Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med hur mycket man ska prata innan man ses, och telefon eller inte, är något jag testar mig fram till nu. Med den första dejten hade jag bara skrivit och inte alls särskilt djupt/mycket. Vi klickade väldigt bra när vi sågs (tyckte jag då 😆) och det flöt på mycket bättre än när vi skrev.

Med dejt nr två, i tisdags, hade jag inte heller pratat i telefon, men vi hade ändå skickat lite snapvideos där vi pratade så jag hade iaf hört rösten. Det flöt också på väldigt bra, och var väldigt trevligt, men jag är inte direkt golvad. Det var nåt som saknades tror jag, svårt att identifiera vad. Kan tänka mig en andra dejt men nu är jag alldeles för nyfiken på nr 3…

H och jag har både pratat i telefon och facetimeat timtals sen vi började skriva för en vecka sen. Jag som inte ens är ett big fan av att prata i telefon.. Förväntningar blir så himla höga och jag försöker att inte gå händelserna i förväg 😬 Vi ska ses på söndag och jag är så himla peppad!

För mig känns det som ett överflöd som man matchar med på Tinder, det svåra är inte att hitta någon att gå på dejt med. Det svåra är att hitta någon som man också vill träffa morgonen efter 😅

Jag bor dock i Göteborg så det är ju inte någon brist på människor här heller. Bor man i någon mindre stad blir ju utbudet desto skralare.
Håller helt med förutom att jag bor i Stockholm och trålar i annan åldersgrupp eller trålar och trålar, jag är rätt inaktiv själv

Obehagligt och creepy, ja men vari ligger hotet?
Där är nog folks egen fantasi/tolkning det största och i princip alltid, det enda hotet.

Jag hade inte alls sett det som ett hot, däremot gränslöst och som att personen inte vet hur man beter sig. Och jag vill inte ha med sådana personer att göra.
Det är ett vedertaget uttryck för hot. Uttrycket "jag vet var du bor" är något man säger när man vill hota en annan person om vedergällning och att den ska passa sig. Exempel: https://socionomen.se/roster/asikte...ocialsekreterarens-vardag-jag-vet-var-du-bor/

Obehagligt och creepy, ja men vari ligger hotet?
Där är nog folks egen fantasi/tolkning det största och i princip alltid, det enda hotet.
Jag håller med. Jag skulle inte bokstavligt ta det som ett hot men jag skulle definitivt tycka att personen var dum i huvudet.

Min känsla är att de som uttrycker sig så är män som aldrig behövt vara oroliga för sin egen säkerhet inför en dejt och som aldrig behövt reflektera över det heller.
För kvinnor är mäns våld ständigt närvarande. Vi matas hela tiden med att vi inte ska följa med okända män hem, vi ska inte gå själva genom parken på natten, vi ska hålla koll på våra glas på krogen etc.

Män är liksom mer oroliga att dejten ska visa sig vara tjock än att hon är farlig.

För mig känns det som ett överflöd som man matchar med på Tinder, det svåra är inte att hitta någon att gå på dejt med. Det svåra är att hitta någon som man också vill träffa morgonen efter 😅

Jag bor dock i Göteborg så det är ju inte någon brist på människor här heller. Bor man i någon mindre stad blir ju utbudet desto skralare.

Jag bor i Stockholm och delar din åsikt om att det finns massor med folk, men kanske inte så många vettiga man faktiskt vill träffa. :p

Det är ett vedertaget uttryck för hot. Uttrycket "jag vet var du bor" är något man säger när man vill hota en annan person om vedergällning och att den ska passa sig
Och du tycker det finns fog att vara orolig för vedergällning i den beskrivna situationen "random tindersnubbe kollar upp var någon bor och är så osmidig att han talar om det"?

Det tycker inte jag.

Och du tycker det finns fog att vara orolig för vedergällning i den beskrivna situationen "random tindersnubbe kollar upp var någon bor och är så osmidig att han talar om det"?

Det tycker inte jag.
Nej jag tycker att det är ett märkligt sätt att kommunicera på efter som när man uttalar orden jag vet var du bor så är det ett underförstått hot, av en anledning. Jag tror att snubben bara är en helt vanlig idiot som inte kan kommunicera. Men jag fattar inte varför han tror att det är en bra ide att berätta för den han hoppas dejta att han vet vart hon bor. Hur kan han inte fatta att det upplevs obehagligt och hotfullt. När man tom använder uttrycket "jag vet var du bor" som ett hot.

Som tur är har dejten varit helt fantastisk och gjort det mycket mindre obekvämt än det kunde har varit. :heart

Han har även pratat om att vi borde göra om det och se till av vi faktist får cykla runt i området vi skulle ha besökt idag :love:

Han har även sagt ja till att komma till vår årliga julbrunch inne i stan den 24:e om han inte åkt hem redan :love:

Ingen dejt här heller, jag har varit helt knäckt efter mina 3 första övertidstimmar, idag jobbar han kväll och sen drar han utomlands en vecka.

Men nu finns det vakar så vi kan bada när han är tillbaka 😄 haha, min terapeut är nästan mer taggad än mig på den här dejten, men så hatar jag ju att dejta också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
288
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar