Självklart lägger jag skulden på mig själv.
det är ju jag som är den minsta gemensamma nämnaren. Jag har svårt att förstå att folk generellt är så extremt kräsna faktiskt, att exakt allting måste klicka för att man ska tycka att det är värt att lära känna en person lite bättre, eller ens "bara" hångla/ligga lite?
Ur mitt perspektiv så checkar man ju av grunderna när man chattar, typ allmän trevlighet/vettighet, förmåga att kommunicera, tilltalande utseende, intressen/inställning till saker och ting osv.
Om jag tycker att ovan känns tillräckligt intressant för att träffa någon så ska det sen till ganska mycket för att jag ska känna under dejten att jag absolut inte vill träffa personen igen. Typ att personen inte alls ser ut som på bilderna, verkar avvikande på något sätt, eller verkar totalt osmart. Alla gånger har personen motsvarat ungefär det jag förväntat mig, inga överraskningar.
Jag tänker att de flesta fungerar så och tänker därför att det ju måste vara något särskilt oattraktivt med mig som bara märks IRL?
Jag kommer ju ha extremt svårt att lita på "rätt person" om denne någon gång dyker upp, när jag gång på gång blir dissad efter bara någon dejt.