Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med barn. Jag tycker det känns lite jobbigt att dejta någon med barn, eller… det känns svårt? Jag vet inte, men när jag läser det får jag någon känsla bara.

Jag älskar mitt barn men att träffa någon med ett, två, tre andra barn :nailbiting:

Tanken blir ju också komisk för jag har själv barn så vem vill då dejta mig? :rofl:

Men mitt mål just nu är inte att flytta ihop så har båda varannan vecka kan det ju funka, förutsatt att man har samma vecka… Det känns bara så krångligt! :arghh:

(Och de flesta kvinnor i min ålder har barn :cautious:)
Har de flesta verkligen det? Tycker det är mer och mer vanligt att man väljer avstå barn helt. Eller av olika anledningar inte hunnit skaffa än.

Igår hörde F av sig och frågade om vi skulle ta en promenad eller bara hänga. Jag skulle dock i säng tidigt 😅
En annan som jag skrivit med i flera år skrev att jag var välkommen på mys hos honom närsom..
Och idag har en gammal kollega skrivit att han är i stan till torsdag och fråga om vi ska ses...

Vad fan händer 😂

Hoppsan, här tog dejtingen en oväntad vändning. Tinder åkte omgående i papperskorgen där appen hör hemma och den här gången tänker jag banne mig bara sitta still i båten och våga åka med. 😍

Mer än så vill jag inte skriva ut här, så är någon nyfiken får vi ta det via PM.

”Omgång två” avklarad. Eller avklarad låter som att det var en ansträngning och det var det ju inte 😊

Jag tror att jag låter han styra inom rimliga gränser och inte tänka så mycket (det gör min hjärna alldeles för intensivt). Det är ju fint med någon som både förstår poängen med statlig vård, skola, omsorg och infrastruktur, delar med sig till flyktingar och förstår det meditativa i att mocka ett rimligt antal boxar. Och förtjust provkör min lilla Leaf 😁

Matchat och skrivit med några på Tinder men konvon dör ganska snabbt då många är dåliga på att plocka upp bollar/föra samtal vidare alt inte verkar så intressanta. Dock positivt har jag insett för då behöver jag inte lägga energi på dem. ✌🏼 Så Tinder är inte lika jobbigt helt plötsligt. :D

Har snackat med en kille som verkar väldigt vettig och intressant några dagar nu och vi ska ev mötas på en drink. Kommer vara sjukt ringrostig pga inte varit på dejt på två år 😅😅 Enda negativa är att jag inte riktigt känt någon djupare eller flirtig vibe ännu men tänker att jag ändå behöver träna på att gå på dejt, så det får bli som det blir.

Matchat och skrivit med några på Tinder men konvon dör ganska snabbt då många är dåliga på att plocka upp bollar/föra samtal vidare alt inte verkar så intressanta. Dock positivt har jag insett för då behöver jag inte lägga energi på dem. ✌🏼 Så Tinder är inte lika jobbigt helt plötsligt. :D

Har snackat med en kille som verkar väldigt vettig och intressant några dagar nu och vi ska ev mötas på en drink. Kommer vara sjukt ringrostig pga inte varit på dejt på två år 😅😅 Enda negativa är att jag inte riktigt känt någon djupare eller flirtig vibe ännu men tänker att jag ändå behöver träna på att gå på dejt, så det får bli som det blir.

Åh vad bra att du sorterar bort dem direkt då! Jag kan ha lite svårt för det och tänka att det är mig det är fel på som inte får dem intresserade. Men ditt sätt är helt klart det rätta.

Tycker det är supersvårt att känna någon vibe bara utifrån några bilder och en profiltext. Man får väl vara lite osentimental i vilka man väljer att gå vidare med på appen och sen känna in när man ses. En person kan ju vara helt annorlunda när man väl ses jämfört med intrycket man fått på appen.

kl

Jag har varit på två dejter! en i fredags och en i söndags, med samma tjej. Hon är superfin! Vi ska ses igen imorgon.

Träffade också mitt senaste ex i fredags, hon har velat ses och jag tänkte att det kunde vara bra. Vi lär springa på varandra så det är bra om man inte har något ouppklarat. Hon ville prata om hur det känts för henne och för mig och vad som hände. Hon tog på sig att det gick snett. Vilket hon gjorde rätt i tycker jag. :devil:

Det var jättefint att ses och hon var sitt gamla vanliga fina jag som hon var första månaden. Hon sa att hon gärna ville ta upp tråden när hon mår bättre och har rett upp saker i sitt liv men jag känner mig ganska sviken och tilliten är borta när det kommer till något annat än kompisar så det är nog ingen bra ide. Jag är fortfarande otroligt attraherad dock, men inget som jag kan tänka mig att agera på.

Åh vad bra att du sorterar bort dem direkt då! Jag kan ha lite svårt för det och tänka att det är mig det är fel på som inte får dem intresserade. Men ditt sätt är helt klart det rätta.

Tycker det är supersvårt att känna någon vibe bara utifrån några bilder och en profiltext. Man får väl vara lite osentimental i vilka man väljer att gå vidare med på appen och sen känna in när man ses. En person kan ju vara helt annorlunda när man väl ses jämfört med intrycket man fått på appen.

kl

Jag har varit på två dejter! en i fredags och en i söndags, med samma tjej. Hon är superfin! Vi ska ses igen imorgon.

Träffade också mitt senaste ex i fredags, hon har velat ses och jag tänkte att det kunde vara bra. Vi lär springa på varandra så det är bra om man inte har något ouppklarat. Hon ville prata om hur det känts för henne och för mig och vad som hände. Hon tog på sig att det gick snett. Vilket hon gjorde rätt i tycker jag. :devil:

Det var jättefint att ses och hon var sitt gamla vanliga fina jag som hon var första månaden. Hon sa att hon gärna ville ta upp tråden när hon mår bättre och har rett upp saker i sitt liv men jag känner mig ganska sviken och tilliten är borta när det kommer till något annat än kompisar så det är nog ingen bra ide. Jag är fortfarande otroligt attraherad dock, men inget som jag kan tänka mig att agera på.

Jag tänker lite att med en intresserad motpart som matchar en själv så borde konversationen flyta rätt så bra utan större ansträngning. Och är ointresse skälet till att den inte gör det så är det ju lika bra för båda parter att man går vidare än att värka fram en dialog bara för att man matchat. 🤷🏻‍♀️

Jag vet 🙈 Mitt problem är ju att jag rätt ogärna går på dejt, tröskeln är hög om man säger så. :laugh:

Kul att du har haft två bra dejter!! 👏🏼 Tråkigare med exet men det låter ju verkligen som att hon har en del att redo upp innan hon är dejtbar. Vet inte om jag har dåligt minne eller om du har skrivit om avslutet?

Fast det är väl inget konstigt om en tycker att det är lättare att få en känsla för personen i tal än i skrift? Sen om någon annan tycker att det är skit att prata i telefon med någon under de premisserna så är det också förståeligt. Men jag tycker inte att det är ett märkligt förslag, jag har också råkat ut för det.

Känsla ja.

Men kemi?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka