Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha men gud. Jag tror ändå på att om den ena vågar vara sig själv så är chansen stor att den andra hänger på, även om om man måste vara lite ihärdig och ge den andra lite tid att ställa om.

Vad har du för plan IRL nu då?
Hmm.. ja.. min högst personliga analys av nätdejtandet/tinder är att man matchar, sen följer en tid av standardfrågor... "vad jobbar du med, har du barn, bor du i hus, vad gör du på fritiden, vad vill du ha hos en kvinna". Etc etc etc etc.

När man har avverkat den biten och båda är tillräckligt nöjda ned svaren så ska är det då dags för "kemidejten". Och där ska man sitta och "lära känna" någon och se "om man klickar".

Om även DET funkar så kan man börja dejta seriöst, om båda nu tycker den andre verkar tillräckligt intressanta.

Nu är jag medvetet lite cynisk, och jag generaliserar en del... 🤷‍♂️😅

MEN! Slutsatsen som får lov att gälla för min del är att det är en jäääääkla massa jobb och tid att lägga ned på en massa människor för att ta reda på om det är värt att dejta dem..

Så jag antar att vad jag säger är att jag vill dejta någon som jag känner eller lär känna i den riktiga världen och som jag ju då följaktligen redan VET att jag tycker är intressant.

Jag vet inte om mitt svamlande här är begripligt. 🤔

Jag skulle aldrig svepa/svara på en profil utan text. Sedan kan den ju vara kort och rätt, men någon hint om personlighet vill jag ha.

Så sa jag med, men mina matchningar är redan så få att isf strukit det kravet litegrann 🙈 åtminstone om det finns någon/några bilder som ger hint istället.

Fixar dock fortfarande inte ”o” eller ”å” istället för och 🤪

Så sa jag med, men mina matchningar är redan så få att isf strukit det kravet litegrann 🙈 åtminstone om det finns någon/några bilder som ger hint istället.

Fixar dock fortfarande inte ”o” eller ”å” istället för och 🤪
Jag trodde förkortningarna drunknade i tvåtusentalet! De skulle genast försvinna i min bok också, tillsammans med "e" och "äre". 😅

Det här med barn. Jag tycker det känns lite jobbigt att dejta någon med barn, eller… det känns svårt? Jag vet inte, men när jag läser det får jag någon känsla bara.

Jag älskar mitt barn men att träffa någon med ett, två, tre andra barn :nailbiting:

Tanken blir ju också komisk för jag har själv barn så vem vill då dejta mig? :rofl:

Men mitt mål just nu är inte att flytta ihop så har båda varannan vecka kan det ju funka, förutsatt att man har samma vecka… Det känns bara så krångligt! :arghh:

(Och de flesta kvinnor i min ålder har barn :cautious:)

Jag ville absolut inte dejta någon med barn. Det känns som att barn ofta kommer med extra drama och jag orkar verkligen inte. 😅

Min vän gick för övrigt på invert-showen i Glasgow idag (jag kunde inte gå! :( ) och inhandlade två fluffiga persikofärgade taranteller åt mig som jag verkligen ville ha! :heart Hon postar dem till mig till veckan. :bump:

Det hamnade ju i helt fel tråd! 😅
Äh, tänk så många gånger det hade varit mer värt att lägga pengarna på taranteller än på en middag med någon tjomme där du redan innan förrätten hunnit serveras inser vilken hemsk kväll det kommer bli 😂

Senaste damen jag matchade med bad mig lista tre bra och tre dåliga sidor hos mig själv. På tal om anställningsintervju 🙄😅 Jag lägger ned Tinder och att träffas via nätet nu. Nu får det bli IRL for the win 😅
Jag har också känslan av jobbintervju ibland och kan nog vara den som ställer frågor också. Typ luska lite runt värderingar osv. En rasistisk misogyn homofob går direkt bort

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat