Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh tack!
Hallå - vem vill vara min livlina om jag händelsevis går på nån mer dejt. Du? @athena_arabians ?

Perfekt plan ju. Fast först ska jag ragga upp nåt att gå på dejt med
Jag blir lite illa till mods av hela den där diskussionen om livlinor 10 minuter in i dejten, även om jag fattar att ni har glimten i ögat och inte menar det helt seriöst.

Jag var själv med om att jag skulle ta en öl med en kille, som dök upp 45 min sent, och sen innan vi ens kommit fram till puben sa han "det här klickar inte för mig, så..." och vi gick skilda vägar. Inte för att jag blev speciellt besviken av att bli dissad, men att han inte ens kunde ge mig en halvtimme-timme av sin tid (planen var bara att ta nån enstaka öl pga jobb dagen efter) när jag väntat på honom så pass länge kändes ärligt talat riktigt trist. Nog har jag själv ibland känt ganska direkt vid ett möte att det inte kommer att bli en till dejt, men då har jag försökt se det som att det ändå är intressant att få möta en ny person och se vad den är för nån, och att det går att ha en trevlig stund. Det behöver ju inte bli en långkörare.

Om nån beter sig som ett rövhål är det så klart helt legitimt att inte stanna en minut till, men om det bara handlar om bristande attraktion eller att personen inte riktigt matchar en personlighetsmässigt, tycker jag det är sjysst att i alla fall visa lite nyfikenhet för personen som ändå kanske laddat för dejten, och lagt tid på att ta sig dit.
Det blir också mycket roligare att dejta om man inte ser allt som inte leder vidare som slöseri med tid.

Jag blir lite illa till mods av hela den där diskussionen om livlinor 10 minuter in i dejten, även om jag fattar att ni har glimten i ögat och inte menar det helt seriöst.

Jag var själv med om att jag skulle ta en öl med en kille, som dök upp 45 min sent, och sen innan vi ens kommit fram till puben sa han "det här klickar inte för mig, så..." och vi gick skilda vägar. Inte för att jag blev speciellt besviken av att bli dissad, men att han inte ens kunde ge mig en halvtimme-timme av sin tid (planen var bara att ta nån enstaka öl pga jobb dagen efter) när jag väntat på honom så pass länge kändes ärligt talat riktigt trist. Nog har jag själv ibland känt ganska direkt vid ett möte att det inte kommer att bli en till dejt, men då har jag försökt se det som att det ändå är intressant att få möta en ny person och se vad den är för nån, och att det går att ha en trevlig stund. Det behöver ju inte bli en långkörare.

Om nån beter sig som ett rövhål är det så klart helt legitimt att inte stanna en minut till, men om det bara handlar om bristande attraktion eller att personen inte riktigt matchar en personlighetsmässigt, tycker jag det är sjysst att i alla fall visa lite nyfikenhet för personen som ändå kanske laddat för dejten, och lagt tid på att ta sig dit.
Det blir också mycket roligare att dejta om man inte ser allt som inte leder vidare som slöseri med tid.

Förutom ”way out” så kan det ju vara en fråga om säkerhet att någon kollar av läget efter ett tag.

Allmänt hyfs, helt enkelt. Inte för mycket begärt.

Håller helt med och iaf jag har skrivit helt på skämt. Någon timma kan jag absolut ge en person som det ändå stämt med tillräckligt mkt för att träffas. Däremot så tycker jag att tidiga avslut ÄR svåra faktiskt, tenderar att spendera flera timmar med folk jag inte har så roligt med.

Men att du pallade vänta 45 min på en (första?) dejt med en person och ÄNDÅ ville genomföra den?! :eek:

Jag tror buke behöver göra en intervention och flytta dig till bättre jaktmarker.
Vart vore dem i så fall? Tar gärna emot förslag! Jag har nämligen bara ett år kvar av kontraktet här och har enbart korta planer i livet för tillfället. Var tvungen att säga upp mig från dröm jobbet och karriären jag kämpade för i över tio år efter en olycka förra året, så nu har jag ett jobb där jag tjänar mycket mer (dubbelt så mycket) och jag kan tänka på vad jag vill ha av privatlivet istället (själva jobbet är väl inte bäst men jag får mycket semester). Finansiellt vore det smart att stanna i Kina några år till dock :(

Min vän tyckte jag borde flytta till Europa/hem igen eftersom karlarna här är så knäppa. Jag påpekade att när jag var fast i Sverige i sex månader 2020 så var det precis samma sak med Svenska karlar. Enbart killar som redan hade fru eller flickvän som stötte på en och helt knäppa förfarande. En av dem är en vän jag (och familjen) känt i över tio år som på ett party var totalt språngande naken och försökte visa upp sig och sin penis i dörrhålet in till vardagsrummet jag skulle sova i!

Det var dock min far som klev in genom ytterdörren och inte jag så det blev ju om något ännu mer pinsamt för honom (själv undrade jag om det här var något slags nytt beteende av Svenska killar, att det liksom visar upp the goods för föräldrarna för godkännande först :rofl:).

Den personens flickvän var på övervåningen i deras inte särskilt stora hus och jag hade totalt pratat med personen i fem minuter den kvällen, hängde med mina tjejvänner resten av kvällen och det var noll flirtande från mig så vet inte vad han tänkte där. Att jag liksom bara skulle hoppa på för en ridtur kanske?

Håller helt med och iaf jag har skrivit helt på skämt. Någon timma kan jag absolut ge en person som det ändå stämt med tillräckligt mkt för att träffas. Däremot så tycker jag att tidiga avslut ÄR svåra faktiskt, tenderar att spendera flera timmar med folk jag inte har så roligt med.

Men att du pallade vänta 45 min på en (första?) dejt med en person och ÄNDÅ ville genomföra den?! :eek:
Jo, jag kan känna igen det också, och jag ser inget fel med att efter en rimlig tid dra en vit lögn för att korta av en dejt som annars hade blivit alltför lång.

Och att jag pallade... ja man kan ju undra, men jag antar att jag var ölsugen och han hade rimliga ursäkter till förseningen (han meddelade sig).

Själv hade jag aldrig väntat i 45 minuter på en dejt jag aldrig träffat men jag fattar vad du menar.

Givetvis är det med glimten i ögat men lite allvar finns ju också, inte minst säkerhetsaspekten. Jag ser inte allt som inte leder vidare som slöseri med tid men nog har jag vid några tillfällen bara velat därifrån

Vart vore dem i så fall? Tar gärna emot förslag! Jag har nämligen bara ett år kvar av kontraktet här och har enbart korta planer i livet för tillfället. Var tvungen att säga upp mig från dröm jobbet och karriären jag kämpade för i över tio år efter en olycka förra året, så nu har jag ett jobb där jag tjänar mycket mer (dubbelt så mycket) och jag kan tänka på vad jag vill ha av privatlivet istället (själva jobbet är väl inte bäst men jag får mycket semester). Finansiellt vore det smart att stanna i Kina några år till dock :(

Min vän tyckte jag borde flytta till Europa/hem igen eftersom karlarna här är så knäppa. Jag påpekade att när jag var fast i Sverige i sex månader 2020 så var det precis samma sak med Svenska karlar. Enbart killar som redan hade fru eller flickvän som stötte på en och helt knäppa förfarande. En av dem är en vän jag (och familjen) känt i över tio år som på ett party var totalt språngande naken och försökte visa upp sig och sin penis i dörrhålet in till vardagsrummet jag skulle sova i!

Det var dock min far som klev in genom ytterdörren och inte jag så det blev ju om något ännu mer pinsamt för honom (själv undrade jag om det här var något slags nytt beteende av Svenska killar, att det liksom visar upp the goods för föräldrarna för godkännande först :rofl:).

Den personens flickvän var på övervåningen i deras inte särskilt stora hus och jag hade totalt pratat med personen i fem minuter den kvällen, hängde med mina tjejvänner resten av kvällen och det var noll flirtande från mig så vet inte vad han tänkte där. Att jag liksom bara skulle hoppa på för en ridtur kanske?
Det är en excelent fråga. Vi borde göra en undersökning. Jag kan flytta samtidigt.

Ville bara skriva att det var jättekul att se ett inlägg från dig igen @Inglorion ! :)
Det var nog några år sedan! Det har varit lite för mycket i livet. Men jag lever!

Det blev lite tokigt under 2020, fastnade utomlands, och sen fastnade jag i USA av alla jävla ställen. Skulle besöka killen jag dejtade i tre veckor och fastnade i tre månader (förhållandet höll inte :angel:).
Sista argumentation var han sur av tre anledningar:
1. Min Chef (hon hade inte gjort något av grejerna han anklagade henne för, det var helt påhittat:D),
2. KATTEN (jajamensan, katten blev beskylld för att förhållandet krackelerade),
3. Jag Hade Inte Levererat Honom En Espresso Klockan 15 Varje Dag På En Hel Vecka (:rofl::rofl::rofl::rofl: jag informerade honom att vad han kan göra är promenera ut från sitt kontor, fem meter bort står det en maskin. Tryck på knappen så kommer det en espresso. Plätt lätt. Kanske han till och med kunde göra en åt mig någon gång?).

Där och då tappade jag sugen för att dejta (också pga att det var så stressigt det året och att karlarna i Sverige inte var något bättre) och den har varit borta tills typ Mars i år!

Hade aldrig väntat i 45 minuter, snacka om att slösa med min tid 😅
Jag tycker inte det är roligt att dejta och träffa nya människor. Känner jag att det inte är för mig och att vi inte klickar så tackar jag för mig ganska snabbt.
Sitta och låtsas vara intresserad av någon jag inte gillar går bara inte 😅

Kanske borde påpeka att jag bor i Peking. Alla västerländska karlar här är äckel och förväntar sig att du kommer hoppa i säng med dem om du har sagt hej till dem (det gör tyvärr många av tjejerna). Pga av pandemin så har gränsen varit stängd väldigt länge och många utlänningar har lämnat så de enda som är kvar är de som är långkörare och därmed ofta är extra allt när det kommer till att vara äckliga.

Jag provade att vara på tinder och bumble i ett par veckor men det "bästa" jag hittade var en karl som det visade sig ha sex fantasier om att ha sex med sin dotter (jag hoppas att han inte har barn). Han hade också flickvän visade det sig (chockerande, jag vet :rofl:). Nej, jag träffade aldrig personen irl, men han erbjöd sig att ge mig lite sperma om jag ville ha barn själv utan hans involvering......
Måste du dejta en västerländsk då? :)

Måste du dejta en västerländsk då? :)
Nej! Men tyvärr är jag oerhört sällan attraherad av Asiater (och många har sina egna kulturella problem :rofl: ). Efter åtta år i Asien har jag dejtat en halv iranier/halv indier som växte upp i London och en Indier från Indien (den senare var inte mycket att hurra för, London personen var sjukt snygg och en väldigt typisk advokat som verkade glömma bort att vi var ihop efter någon månad). Många är också sjukt mycket kortare än mig vilket jag inte alls är attraherad av.

Jag flyttade ju inte till Asien pga dejting livet direkt (var gift när jag flyttade till Singapore). Majoriteten av västerländska tjejer är här pga av jobb, majoritet av västerländska män är här för att ligga runt.

Flyttade till Kina pga av karriären och jobbet, då bodde jag mitt i ingenstans med noll dejting potential eftersom det enbart fanns män som jag jobbade med (dejtar inte på jobbet) där majoriteten var gifta och hade flickvänner på sidan av. Hade helt enkelt ställt in mig på att stanna där i minst sex år till så hade gett upp det där med att ens tänka på ett kärleks liv. Det är liksom en ny grej jag enbart har kunnat tänka på sen typ Mars (fram till i Julas var det ren överlevnad och sen hade jag en livskris ett tag).

Det var nära att jag flyttade hem till Sverige förra året och blev arbetslös, men blev erbjuden det här jobbet utanför Peking. Det gav mig tillgång till en rehab klinik vilket jag desperat behövde, en bra inkomst (vilket jag också desperat behövde) och det hade varit extremt krångligt att flytta hem med två katter när man inte kan gå mitt i pandemi restriktioner. Det var lättare att flytta över halva kontinenten :rofl: Nu måste jag stanna här minst sex månader till (jag håller på med en kurs som blir klar om några månader som ger mig en rejäl löneökning och större chans för att byta jobb) men det är bättre att jag stannar tills kontraktet tar slut i Augusti nästa år.

Det är ju otroligt ledsamt egentligen att horhus personen är den mest normala relation jag har haft sen 2016. Visserligen hade han knäppa idéer, var gift och ljög konstant, men vi gjorde ju saker ihop som att gå på hiking turer osv (istället för att bara sitta på puben som många andra). Det var trevligt med sällskap, och det föll på att något inte stämde och att jag inte hade några känslor för personen.

Har testat Badoo nu, men känner att det inte direkt är särskilt smickrande att se vilken typ av män som gillar en. Det är en klar majoritet som är under 25 och över 50 … 🙈

Vet att frågan har varit uppe många gånger tidigare, men vad kör ni för appar? Jag gissar att det blir en runda till på Tinder längre fram, men det känns som att jag känner igen varenda foto där så något nytt skulle kännas lite fräscht.

Jag som tidigare bara dejtat folk i min egen längd försöker vänja mig vid en höjdskillnad på två decimeter. Kronisk nackspärr är sådär(dock värt det) men det här är mest lustigt:
FB02AB30-AB0C-4B4C-90F4-25873559CAFE.webp

Jag är ändå 173 liksom :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka