Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar att ha tät kontakt, men inte "godmorgon"-sms eller mer relationsbaserade sms. Jag pratar gärna i telefon också, tex när jag kör långt, städar eller går en långpromenad. Själv föredrar jag snapchat eftersom jag tycker att med bilder får jag en rätt bra insyn i personens liv utan att faktiskt ha lärt känna personen. Jag vet hur sovrummet ser ut och hur stilen ser ut tex.

Jag har en besannad fördom att hör man inte av sig så är man inte intresserad. Men jag ogillar någon som är för intensiv, det känns desperat. Har man träffats flera gånger köper jag att kontakten kan bli intensiv, men inte innan man träffats ett par gånger. Då blir det bara desperat. Att någon skickat godmorgon till mig utan att vi träffats är ett tecken på att man är desperat enligt mig. Osäker och inte trygg i sig själv.

Håller helt med. Tätare kontakt måste komma successivt och naturligt för att kännas bra för mig.

Men oj, jag har tydligen glömt bort dejtingtråden i nästan en vecka, precis läst ikapp nu!

Ang hur mycket kontakt man ska ha i början på relationen (@musicmakesit ) så brukar jag inte orka chatta särskilt mycket mellan att man bestämt man ska träffas och tills man faktiskt ses första gången. Utan från jag matchar med någon så pratar jag med dom så mycket som behövs för att bedöma hurvida jag vill ses, och när vi då bestämt en träff vill jag gärna inte prata mera alls förens dess - jag "spar" istället resten av mina frågor för att ha något att prata om på själva dejten så det inte blir stelt där. Samt att jag inte vill slösa onödig tid i fall vi inte skulle klicka IRL.

Sedan om vi klickar på riktigt, så skriver jag gärna ofta och kan ha mycket kontakt. Men stör mig på folk jag inte känner som håller på och skickar massor med hjärtan och godnatt/godmorgon och annat ointeressant pladder. Ses vi tillräckligt ofta så känner jag inte heller så mycket behov av att chatta, dock brukar det vara ett bra tecken om vi klickar i skrift med.

Gör ett eget "inlägg" med uppdatering om hur det gått med 30-åringen. Jag trodde ju inte det skulle bli av att han flyttade till Sverige iom jag inte hört mera om det de sista veckorna. Men i helgen kom det fram att han visst skulle flytta - redan om en vecka eller två, faktiskt! Han måste bara bli klar med sin upplärning på jobbet som han håller på med nu. Och staden som firmat har kontor i är Göteborg, så det är ju faktiskt ett ställe jag skulle vara okej med att bo - även om jag allra helst velat vara i Skåne.

Nu så är jag dock jättesupervelig vad jag ska göra - han ville jättegärna att jag kommer dit när jag tog upp att det kan vara en möjlighet. Men att flytta så långt (drygt 10 timmar från här jag bor nu) pga någon som jag endast dejtat i några veckor och faktiskt inte ens är kär i?! (Inte än, åtminstonde....) Samtidigt så har det varit min plan under en längre tid att säga upp mig från jobbet och flytta härifrån. Känner att vi behöver prata mycket, mycket mera, och helst även ses, innan jag kan ta ett någorlunda vettigt beslut. Men kanske behöver jag själv reda ut vad jag vill först?

Input mottages!

Gör ett eget "inlägg" med uppdatering om hur det gått med 30-åringen. Jag trodde ju inte det skulle bli av att han flyttade till Sverige iom jag inte hört mera om det de sista veckorna. Men i helgen kom det fram att han visst skulle flytta - redan om en vecka eller två, faktiskt! Han måste bara bli klar med sin upplärning på jobbet som han håller på med nu. Och staden som firmat har kontor i är Göteborg, så det är ju faktiskt ett ställe jag skulle vara okej med att bo - även om jag allra helst velat vara i Skåne.

Nu så är jag dock jättesupervelig vad jag ska göra - han ville jättegärna att jag kommer dit när jag tog upp att det kan vara en möjlighet. Men att flytta så långt (drygt 10 timmar från här jag bor nu) pga någon som jag endast dejtat i några veckor och faktiskt inte ens är kär i?! (Inte än, åtminstonde....) Samtidigt så har det varit min plan under en längre tid att säga upp mig från jobbet och flytta härifrån. Känner att vi behöver prata mycket, mycket mera, och helst även ses, innan jag kan ta ett någorlunda vettigt beslut. Men kanske behöver jag själv reda ut vad jag vill först?

Input mottages!
Varför måste du flytta dit direkt? Kan ni inte fortsätta träffas och se var det leder, dvs om ni blir kära? Skåne - GBG är ju ändå inte så långt att man inte skulle kunna ses över helgerna osv.

Det blev inget med min SMS-flört som jag skrev om för några veckor sedan. Eller han hörde av sig i förra veckan (efter tystnad nån vecka eller två) och när jag antydde att jag hade rätt mycket omkring mig så tystnade han igen... Enligt rätt säker källa har han flyttat tillbaka till sin ex-sambo för tredje gången och jag orkar verkligen inte vara del av något drama. Hade absolut kunnat tänka mig ett "ses-och-har-trevligt-när-vi-har-tid-förhållande" med honom, men inte om han samtidigt har sambo.... Får dessutom vibbar av att allt ska vara på hans villkor, typ jag ska svara på sms på stört när det passar honom, men han behöver inte svara mig. Nåja, kommer att behöva kontakta honom i andra ärenden snart ändå, så lär väl få reda på om han är ihop med exet igen! :banghead:

Input mottages!
Vad spännande! Men absolut, ni måste ju nästan ses för att prata igenom ett sådant beslut? Ett första steg är väl också att få ett jobb, tänker jag? Men det kanske är lätt fixat?

Jag flyttade ihop med mitt ex ganska snabbt, efter kanske 3 månader. Även om det inte höll i längden så kändes det rätt! Och jag bor och jobbar fortfarande kvar i den staden. Jag kände att jag behövde ”våga för att vinna”. Hade egentligen inget som höll mig kvar där jag bodde.

Men efter några veckor bara, jag vet inte? Och om du inte ens är kär? Kan ni inte ”prov-bo” lite först på något sätt? :)

För min egen del så ja, det är som det är. Hann tänka och sakna massor förra veckan. Idag kändes det lite pirrigt när hon kom tillbaka, skulle det bli konstigt? Stelt? Fick för mig att det var det men det var nog mest i mitt huvud.

Sedan gjorde vi en sak ihop på eftermiddagen som tog lite tid, fick verkligen hålla mig för att inte lägga armen om henne när hon stod där så nära. Hon är så himla fin… kom in och strålade imorse ❤️

Men det hjälper lite när hon berättar om sig själv, hur hon och maken var i deras stuga under semestern och när hon visar bilder osv. Det blir mer tydligt att hon har ett annat liv lixom. Med en annan.

Input mottages!
Jag tänker att du ju inte kan flytta för en person du bara träffat några gånger, det verkar galet. Får lite knepiga vibbar av det du beskriver men kan inte sätta fingret på vad..Jag hade ABSOLUT distansdejtat en period först. Självklart kan du flytta till Göteborg om det är vad du vill, men tänker att det ska vara för att du vill flytta till Gbg och inte för killens skulle..

Input mottages!
Bor ju iprincip på heltid ihop med pojkvännen, sen 2 månader efter att vi började träffas. Bara blev så 🙈 däremot behövde ju ingen av oss byta stad/land iofs

Jag tänker att du ju inte kan flytta för en person du bara träffat några gånger, det verkar galet. Får lite knepiga vibbar av det du beskriver men kan inte sätta fingret på vad..Jag hade ABSOLUT distansdejtat en period först. Självklart kan du flytta till Göteborg om det är vad du vill, men tänker att det ska vara för att du vill flytta till Gbg och inte för killens skulle..

Ja, alltså, det blir ju absolut inte enbart för honom i så fall. Utan mera att jag är enormt redo för en förändring i mitt liv, trivs inte längre i jobbet och skulle vilja flytta härifrån oavsett.

Men måste fundera lite på om det är eksakt DEN förändringen jag behöver....

Samtidigt så trivs vi sjukt bra ihop, han går bra överens med alla mina djur (jätteviktigt!), och jag känner mig trygg och glad när vi är tillsammans. Så jag är lite rädd att om jag inte flyttar dit så kommer han träffa någon annan och så går jag miste om en jättebra kille...

Ja, alltså, det blir ju absolut inte enbart för honom i så fall. Utan mera att jag är enormt redo för en förändring i mitt liv, trivs inte längre i jobbet och skulle vilja flytta härifrån oavsett.

Men måste fundera lite på om det är eksakt DEN förändringen jag behöver....

Samtidigt så trivs vi sjukt bra ihop, han går bra överens med alla mina djur (jätteviktigt!), och jag känner mig trygg och glad när vi är tillsammans. Så jag är lite rädd att om jag inte flyttar dit så kommer han träffa någon annan och så går jag miste om en jättebra kille...
Från en utomståendes perspektiv känns det helt sjukt överilat att flytta till en ny stad mest för att bo närmre nån du ändå träffat ett fåtal gånger, det borde han också tycka… och vaddå, rädd för att han ska träffa nån annan? Är ni båda tillräckligt intresserade kan jag inte se hur distans kan vara ett problem under en lära-känna-fas.

Tycker också mycket du beskriver låter skumt, varför har du t.ex. inte hört något om att han ska flytta om han nu ska flytta om 1–2 veckor?

Jag tycker du ska vara försiktig och rädd om dig!

Från en utomståendes perspektiv känns det helt sjukt överilat att flytta till en ny stad mest för att bo närmre nån du ändå träffat ett fåtal gånger, det borde han också tycka… och vaddå, rädd för att han ska träffa nån annan? Är ni båda tillräckligt intresserade kan jag inte se hur distans kan vara ett problem under en lära-känna-fas.

Tycker också mycket du beskriver låter skumt, varför har du t.ex. inte hört något om att han ska flytta om han nu ska flytta om 1–2 veckor?

Jag tycker du ska vara försiktig och rädd om dig!

Haha, ja, jag tyckte med att han borde berättat om det tidigare. Men för det första så är han en ganska impulsiv person, så han har inte vetat om det länge själv - han frågade chefarna om han kunde få åka så snart som möjligt iom han inte hunnit hitta lägenhet i England än utan bor tillfälligt hos en kompis. Och för det andra så är vi ju liksom inte "tillsammans" just nu överhuvudtaget, utan vi hörs av ganska oregelbundet iom vi bor i vartsitt land. Så det är lite därför med som jag förväntar att han evt kan träffa någon annen.

Angående långdistans-förhållande så hade jag och exet det i nästan 5 år, och nej, jag orkar nog inte det upplägget där en gång till. Vilket också var anledningen att jag inte ens ville försöka ha något förhållande när han flyttade härifrån. Men OM jag ska flytta så blir det tidigast i januari, typ, så det skulle ju bli distans till en början oavsett.

Haha, ja, jag tyckte med att han borde berättat om det tidigare. Men för det första så är han en ganska impulsiv person, så han har inte vetat om det länge själv - han frågade chefarna om han kunde få åka så snart som möjligt iom han inte hunnit hitta lägenhet i England än utan bor tillfälligt hos en kompis. Och för det andra så är vi ju liksom inte "tillsammans" just nu överhuvudtaget, utan vi hörs av ganska oregelbundet iom vi bor i vartsitt land. Så det är lite därför med som jag förväntar att han evt kan träffa någon annen.

Angående långdistans-förhållande så hade jag och exet det i nästan 5 år, och nej, jag orkar nog inte det upplägget där en gång till. Vilket också var anledningen att jag inte ens ville försöka ha något förhållande när han flyttade härifrån. Men OM jag ska flytta så blir det tidigast i januari, typ, så det skulle ju bli distans till en början oavsett.
Jag får liksom inte ihop det, ni är inte tillräckligt intresserade av varandra för att höras regelbundet, men det verkar ändå som att det ev. är en god idé för dig att bryta upp och flytta till honom?

Jag får dåliga vibbar, antagligen och förhoppningsvis helt omotiverat.. men hur skulle det kännas om han impulsivt flyttar tillbaka till Storbritannien (eller var det nu är han flyttade för några veckor sedan..) igen, tre veckor efter du flyttat till Göteborg? Det verkar så otroligt svängigt och ni känner ju trots allt knappt varandra.

Men vore förstås himla härligt om ni flyttar ihop och lever lyckliga resten av era liv - ska kanske sluta negga, :)

Jag får liksom inte ihop det, ni är inte tillräckligt intresserade av varandra för att höras regelbundet, men det verkar ändå som att det ev. är en god idé för dig att bryta upp och flytta till honom?

Jag får dåliga vibbar, antagligen och förhoppningsvis helt omotiverat.. men hur skulle det kännas om han impulsivt flyttar tillbaka till Storbritannien (eller var det nu är han flyttade för några veckor sedan..) igen, tre veckor efter du flyttat till Göteborg? Det verkar så otroligt svängigt och ni känner ju trots allt knappt varandra.

Men vore förstås himla härligt om ni flyttar ihop och lever lyckliga resten av era liv - ska kanske sluta negga, :)

Det är helt okej! Jag tycker ju samma, att det är sjukt tidigt att göra sådana stora beslut tillsammans. Så om det inte vore för att jag oavsett tänker säga upp mig från jobbet och flytta härifrån, så skulle det inte alls vara aktuellt.

Håller på och funderar på hur jag kan göra det så praktiskt för min egen del som möjligt, utan att binda upp mig för mycket direkt. T.ex. hitta et jobb på distans och bara hyra boende till en början.

Nu kommer jag troligen åka till Oslo den 21.-23. oktober, så om han är på plats i Göteborg då kan jag evt åka ner och spendera helgen med honom, och prata igenom saker lite mera ordentligt.

Ja, jag bor på västkusten av Norge. Så lite norrut men mest västerut, och i et annat land... Lite bökigt att få till någon form av vettig dejting då...

Går det att flyga dit då?

Då kan ni ju träffas och se vart det leder, om du är flyttbar kan du ju flytta omd et blir nåt att satsa på tänker jag. Är du inte flyttbar så kan jag förstå att det blir lite kämpigt.

Går det att flyga dit då?

Då kan ni ju träffas och se vart det leder, om du är flyttbar kan du ju flytta omd et blir nåt att satsa på tänker jag. Är du inte flyttbar så kan jag förstå att det blir lite kämpigt.

Allt går, men det blir dyrt (kollade nu och fick priser på 4-5.000,- t/r), så det går knappast att göra ofta.

Men som sagt så åker jag till Oslo snart, och därifrån går det buss för 100-200 kr, så ska försöka besöka honom då.
Och flyttbar är jag definitivt, annars skulle det inte vara aktuellt alls. :)

Jag tror att det blir en liten dejt på fredag efter jobbet minsann. Måste bara klura på rimlig plats.

Det här med platsen alltså, nära jobbet = fiffigt, sparar lite tid, det förnuftiga valet som vuxen.

Lite större stad åt andra hållet = roligare utbud av ställen att äta på, lite knepigare att ta sig hem (om man inte tar bilen). Min inre sjuttonåring skriker ja. Men den var inte alltid så rädd om sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 440
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka