Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit på två dejter i veckan (från ingenting på länge till två på en vecka :angel:), den första klickade jag superbra med under dejten! Vi pratade nonstop och skrattade mycket, men senare på kvällen kom det fram saker som för mig är ganska stora dealbreakers. Så tyvärr blir det nog ingen mer dejt där.

Den andra dejten var väldigt trevlig, dock inte lika lättflytande samtal. Kändes som att jag var den som försökte få igång samtalet, han svarade mest bara på mina frågor och uppfattade honom först som ointresserad (eller kanske väldigt blyg), så när vi sa hejdå var jag ganska säker på att det var slut där. Men han kramade mig och sa att det var jättetrevligt, och skickade ett sms idag att han gärna ses igen. Så nu ska jag hem till honom nästa vecka! Inte helt hundra på vad jag ser för potential där, lite orolig att han är lite för blyg för mig (jag är ganska blyg själv så har upplevt tidigare att jag behöver någon med lite mer "motor" i liksom, som drar med mig på det.) Dessutom verkar han vara väldigt ordningssam, och jag är en ganska rörig person 😅 Men han verkar väldigt snäll, och man behöver ju faktiskt inte vara lika på alla punkter så vill ge det en chans!

På tal om killen jag pratade om som jag ska träffa igen, som inte verkade så pratglad. Jag är van vid att man när man träffas (både fram till första dejten och sedan mellan gångerna man ses) har ganska konstant kontakt via sms eller liknande. Men denna killen skriver typ ett sms att "då bestämmer vi att vi ses på tisdag vid 17.00" och sedan är det inga mer sms förrän man ses den dagen (detta var tre dagar innan då). Inget "Godmorgon", "vad gör du" eller några konversationer dagarna mellan träffarna.

Hur brukar ni göra? Själv blir jag rädd att det inte kommer gå att bygga något på det viset, för att man liksom inte har någon kontakt, utan att det blir väldigt hoppigt att vi ses en gång i veckan kanske och det är all kontakt man har :confused: (nu har vi bara setts en gång, men hans beteende fick mig att fundera. Inget är ju rätt/fel man är bara olika så mest nyfiken på hur ni tänker. Om man kan bygga en relation på så "lite", enligt mig" kontakt?)

På tal om killen jag pratade om som jag ska träffa igen, som inte verkade så pratglad. Jag är van vid att man när man träffas (både fram till första dejten och sedan mellan gångerna man ses) har ganska konstant kontakt via sms eller liknande. Men denna killen skriver typ ett sms att "då bestämmer vi att vi ses på tisdag vid 17.00" och sedan är det inga mer sms förrän man ses den dagen (detta var tre dagar innan då). Inget "Godmorgon", "vad gör du" eller några konversationer dagarna mellan träffarna.

Hur brukar ni göra? Själv blir jag rädd att det inte kommer gå att bygga något på det viset, för att man liksom inte har någon kontakt, utan att det blir väldigt hoppigt att vi ses en gång i veckan kanske och det är all kontakt man har :confused: (nu har vi bara setts en gång, men hans beteende fick mig att fundera. Inget är ju rätt/fel man är bara olika så mest nyfiken på hur ni tänker. Om man kan bygga en relation på så "lite", enligt mig" kontakt?)
Sånt funkar inte för mig. Jag måste/vill ha en nästan ständigt pågående konversation annars glömmer jag bort människan.. :angel:

Sånt funkar inte för mig. Jag måste/vill ha en nästan ständigt pågående konversation annars glömmer jag bort människan.. :angel:
Exakt så känner jag med haha.. Kan nog inte bygga en djupare connection med någon om det är så sporadisk kontakt 😅 Jag försöker skriva lite och fråga "hur går det på jobbet ikväll?" och liknande men han styr ganska direkt in på "kunde du ses den dagen och den tiden?" "bra då säger vi så." och sen dör det ut..

Det är ju jätteolika. Vissa är helt enkelt inte så mycket för att skriva om det inte är något viktigt.
Andra skriver hela tiden och vissa är något mittemellan.
Inget fel eller konstigt med något av det, viktigast att man matchar. Du kan ju ta upp det med honom nästa gång ni ses?
Att inte vilja skriva en massa behöver absolut inte betyda att man inte är intresserad eller inte bryr sig.

Man är ju olika. Jag tycker textande är svinjobbigt och vågar vägra längre textmeddelanden är typ "Okej, klockan åtta" via telefon, och aldrig på arbetstid. :D Skulle aldrig orka konversera.
Sitter jag vid datorn går det an med längre men jag glömmer oftast svara när jag har läst, om jag inte gör det direkt - vilket jag nästan aldrig gör. Då bokar jag hellre en träff och pratar på riktigt, alternativt videochattar.

Jag hade haft svårt för det. Samtidigt så kanske det är något som utvecklas efterhand? Är det någon jag bara träffat en gång hade jag nog inte lagt för mycket vikt vid det.

Jag skriver extremt mycket med han jag träffar. En dag då vi inte ses kan det lätt skickas allt mellan 100-300 meddelanden fram och tillbaka, med typ 10 parallella samtalsämnen igång samtidigt 😅

Jag gillar också att skriva mycket med den jag gillar. Men förstår om inte alla gör det eller har tid. Skriver mycket med mina vänner om allt och inget så faller lätt in i att ”alla” gör så, får därför sitta på fingrarna lite emellanåt 😅

Jag tycker det är så skönt att inte skriva så mycket, blir stressad över att ha den pressen på mig. Har slutat dejta ett par tjejer för att de skrev hela tiden och jag inte orkade med.

@musicmakesit för mig fungerar det inte alls att efter att man setts någon/några gånger direkt börja ha tät kontakt. Jag känner mig väldigt stressad och pressad och tagen för given. Man känner ju inte varandra så det känns jättemärkligt att bli så intensiv så direkt. Jag kan höras mycket med vissa vänner men vi har ju en befintlig relation så det kommer rätt naturligt.

Det bästa är ju att prata om det. Om ni fortsätter träffas så kan du ju ta upp att du gärna skulle höras mer mellan att ni ses. Kanske han också vill det och han bara är lite blyg.

Jag gillar att ha tät kontakt, men inte "godmorgon"-sms eller mer relationsbaserade sms. Jag pratar gärna i telefon också, tex när jag kör långt, städar eller går en långpromenad. Själv föredrar jag snapchat eftersom jag tycker att med bilder får jag en rätt bra insyn i personens liv utan att faktiskt ha lärt känna personen. Jag vet hur sovrummet ser ut och hur stilen ser ut tex.

Jag har en besannad fördom att hör man inte av sig så är man inte intresserad. Men jag ogillar någon som är för intensiv, det känns desperat. Har man träffats flera gånger köper jag att kontakten kan bli intensiv, men inte innan man träffats ett par gånger. Då blir det bara desperat. Att någon skickat godmorgon till mig utan att vi träffats är ett tecken på att man är desperat enligt mig. Osäker och inte trygg i sig själv.

@musicmakesit för mig fungerar det inte alls att efter att man setts någon/några gånger direkt börja ha tät kontakt. Jag känner mig väldigt stressad och pressad och tagen för given. Man känner ju inte varandra så det känns jättemärkligt att bli så intensiv så direkt. Jag kan höras mycket med vissa vänner men vi har ju en befintlig relation så det kommer rätt naturligt.

Det bästa är ju att prata om det. Om ni fortsätter träffas så kan du ju ta upp att du gärna skulle höras mer mellan att ni ses. Kanske han också vill det och han bara är lite blyg.

Jag gillar att ha tät kontakt, men inte "godmorgon"-sms eller mer relationsbaserade sms. Jag pratar gärna i telefon också, tex när jag kör långt, städar eller går en långpromenad. Själv föredrar jag snapchat eftersom jag tycker att med bilder får jag en rätt bra insyn i personens liv utan att faktiskt ha lärt känna personen. Jag vet hur sovrummet ser ut och hur stilen ser ut tex.

Jag har en besannad fördom att hör man inte av sig så är man inte intresserad. Men jag ogillar någon som är för intensiv, det känns desperat. Har man träffats flera gånger köper jag att kontakten kan bli intensiv, men inte innan man träffats ett par gånger. Då blir det bara desperat. Att någon skickat godmorgon till mig utan att vi träffats är ett tecken på att man är desperat enligt mig. Osäker och inte trygg i sig själv.
Samma här 🙋‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 440
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat