Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lääängesen jag skrev i nån dejtingtråd... Vet inte om ni minns men jag satt ju på ett bdsm-community och ville gå på rent sociala events med likasinnade men vågade inte.
Förra året träffade jag en man som skrev pga den där fegheten. Inte nog med att han fick med mig på träffarna, vi har typ suttit ihop sen första gången vi träffades och nu ska vi flytta ihop helt och hållet. Det lönar sig att vara en fegis också ibland :D:heart

Lääängesen jag skrev i nån dejtingtråd... Vet inte om ni minns men jag satt ju på ett bdsm-community och ville gå på rent sociala events med likasinnade men vågade inte.
Förra året träffade jag en man som skrev pga den där fegheten. Inte nog med att han fick med mig på träffarna, vi har typ suttit ihop sen första gången vi träffades och nu ska vi flytta ihop helt och hållet. Det lönar sig att vara en fegis också ibland :D:heart
Nej men gud så härligt 😍

Så underbart!! Grattis!

Har pratat lite mera med 30-åringen, och kommit fram till att jag skjuter på att besöka honom tills kanske mitten på november. Han TROR han ska flytta nästa vecka, men har inte hittat boende än, så jag kände att det blev lite för osäkert för mig att boka in resan nu. (Ska ha med en häst till Oslo samtidigt när jag åker, så det behöver planeras lite ordentligt i förväg för min del.)

Förra veckan så hade jag även ett lite allvarligare snack med DB ang. min "relation" till 30-åringen, och sedan dess så verkar han (DB) ha insett att han behöver steppa upp sitt engagement en hel del för att jag ska vara nöjd... Jaha, det har jag ju försökt säga i nästan 3 år nu.... Hursomhelst, sedan dess så har han spenderat mera tid med mig samanlagt än vad han i vanliga fall gör på kanske 2-3 månader, och nästan helt på eget initiativ... Jag tror nog inte helt det kommer hålla i sig, men vi får se. Njuter av det så länge som det varar, i alla fall!

Har en dålig kväll och kan inte sluta tänka på henne, men försöker skingra tankarna ❤️

På ett mer generellt plan, hur tänker ni med åldersskillnad? Vad är rimligt? När blir det för mycket? Kan det bli för mycket?
Det beror på ålder tycker jag. När jag blev tillsammans med barnens pappa reagerade många. Det är fem års åldersskillnad på oss, men jag var 16 och han 21. Fem år är mycket då. Nu är jag tillsammans med en åtta år äldre man. Där är det mer personlighet som är skillnad tror jag, än ålder. Så det beror nog jättemycket på person. Jag har ingen fast siffra, men när jag tindrade hade jag ofta tio år åt varje håll.

Har en dålig kväll och kan inte sluta tänka på henne, men försöker skingra tankarna ❤️

På ett mer generellt plan, hur tänker ni med åldersskillnad? Vad är rimligt? När blir det för mycket? Kan det bli för mycket?
Det beror helt på personen. Mitt ex var tio år yngre men alla trodde att han var äldre än mig. 😅

Sen har jag dejtat andra i hans ålder där åldersskillnaden har känts milsvid. Ålder är faktiskt bara en siffra. 😉

Det beror på ålder tycker jag. När jag blev tillsammans med barnens pappa reagerade många. Det är fem års åldersskillnad på oss, men jag var 16 och han 21. Fem år är mycket då. Nu är jag tillsammans med en åtta år äldre man. Där är det mer personlighet som är skillnad tror jag, än ålder. Så det beror nog jättemycket på person. Jag har ingen fast siffra, men när jag tindrade hade jag ofta tio år åt varje håll.
Jag håller med här, är båda vuxna och har hunnit skrapa ihop några års livserfarenhet, så blir det ju sen mest en fråga om personlighet. Och personliga preferenser.

Tycker det är jättesvårt, beror väldigt mycket på personlighet och vart man är i livet.
Min sambo är 6 år yngre än mig, märks inte alls förutom att han inte är uppväxt med att se samma tv-serier som mig, ett rätt litet problem trots allt 😁
Annars är han den mest vuxna av oss.

Jag har svårt att se mig själv med någon som är 15 år yngre eller äldre. Känner mig som en stofil jämfört med mina unga manliga kollegor och som en unge jämfört med de äldre som har vuxna barn och barnbarn 😅

Jag tycker ålder blir svårare och svårare. Är 40 om ett par år och kollegor yngre än mig ser jag som medelålders familjepersoner för att de har barn som inte ens är småbarn längre och har haft det livet i villa osv i så många år. Jag bor I en etta och lever för min häst fortfarande 😅 Skulle ha all förståelse för om folk valde bort mig pga att det känns oansvarigt eller omoget på något vis och jag kan väl erkänna att jag helst träffat någon i samma livssituation som mig själv och jag skulle tvingas välja något. Men åldern där vet jag inte vilken roll den skulle spela faktiskt, jag påverkas så otroligt mycket mer av personlighetsdrag så tror inte jag tänker på det riktigt. The Guy är ju 9 år yngre än mig och vi träffades ju eg när han bodde hemma en sväng efter utbytet och sedan fick sitt första riktiga jobb osv. Så på ett vis kanske det inte alls borde rimmat men på ett annat vis verkar han född vis som en 100-åring så känns ändå fel att döma så snabbt på yttre omständigheter och ålder.

Sämsta svaret va, inget svar alls ju 😅

Hade inte velat dejta någon som är mer än 5-8 år äldre tror jag. Dejtade inte yngre än 5 år yngre heller.

9PgSIXV.jpg

Jag hoppas ju att han skämtar.. 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 440
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka