Jag blir lite illa till mods av hela den där diskussionen om livlinor 10 minuter in i dejten, även om jag fattar att ni har glimten i ögat och inte menar det helt seriöst.Åh tack!
Hallå - vem vill vara min livlina om jag händelsevis går på nån mer dejt. Du? @athena_arabians ?
Perfekt plan ju. Fast först ska jag ragga upp nåt att gå på dejt med
Jag var själv med om att jag skulle ta en öl med en kille, som dök upp 45 min sent, och sen innan vi ens kommit fram till puben sa han "det här klickar inte för mig, så..." och vi gick skilda vägar. Inte för att jag blev speciellt besviken av att bli dissad, men att han inte ens kunde ge mig en halvtimme-timme av sin tid (planen var bara att ta nån enstaka öl pga jobb dagen efter) när jag väntat på honom så pass länge kändes ärligt talat riktigt trist. Nog har jag själv ibland känt ganska direkt vid ett möte att det inte kommer att bli en till dejt, men då har jag försökt se det som att det ändå är intressant att få möta en ny person och se vad den är för nån, och att det går att ha en trevlig stund. Det behöver ju inte bli en långkörare.
Om nån beter sig som ett rövhål är det så klart helt legitimt att inte stanna en minut till, men om det bara handlar om bristande attraktion eller att personen inte riktigt matchar en personlighetsmässigt, tycker jag det är sjysst att i alla fall visa lite nyfikenhet för personen som ändå kanske laddat för dejten, och lagt tid på att ta sig dit.
Det blir också mycket roligare att dejta om man inte ser allt som inte leder vidare som slöseri med tid.