Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också känslan av jobbintervju ibland och kan nog vara den som ställer frågor också. Typ luska lite runt värderingar osv. En rasistisk misogyn homofob går direkt bort
No shit? 😅 Min erfarenhet är att den typen antingen avslöjar sig tämligen fort helt av sig självt eller i värsta fall smyger med sina värderingar utifrån vad som är socialt accepterat och då hjälper inte frågorna.

Nej, jag börjar bli mer och mer inne på att lära känna folk i riktiga livet först, fatta tycke (när man redan skaffat sig en uppfattning om värderingar osv), och sen göra som förr - darrande deklarera intresse och fråga om en dejt 😅

För mig tror jag det är en fråga min autism reagerar på. Den är så extremt ospecifik och otydlig.
Oj, ja, det klarar jag nog inte av att sätta mig in i då.

För min del blir den så bred. Alltså. Är man inte massor med saker? Jag är pappa på ett sätt, partner på ett sätt, medarbetare på ett sätt. Ibland "är jag mitt jobb", ibland mitt hästintresse, ibland mitt jakt eller skytteintresse.

Nej, folk är komplexa, och det tar tid att lära känna.

Hmm.. ja.. min högst personliga analys av nätdejtandet/tinder är att man matchar, sen följer en tid av standardfrågor... "vad jobbar du med, har du barn, bor du i hus, vad gör du på fritiden, vad vill du ha hos en kvinna". Etc etc etc etc.

När man har avverkat den biten och båda är tillräckligt nöjda ned svaren så ska är det då dags för "kemidejten". Och där ska man sitta och "lära känna" någon och se "om man klickar".

Om även DET funkar så kan man börja dejta seriöst, om båda nu tycker den andre verkar tillräckligt intressanta.

Nu är jag medvetet lite cynisk, och jag generaliserar en del... 🤷‍♂️😅

MEN! Slutsatsen som får lov att gälla för min del är att det är en jäääääkla massa jobb och tid att lägga ned på en massa människor för att ta reda på om det är värt att dejta dem..

Så jag antar att vad jag säger är att jag vill dejta någon som jag känner eller lär känna i den riktiga världen och som jag ju då följaktligen redan VET att jag tycker är intressant.

Jag vet inte om mitt svamlande här är begripligt. 🤔
Igenkänning
Det är både kul och konstigt.
I början var jag lite nervös inför varje dejt. Hade nån förhoppning om att nu så… men jag har nog landat i en mer krass verklighet

Skulle av precis det skälet ALDRIG gå på middag som första dejt 😅😅
Jag tycker att middag är klockrent men jag har lärt mig den hårda vägen att aldrig bestämma träff på själva restaurangen utan mer "vi ses på Avenyn klockan 19 så tar vi det därefter". Om mannen visar sig vara trevlig går jag gärna och sätter mig på en bra restaurang, dricker lite vin och äter något gott medan vi pratar. Om mannen däremot inte faller mig i smaken föreslår jag typ en promenad runt Hedens minsta fotbollsplan 😂

Skrev till två matchningar i förrgår kväll men ännu inget svar. Lite trist ändå! Dags att svajpa vidare med andra ord.

(Senast jag hade Tinder så blev jag typ utbränd av att ha 4-5 seriösa/tidskrävande konversationer igång samtidigt. Sa tack och hej till samtliga och tog bort appen. 😅 Så därför svajpar jag inte när jag matchat och skrivit till ett par stycken.)

Skrev till två matchningar i förrgår kväll men ännu inget svar. Lite trist ändå! Dags att svajpa vidare med andra ord.

(Senast jag hade Tinder så blev jag typ utbränd av att ha 4-5 seriösa/tidskrävande konversationer igång samtidigt. Sa tack och hej till samtliga och tog bort appen. 😅 Så därför svajpar jag inte när jag matchat och skrivit till ett par stycken.)
Jag gör samma, kommer ju inte heller komma ihåg vem som är vem annars...

Har några konversationer igång nu, men inget som känns superspännande. Matchade med en som verkade lovande men han svarade inte när jag skrev så 🤪

No shit? 😅 Min erfarenhet är att den typen antingen avslöjar sig tämligen fort helt av sig självt eller i värsta fall smyger med sina värderingar utifrån vad som är socialt accepterat och då hjälper inte frågorna.

Nej, jag börjar bli mer och mer inne på att lära känna folk i riktiga livet först, fatta tycke (när man redan skaffat sig en uppfattning om värderingar osv), och sen göra som förr - darrande deklarera intresse och fråga om en dejt 😅
Ganska exakt så var den senaste jag träffade. Inte rasist och homofob men lite outvecklad när det gäller det andra.
Han: "så ovanligt att se en kvinna som kan backa in i en parkeringsplats"
jag: :meh: vafan

Jag tycker att middag är klockrent men jag har lärt mig den hårda vägen att aldrig bestämma träff på själva restaurangen utan mer "vi ses på Avenyn klockan 19 så tar vi det därefter". Om mannen visar sig vara trevlig går jag gärna och sätter mig på en bra restaurang, dricker lite vin och äter något gott medan vi pratar. Om mannen däremot inte faller mig i smaken föreslår jag typ en promenad runt Hedens minsta fotbollsplan 😂

Eller textar en Buke-vän som ringer dig eftersom din häst har misstänkt "kolik" :angel:

Ganska exakt så var den senaste jag träffade. Inte rasist och homofob men lite outvecklad när det gäller det andra.
Han: "så ovanligt att se en kvinna som kan backa in i en parkeringsplats"
jag: :meh: vafan
Så gott som alla ”icke hästmän” som ser en hästtjej backa med släp är det för dom jätteimponerande :meh:

Ursäkta alternativ meningsuppbyggnad :angel:

Eller textar en Buke-vän som ringer dig eftersom din häst har misstänkt "kolik" :angel:
Ja det är fortfarande min första livlina 😂😂😂
@Modest, du kan också utnyttja den servicen! Bestäm dejt med någon och låt @athena_arabians ringa dig tio minuter in i dejten. Om allt är bra svarar du bara att hästen inte har kolik ("hästen är nog bara hungrig"), är det inte bra rör du upp himmel och jord, ger en föreställning värdig en Oscar och kastar dig iväg fort som tusan för att rädda den fyrbenta 😂

Men WTF?! :rofl:

Du skulle ha sagt åt honom att du kan göra det med ett hästsläp bakpå också... :cool:

Så gott som alla ”icke hästmän” som ser en hästtjej backa med släp är det för dom jätteimponerande :meh:

Ursäkta alternativ meningsuppbyggnad :angel:

Han är dessutom inte en icke-hästman (apropå meningsbyggnad) ...

Jag upplyste om att jag gör det precis lika bra med släp.

Han ville nog mest ge en komplimang men det landade inte bra. Särskilt inte efter att han föreslagit att han kunde möta upp mig utanför stan och guida mig in i densamma (nu pratar vi om Enköping och inte typ Paris).

Har haft ett par trevliga dejtar till med min "32-åring" - MEN i går, som var 7. gången vi sågs, kommer det fram att han inte alls är 32, utan 29.....!! O_o Vi pratade om det pga han fyller år på söndag, och jag trodde han blev 33, men näe.. han blir 30!

Så vi har båda uppgett fel ålder på Tinder, vilket i praktiken innebär att jag är nästan 12 år äldre än honom, istället för dom 6 som det står om man läser på Tinder.. Ska man skratta eller gråta, liksom? 🙈😅 Känner mig lite som en cougar med sin sugarboy....

Det "värsta" var kanske att han glömt hur gammal jag skrivit att jag var (vi gick från Tinder till Snapchat rätt snabbt), så han trodde jag var max 35.... Vågade faktiskt inte berätta att jag är 41, utan höll mig till de 39 som står i min profil. :angel: Töntigt, jag vet, men hans stora ögon när jag sa att jag var äldre än 35... och han gissade 37.... fick mig helt enkelt inte att säga 40-something... :o

Aja, nu känns det ännu mindre sannolikt att det kan bli något seriöst, även om jag gillar honom mera och mera. Men han flyttar i oktober, och det kom dessutom fram här om dan att han vill ha barn någon gång, så... näe... Jag får bara njuta av hans sällskap så länge det varar!

Har haft ett par trevliga dejtar till med min "32-åring" - MEN i går, som var 7. gången vi sågs, kommer det fram att han inte alls är 32, utan 29.....!! O_o Vi pratade om det pga han fyller år på söndag, och jag trodde han blev 33, men näe.. han blir 30!

Så vi har båda uppgett fel ålder på Tinder, vilket i praktiken innebär att jag är nästan 12 år äldre än honom, istället för dom 6 som det står om man läser på Tinder.. Ska man skratta eller gråta, liksom? 🙈😅 Känner mig lite som en cougar med sin sugarboy....

Det "värsta" var kanske att han glömt hur gammal jag skrivit att jag var (vi gick från Tinder till Snapchat rätt snabbt), så han trodde jag var max 35.... Vågade faktiskt inte berätta att jag är 41, utan höll mig till de 39 som står i min profil. :angel: Töntigt, jag vet, men hans stora ögon när jag sa att jag var äldre än 35... och han gissade 37.... fick mig helt enkelt inte att säga 40-something... :o

Aja, nu känns det ännu mindre sannolikt att det kan bli något seriöst, även om jag gillar honom mera och mera. Men han flyttar i oktober, och det kom dessutom fram här om dan att han vill ha barn någon gång, så... näe... Jag får bara njuta av hans sällskap så länge det varar!

Hahaha! Berättade du inte hur gammal du var? :D hur kommer det sig att du inte har din rätta ålder på tinder?

Hahaha! Berättade du inte hur gammal du var? :D hur kommer det sig att du inte har din rätta ålder på tinder?

Från början var det för att jag inte ville bli gänkänd av tidigare skolkamrater, har mitt riktiga namn men hade ingen "riktig" bild på mig när jag startade med Tinder. Så försökte hålla profilen så anonym som möjligt.

Sedan så viste det sig att man inte kan ändra/uppdatera sin ålder utan att göra en helt ny profil, vilket ju är jättebökigt!

Från början var det för att jag inte ville bli gänkänd av tidigare skolkamrater, har mitt riktiga namn men hade ingen "riktig" bild på mig när jag startade med Tinder. Så försökte hålla profilen så anonym som möjligt.

Sedan så viste det sig att man inte kan ändra/uppdatera sin ålder utan att göra en helt ny profil, vilket ju är jättebökigt!

Ok. jag har raderat och gjort en ny profil x antal gånger. Var också nojig första månaderna och hade inte mitt riktiga namn men sen slutade jag bry mig så gjorde en ny. Blev så trist att inleda konversationerna med att säga att jag hette något annat .Blir det inte knäppt när du ska förklara att du har angett fel ålder?

Ok. jag har raderat och gjort en ny profil x antal gånger. Var också nojig första månaderna och hade inte mitt riktiga namn men sen slutade jag bry mig så gjorde en ny. Blev så trist att inleda konversationerna med att säga att jag hette något annat .Blir det inte knäppt när du ska förklara att du har angett fel ålder?

Nja, det är ju endast aktuellt om det blir seriöst, annars spelar det liksom ingen roll. Och förvånansvärt många av de jag träffat har fel ålder de med, så det verkar rätt vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka