Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge brukar ni dejta innan ni blir exklusiva med en ny partner?

Har dejtat en kille en månad och tog upp frågan varpå killen blev väldigt osäker och kunde inte svara. Jag är ju kär i den här killen och vill inte dela honom med andra! Han säger att han gillar mig men det verkar ju inte räcka om han fortfarande vill träffa andra?

Känner att jag går och grubblar på det här hela tiden och mitt hjärta går i bitar bara av tanken på honom med någon annan… Ska jag vänta och och se om han ändrar sig eller är det bara att ge upp hoppet för han kommer inte ändra sig?

En manad kanns fort for mig - beror val hur mycket man traffats, men jag dejtar sallan nagon oftare an 1/gg i veckan, sa en manad, da har man ju bara setts 4/5 ganger, vilket for mig ar for tidigt for att gara nagot beslut om att bli exklusiv.
Sen kan det ju vara att man inte traffar nagon annan anda, och i ett visst lage att inte langre forsoka traffa nya, men ja, for mig ar "exklusivitet" ett relativt stort koncept, och sa fort som en manad har det inte ofta gatt.

Nu bjuder jag en viss person som jag är övertygad om läser vad jag skriver här på stor skadeglädje men det orkar jag inte bry mig om just nu. Här går det uruselt.

Kände att jag behövde ta mig upp i sadeln igen, så kickade igång Tinder som lite tidsfördriv. Ni vet, det är som att titta på hästannonser, man ska inte köpa någon just nu men det tar tid att hitta en bra häst så det är bäst att hålla koll på annonserna ifall att drömhästen plötsligt skulle dyka upp. Således har jag slöswipat lite under dagen och försöker att vara lite mer öppen för rara, trevliga män även om de till synes inte direkt stämmer in på mallen över vad jag hade önskat för något år sedan.

Några gamla dejter har hört av sig senaste dagarna, men känner mest att det finns en anledning till att vi inte fortsatte att ses även om de är trevliga.

A kom hit i fredags och var kvar till lördag eftermiddag, det var mysigt och fint. Men det räckte, alltså jag blir matt av att ha nån hos mig så länge, gissar att det är för att jag levt ensam länge eller om det bara inte är rätt.
För så här har det inte varit förut.

Vet iallafall att jag inte vill ha ett regelrätt förhållande med honom, vi kan ses då och då, det räcker för mig.

Ska nog skriva ihop en liten text på min Tinderprofil, har haft tomt i flera veckor. 😬

Skulle fortsätta men mobilen svarade åt mig. Ni andra som Tindrar, har ni profiltext? Lång/kort, personlig/opersonlig?

…bara jag som känner att jag blottar mig lite med en lång och personlig profiltext?

Skulle fortsätta men mobilen svarade åt mig. Ni andra som Tindrar, har ni profiltext? Lång/kort, personlig/opersonlig?

…bara jag som känner att jag blottar mig lite med en lång och personlig profiltext?

Jag hade bara en kort text.. tror folk i allmänhet inte läser långa presentationer 🤔 men kan ha fel!

Min var "vegetarian med en förkärlek till uppstoppade djur" 😂😂

Medel skulle jag väl säga. Jag har skrivit om intressen, att jag bor i hus och har katt, matvanor, att jag söker likasinnad och vilka som kan bläddra vidare. Typ så.

Men tycker Tinder är tröttsamt.

Förut hade jag en liten önskelista. Den verkade gå hem hos de flesta.

Nu har jag bara skrivit ett par rader med glimten i ögat. Orkar inte anstränga mig mer än så. Folk kan gott få ha något att fråga om också tänker jag,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 450
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka