Vad jobbigt det låterHar träffat min soulmate idag efter jobbet. Vi behövde få reda ut känslor och annat face to face, utan andras inblandning, innan jag åker härifrån.
Nog för att jag önskat att få uppleva den där totala samhörigheten med någon innan livet är slut... att kunna prata i timmar utan att känna sig färdig, att dela tystnad som aldrig blir jobbig, möta en man som utmanar mig intellektuellt utan att vara överlägsen, att på riktigt förstå exakt vad den andre tänker och känner. Att ha samma syn på relationer och hur man vill leva sitt liv. Och ffa att upplevelsen är helt ömsesidig. Jag önskade verkligen detta, men inte nu. Och inte såhär.
Jag vet att han är min man i själen, men jag vet att han har ett annat liv. Jag är inte ett dugg svartsjuk, det är som det är, och vi har inte gjort nåt fel mot någon annan. Man rår inte för sina känslor, bara sina handlingar.
Jag lämnar en bit av hjärtat här och flyttar ett halvt land. Sällan har något känts så rätt och fel samtidigt, både vad gäller min flytt och vår relation. Men inget förvånar mig längre. Jag är tacksam och bitter samtidigt.
Men kanske hittar du en annan soulmate som också är i samma fas som du i livet och det därför passar bättre i era liv. Man vet aldrig fast det känns tufft nu så man vet verkligen aldrig