Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hoppar jag in här. Har inte varit sugen på att dejta på flera år, slöswipat lite på tinder men knappt orkat hålla igång nån konversation. Men nu börjar det locka lite, eller eg inte dejtingen i sig utan att träffa någon.
Tycker första fasen av att lära känna någon är så jobbig så jag kommer inte nån vart. Men vi får se. Är det fortfarande tinder som är ett bra alternativ eller var letar man?

Nu hoppar jag in här. Har inte varit sugen på att dejta på flera år, slöswipat lite på tinder men knappt orkat hålla igång nån konversation. Men nu börjar det locka lite, eller eg inte dejtingen i sig utan att träffa någon.
Tycker första fasen av att lära känna någon är så jobbig så jag kommer inte nån vart. Men vi får se. Är det fortfarande tinder som är ett bra alternativ eller var letar man?
Jag använder bara Tinder och tycker det fungerar bra. 🙂

Tinder och Facebook dating kör jag på :)

Träffade A igår, det var mysigt och fint. Bjöd på middag och så såg vi film :)

Men jag har så svårt att se mig själv med en annan person, hur ska jag orka släppa in nån igen. Och hur ska det fungera med mitt inrutade liv, jag har levt ensam så jäkla länge att jag känner mig helt off?!
Det fungerar ju okej nu under semestern då man har friare dagar, men sen då 😅

Lite svammel från en pepp som är less på ha semester och tänker för mycket.

Så kände jag också, men nu har jag och N hängt ihop i snart 3 månader och jag förstår inte hur jag kunde klara mig utan honom! 🙈😅

Hur länge brukar ni dejta innan ni blir exklusiva med en ny partner?

Har dejtat en kille en månad och tog upp frågan varpå killen blev väldigt osäker och kunde inte svara. Jag är ju kär i den här killen och vill inte dela honom med andra! Han säger att han gillar mig men det verkar ju inte räcka om han fortfarande vill träffa andra?

Känner att jag går och grubblar på det här hela tiden och mitt hjärta går i bitar bara av tanken på honom med någon annan… Ska jag vänta och och se om han ändrar sig eller är det bara att ge upp hoppet för han kommer inte ändra sig?

Har dejtat en kille en månad och tog upp frågan varpå killen blev väldigt osäker och kunde inte svara. Jag är ju kär i den här killen och vill inte dela honom med andra! Han säger att han gillar mig men det verkar ju inte räcka om han fortfarande vill träffa andra?

Känner att jag går och grubblar på det här hela tiden och mitt hjärta går i bitar bara av tanken på honom med någon annan… Ska jag vänta och och se om han ändrar sig eller är det bara att ge upp hoppet för han kommer inte ändra sig?

Jag tänker att han kanske inte känner att han har tillräckligt mycket känslor för att sluta dejta andra än och behöver känna efter mer. Mår du dåligt av det så skulle jag nog avsluta.

Om du mår dåligt av tanken på honom med andra, så är det nog bäst om du inte utsättar dig själv för det. Dvs jag tycker du ska förklara för honom att du fått känslor och vill ha en exklusiv relation, så får han själv välja om han vill "take it or leave it"....

Om du fortsätter vänta på honom så får han ju i påse och säck, det lär inte göra det mera sannolikt att han slutar dejta andra... och du riskerar bli riktigt hjärtkrossat om han väljer att bli exklusiv med någon annan han träffar...

Jag är ju kär i den här killen och vill inte dela honom med andra!

Då säger du det och så får ni ha en rak diskussion om vad det innebär för er båda och er fortsatta relation. Vänta på något otydligt är inte lönt och det låter som att du bara skulle må dåligt av det.

Vi blev exklusiva väldigt snabbt, minns ej helt men helt klart inom någon vecka max. Men ingen av oss dejtade när vi sågs heller så det var väl kanske lättare. Vi funkade ihop just då och har bara forsatt träffas eftersom premisserna inte ändrats och det fortfarande känns bra.

Precis som flera andra tycker jag att du ska säga som du känner och så får han ta ställning till det. Gå inte med på något som du inte mår bra av!

Här känner jag igen mig i. Har själv fått den frågan efter inte så lång tid tyckte jag och blev osäker på vad jag skulle svara och tänka. Han kanske är lite som jag då och behöver mer tid på sig?

Han tycker tydligen att han är jordens kap och kan inte ta att jag inte tycker det. Jag söker något annat än vad han kan ge, vilket jag förklarat på ett så trevligt sätt jag kunnat. Och jag har inte ens nämnt att jag tyckte han var bossig i sitt sätt och pratade för högt. Så nu försöker han trycka till mig och undrar om jag hittar vad jag söker. Trevlig kille... Tja, jag är faktiskt hellre ensam än med honom.
Det där "snälla killarna" brukar vara riktiga stolpskptt

😂

Screenshot_20220810-110533_Instagram.webp

Ibland är slumpen lustig :D

Varför är det alltid så att när man slutar leta så dyker det upp en massa interessant? Jag har ju egentligen fullt upp nu med 32-åringen och DB, men i går ringde min kompis och berättade att veterinärassistenten som jag haft ett crush på är tillbaka i Norge, och skulle komma på middag hos dom - och jag var inbjuden med....

Velade ett tag men tackade ja till slut - känns som om jag inte vill gå miste av chansen att lära känna honom lite bättre. 32-åringen flytter ju troligen snart utomlands, och DB är inte interesserad av en traditionell relation, så det skadar väl inte att hålla ögonen öppna.... Fast det känns rätt långsökt att en ung och söt veterinär (han är klar med sin utbildning och ska börja jobba för sig själv snart) skulle vara interesserad av gamla mig.... :p 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 453
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 414
Senast: Mineur
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar