Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är ledig. Jag saknar henne så mycket, alltså så att det känns i hjärtat. Det är en ovan känsla…

Skickade ett sms, där jag indirekt skrev att jag saknade henne. Fick ett fint svar tillbaka. Varma fina människa ❤️

Pratade med en vän senare. In person. Det kändes skönt att säga det högt, det blev mer på riktigt.

Hon är ledig. Jag saknar henne så mycket, alltså så att det känns i hjärtat. Det är en ovan känsla…

Skickade ett sms, där jag indirekt skrev att jag saknade henne. Fick ett fint svar tillbaka. Varma fina människa ❤️

Pratade med en vän senare. In person. Det kändes skönt att säga det högt, det blev mer på riktigt.
Vet hon om hur du känner?

Tog faktiskt upp detta om flytta ihop och känns ändå bra att prata om det. Ingen stress. Blir inte i år och inte nästa år heller. Men längre fram. Och jag tog upp mina farhågor om just detta med sakerna. För mig är det ju viktigt att veta. Känns så småttigt att ta upp. Saker liksom. Men ändå viktigt. Ens hem är ens hem.
Vet inte om vi kom fram till något öht men vi vill båda bo ihop tillsammans men inte just nu. Det var väl det vi kom fram till.

Han är nog den personen jag kan se framför mig när jag blir lastgammal. Kommer inte tröttna på människan. Det känns annorlunda denna gång. Som att ha träffat en bättre version av sig själv. Någon som förstår en utan och innan. Behöver inte ens säga något.
Någon med samma intressen och lika nördig som jag.
Någon med ett hjärta större än galaxen. Och en hjärna utöver det vanliga.
Alltså han är fantastiskt på alla sätt och vis. Jag hade ju gett upp nästan om att finna någon som jag klickar med så bra. Men han har verkligen alla rätt. Får nypa mig i handen ibland. Är så lycklig att vi fann varandra!
Och om jag kan hitta min skatt kan ni också göra det ❤️

Tog faktiskt upp detta om flytta ihop och känns ändå bra att prata om det. Ingen stress. Blir inte i år och inte nästa år heller. Men längre fram. Och jag tog upp mina farhågor om just detta med sakerna. För mig är det ju viktigt att veta. Känns så småttigt att ta upp. Saker liksom. Men ändå viktigt. Ens hem är ens hem.
Vet inte om vi kom fram till något öht men vi vill båda bo ihop tillsammans men inte just nu. Det var väl det vi kom fram till.

För mig finns det verkligen inget som inte är viktigt och värt att prata om i en relation. Det är ju hela anledning (för mig) att ha en närmre relation mer någon. Att man alltid har massa mer man vill prata om, förstå och lära känna personen närmre. Härligt det blev ett bra samtal och mer samförstånd! 🙂

Han är nog den personen jag kan se framför mig när jag blir lastgammal. Kommer inte tröttna på människan. Det känns annorlunda denna gång. Som att ha träffat en bättre version av sig själv. Någon som förstår en utan och innan. Behöver inte ens säga något.
Någon med samma intressen och lika nördig som jag.
Någon med ett hjärta större än galaxen. Och en hjärna utöver det vanliga.
Alltså han är fantastiskt på alla sätt och vis. Jag hade ju gett upp nästan om att finna någon som jag klickar med så bra. Men han har verkligen alla rätt. Får nypa mig i handen ibland. Är så lycklig att vi fann varandra!
Och om jag kan hitta min skatt kan ni också göra det ❤️
Men så fint 😍

Hoppar in då jag har "dejt" med jobbflirt på fredag.

Bakgrunden är.den att vi jobbade på samma projekt på jobbet där jag bjöd gruppen (typ 5 pers) till en drink på puben efter jobbet.
Jag hade verkligen förväntat mig EN drink, lite sådär, trevligt men mest plintaktigt.

istället blev det 3-4timmsr, enbart jag och en kollega, och typ 3/4 drinkar, och jag har kul voicenotes som jag skickade till vänner på vägen hem om de "incredibly flirty vibes, and touching of the arms and knees"

Vi har fortsatt prata på jobbet, mestadels om jobb, men även allmänt skitsnaxk.

jag har nu lämnat detta projektet och när vi pratades vid i måndags och diskuterade vårat "handover" möte på fredagen, undrade han om jag planerade att komma in till kontoret på fredagen, och föreslog att vi kunde arbeta igenom grejerna tillsammans och sedan ta en "celebratory pint" för att runda av min tid på projektet..

Otroligt smidigt jobbat av honom - mina vänner har pushat mig till att fråga ut honom efter att han gjort flertalet kommentarer som indikerar att han är intresserad, så jag är glad över sitt han gjorde det så lätt för mig. :p

Normal sätt åker jag aldrig till kontoret på en fredag, men nu ser jag rent ut sagt fram emot det :p

Jag har för mig att jag läst i tråden om vettiga detingappar (som inte är tinder eller Facebookdejting typ). Nån som vet vilken/vilka jag menar?

You and me sistah - jag har ju precis likadant med min crush som jag jobbar med.
Han vet. Vi vet.
Vi fortsätter ha vår egna kontakt om allt och inget.
Så fint ändå ❤️

Jag har släppt garden lite och vågat skicka fler sms. Får fina svar tilbaka. Får se hur allt blir när hon kommer tillbaka nästa vecka ❤️

Kommer ni ihåg N som raggade på mig i 2,5 år, för att någon månad efter att jag gett det en chans och blivit helt förälskad dumpa mig för att han inte hade några känslor?

I lördags var det oktoberfest på stället N's syster är delaktig i. Dessvärre är ju det också en av mina bästa vänners systrar, för jag dejtade ju min polares storebror N, så det var ju oundvikligt att inte vara där. Jag hade förberett mig på att han skulle vara där, jag hade inte förfestat för mycket, jag hade mitt känslomässiga pansar på. Ändå kom känslorna över mig som ett djävla vattenfall under kvällen. Tack och lov att jag hann gå ut och ta lite luft och inte visa någonting inför honom, men deras syster som har stället såg mig och vi hade ett bra snack. Hon tyckte att jag var stark som ens var där. Själv är jag mest ledsen! Jag saknar honom typ varje dag. Jag hade så stora förhoppningar.

Jag orkar inte bli mer besviken. Känns som att jag aldrig mer ska ge någon en chans. Förbli en gammal nucka på min lilla gård.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 442
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka