Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratade lite med min närmsta manlige vän igår om det här med att kolla upp någon innan dejt (och om det är acceptabelt att tala om att man gjort det) och han har aldrig kollat någon tjej innan, aldrig ens tänkt tanken och tyckte också det lät creepy att tala om att man gjort det. Men han sa också att han förstår att tjejer kollar innan "för det är ju 'vi' män som våldtar och mördar, inte kvinnor" 🤷🏼‍♀️

Jag pratade lite med min närmsta manlige vän igår om det här med att kolla upp någon innan dejt (och om det är acceptabelt att tala om att man gjort det) och han har aldrig kollat någon tjej innan, aldrig ens tänkt tanken och tyckte också det lät creepy att tala om att man gjort det. Men han sa också att han förstår att tjejer kollar innan "för det är ju 'vi' män som våldtar och mördar, inte kvinnor" 🤷🏼‍♀️
Det är nog därför jag inte känner ett behov av det, för att jag dejtar kvinnor.

Ja det är ju däri den stora skillnaden ligger. En kvinna kollar upp en man för att (i värsta fall) slippa bli misshandlad eller mördad. En man kollar upp en kvinna för att... Ptja, ta reda på var hon bor?

Ja det är ju däri den stora skillnaden ligger. En kvinna kollar upp en man för att (i värsta fall) slippa bli misshandlad eller mördad. En man kollar upp en kvinna för att... Ptja, ta reda på var hon bor?
Eller för att veta om mänskan finns i verkligheten överhuvudtaget, inte är känd lurendrejeriare osv. Är inte någon större skillnad. Faktiskt blivit varnad för en utav en här på buke som kände till lite mer historia om en annan på buke, visade sig vara befogat men det är klart att det lika gärna inte kunde vart det. Att ta reda på lite om personen och sen jämföra med vad de påstår om sig själva är rimligt som det ser ut i samhället idag helt oavsett.

Män bör nog börja kolla upp sina tinderdejter lite oftare också, om än inget mord skedde den här gången.
Kan ju vara nog så traumatiskt att bli kidnappad och misshandlad, vilket man faktiskt läser om ibland, hur män blivit lurad in i ett bakhåll av en kvinna de mött online.
Nedan citerat från en artikel i år.

" Tinderdejten i slutade i misshandel av fem maskerade män och tillfångatagande.
Nu döms två, en kvinna i 20-årsåldern och en man i 25-årsåldern, till tre års fängelse för rån och olaga frihetsberövande"

---

Kolla upp folk gör nog de flesta, män som kvinnor även om det inte är nån garanti för att inte råka illa ut.
Talar om att man kollat upp någon och vet var de bor osv, det gör bara creeps.
Kontentan- ni kan räkna med att den ni kollar upp även kollar upp er.

Man bör vara medveten om riskerna med att möta okända från nätet, men också vara medveten om att risken för att hemskheter ska ske faktiskt är tämligen liten.

Dejtar en kille som tar väldigt lång tid på sig att svara på meddelanden. Man ser att han läser dem rätt snabbt oftast inom en timme men sen går det en halv dag utan svar? Igår skickade jag ett meddelande vid 18 och får svar vid 18 idag han ursäktade sig med att han somnade innan han hann svara men hade ändå läst meddelandet inom en timme.

Hur hanterar ni sånt här? Inte bry sig? Göra likadant? Kommentera? Hur?

Dejtar en kille som tar väldigt lång tid på sig att svara på meddelanden. Man ser att han läser dem rätt snabbt oftast inom en timme men sen går det en halv dag utan svar? Igår skickade jag ett meddelande vid 18 och får svar vid 18 idag han ursäktade sig med att han somnade innan han hann svara men hade ändå läst meddelandet inom en timme.

Hade lagt ner det. Sånt orkar jag inte med. 😅

Man måste absolut inte svara direkt men det där känns bara bortprioriterat.

Jag är sån som kan ta lång tid på mig att svara, dels för att jag kan ta tid på mig att formulera ett svar, dels för att jag är upptagen när jag får messet och glömmer bort det.
Dock är det nog mest när jag inte är så intresserad när jag gör så.

Om du tycker han verkar tillräckligt intressant: I sina svar, verkar han intresserad av att lära känna dig? Om ja, fortsätt skriv men bygg inga luftslott, skriv med fler! Och se om det utvecklas åt något håll.
Om nej, dumpa! :D

Om det alltid är så, inte så kul. Har ni träffats mycket? Har du frågat honom om det?
Jag själv kan göra likadant, typ läser meddelanden när jag är ute med hunden eller jobbar men svarar inte, sen ska jag ofta laga mat när jag kommer hem och sen tänker jag inte på det. Brukar dock försöka svara innan jag går och lägger mig men ibland somnar jag...

Dejten från i Lördags är på väg hit :eek: För att baka pepparkakor, för det har han aldrig gjort förut.

40 min taxi färd, i Lördags cyklade han i två timmar för att möta mig och det tog ju slut lite snabbt :rofl: Hoppas att det inte händer något liknande idag.

Jag hoppas också att han inte har någon knäpp blod fetish och att det är därför han är här :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
289
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023