Obehagligt och creepy, ja men vari ligger hotet?Ja, varför gör man det. "Jag vet var du bor" är ju i princip ett hot när det uttalas.
Där är nog folks egen fantasi/tolkning det största och i princip alltid, det enda hotet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obehagligt och creepy, ja men vari ligger hotet?Ja, varför gör man det. "Jag vet var du bor" är ju i princip ett hot när det uttalas.
Är så grymt imponerad över att du kan vara peppad! Jag har redan ont i magen inför imorgonFörväntningar blir så himla höga och jag försöker att inte gå händelserna i förväg Vi ska ses på söndag och jag är så himla peppad!
Jag hade inte alls sett det som ett hot, däremot gränslöst och som att personen inte vet hur man beter sig. Och jag vill inte ha med sådana personer att göra.Ja, varför gör man det. "Jag vet var du bor" är ju i princip ett hot när det uttalas.
Håller helt med förutom att jag bor i Stockholm och trålar i annan åldersgrupp eller trålar och trålar, jag är rätt inaktiv självFör mig känns det som ett överflöd som man matchar med på Tinder, det svåra är inte att hitta någon att gå på dejt med. Det svåra är att hitta någon som man också vill träffa morgonen efter
Jag bor dock i Göteborg så det är ju inte någon brist på människor här heller. Bor man i någon mindre stad blir ju utbudet desto skralare.
Jag försöker vara chill nu men inför första dejten hade jag också ont i magen Nu tror jag det blivit lite mer avdramatiserat att gå på dejt för mig, men jag kommer definitivt vara positivt nervös på söndag morgon!Är så grymt imponerad över att du kan vara peppad! Jag har redan ont i magen inför imorgon
Obehagligt och creepy, ja men vari ligger hotet?
Där är nog folks egen fantasi/tolkning det största och i princip alltid, det enda hotet.
Det är ett vedertaget uttryck för hot. Uttrycket "jag vet var du bor" är något man säger när man vill hota en annan person om vedergällning och att den ska passa sig. Exempel: https://socionomen.se/roster/asikte...ocialsekreterarens-vardag-jag-vet-var-du-bor/Jag hade inte alls sett det som ett hot, däremot gränslöst och som att personen inte vet hur man beter sig. Och jag vill inte ha med sådana personer att göra.
Jag håller med. Jag skulle inte bokstavligt ta det som ett hot men jag skulle definitivt tycka att personen var dum i huvudet.Obehagligt och creepy, ja men vari ligger hotet?
För mig känns det som ett överflöd som man matchar med på Tinder, det svåra är inte att hitta någon att gå på dejt med. Det svåra är att hitta någon som man också vill träffa morgonen efter
Jag bor dock i Göteborg så det är ju inte någon brist på människor här heller. Bor man i någon mindre stad blir ju utbudet desto skralare.
Och du tycker det finns fog att vara orolig för vedergällning i den beskrivna situationen "random tindersnubbe kollar upp var någon bor och är så osmidig att han talar om det"?Det är ett vedertaget uttryck för hot. Uttrycket "jag vet var du bor" är något man säger när man vill hota en annan person om vedergällning och att den ska passa sig
Nej jag tycker att det är ett märkligt sätt att kommunicera på efter som när man uttalar orden jag vet var du bor så är det ett underförstått hot, av en anledning. Jag tror att snubben bara är en helt vanlig idiot som inte kan kommunicera. Men jag fattar inte varför han tror att det är en bra ide att berätta för den han hoppas dejta att han vet vart hon bor. Hur kan han inte fatta att det upplevs obehagligt och hotfullt. När man tom använder uttrycket "jag vet var du bor" som ett hot.Och du tycker det finns fog att vara orolig för vedergällning i den beskrivna situationen "random tindersnubbe kollar upp var någon bor och är så osmidig att han talar om det"?
Det tycker inte jag.
Kan stämma eller så verkar de hur sköna som helst när man skriver på tinder, sen inser man fem minuter in på dejten att den här människan skulle må bäst av en hjärntransplantation.Jag bor i Stockholm och delar din åsikt om att det finns massor med folk, men kanske inte så många vettiga man faktiskt vill träffa.
Störtblöda? Mens, näsblod eller skadade du dig?Första dejten på evigheter. Första dejten på flera år med någon som jag faktist är intresserad av.
Jag rekommenderar er inte att börja störtblöda, dejten kan snabbt ta slut. Det blir också väldigt obekvämt.
Mens med aktiv blödning (dvs det blöder alldeles för mycket och färskt blod för att det är ett öppet sår). Inte en normal mens mao.Störtblöda? Mens, näsblod eller skadade du dig?