande och hjärtesorg. Jag själv inräknat i det.
För mig känns det som ett överflöd som man matchar med på Tinder, det svåra är inte att hitta någon att gå på dejt med. Det svåra är att hitta någon som man också vill träffa morgonen efter 😅

Jag bor dock i Göteborg så det är ju inte någon brist på människor här heller. Bor man i någon mindre stad blir ju utbudet desto skralare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
287
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar