Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag som svajar hit och dit med dejtandet matchade med en man som vill att jag ska ringa så vi kan prata och se om det finns kemi. Vafan alltså. Nej. Jag vill inte. Känns hur konstigt som helst. Träffas på en lunch var mitt förslag men han vill prata i telefon

Oj, så stelt att prata med nån i tfn som man inte träffat IRL. Iaf för mig. Men man är ju olika tack och lov...

Är det lättare att få kemi i skrift då menar du? Jag skulle absolut kunna få kemi med någon på telefon. Även i skrift, men det är ju knaggligare för vissa. Jag hoppar dock helst över telefon med folk jag inte känner.

Nej IRL.

Jag gillar att skriva men har inte tänkt att det skulle följa med ut i verkligheten så att säga.

Telefon undviker jag gärna men det har lite djupare och mer långtgående orsaker som inte är kopplat till dejting.

Angående prata i telefon: jag känner mig själv ganska obekväm med det, även ibland med mina vänner faktiskt. Men är det inte mycket en vanesak? När jag var tonåring så pratade vi i kompisgänget i telefon hela tiden och jag kommer ihåg att jag fick telefonsamtal från killar jag knappt kände likaväl som att jag var den som ringde upp.

Jag tror egentligen att det är lättare att få en känsla för någon när man pratar i telefon än i skrift.

Angående prata i telefon: jag känner mig själv ganska obekväm med det, även ibland med mina vänner faktiskt. Men är det inte mycket en vanesak? När jag var tonåring så pratade vi i kompisgänget i telefon hela tiden och jag kommer ihåg att jag fick telefonsamtal från killar jag knappt kände likaväl som att jag var den som ringde upp.

Jag tror egentligen att det är lättare att få en känsla för någon när man pratar i telefon än i skrift.

Jag spenderar rätt många timmar av min arbetstid på telefon (90% positiva samtal). Men slipper gärna annars.

Jag har inga problem att prata med vänner och familj i telefon, det gör jag flera gånger varje dag. Även långa samtal. Men att prata med en person jag aldrig träffat irl som jag vill göra ett bra intryck på, nej..

Alltså jag har kompisar som jag kan prata med i timtals, samt då den här killen jag ibland skriver om i tråden, men det är helt beroende på person. Mitt ex och jag pratade nästan aldrig i tfn trots att vi hade en distansrelation. Han var så jäkla trist att prata med i tfn så vi skrev mkt istället. Iofs har typ alla min ex i modern tid varit skittråkiga i tfn när jag tänker efter :o :angel:

Fast det är väl inget konstigt om en tycker att det är lättare att få en känsla för personen i tal än i skrift? Sen om någon annan tycker att det är skit att prata i telefon med någon under de premisserna så är det också förståeligt. Men jag tycker inte att det är ett märkligt förslag, jag har också råkat ut för det.
Jag vill hellre träffas än prata i telefon om man inte har nåt speciellt som man vill diskutera som man redan kommit in på

Alltså jag har kompisar som jag kan prata med i timtals, samt då den här killen jag ibland skriver om i tråden, men det är helt beroende på person. Mitt ex och jag pratade nästan aldrig i tfn trots att vi hade en distansrelation. Han var så jäkla trist att prata med i tfn så vi skrev mkt istället. Iofs har typ alla min ex i modern tid varit skittråkiga i tfn när jag tänker efter :o :angel:
Kanske där du har gemensamma nämnaren för varför de är ex! Du bör ju nu snacka med potentiella partners i telefon innan ni ses :idea::D

D och jag har inte setts på snart två veckor. Det känns som en evighet! Vi har inte varit ifrån varandra i mer än två nätter sedan vi började ses för mer än ett halvår sedan.
Jag har varit iväg på en resa och nu är han iväg på en. Otroligt dåligt planerat av oss - jag hann inte hem innan han åkte.

Det kan nog vara sunt att vara ifrån varandra också, men nu längtar jag verkligen tills han kommer hem.

Vi dejtar väl knappt längre men ja 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka