Ang det här att ploppa upp som gubben i lådan… D hörde såklart av sig i förra veckan. Vet inte om ni alla sett min tråd ang snuskgubben som jag råkade ut för, som nu är åtalad för sexuellt ofredande, som det kommer bli rättegång av, men hur som helst, la ut det på min facebook vad som hänt, att rätt ska vara rätt, att jag tänker kriga på så han åker dit, och om fler blir drabbade så hoppas jag att dom också finner styrkan i att anmäla. Trillade sen in ett meddelande från D efter 1,5 månads tystnad. ”Beklagar vad du varit med om, det är förjävligt, men starkt av dig att anmäla. Även om saker och ting blev som det blev mellan oss så ska du veta att jag tänker på dig och hoppas att allt går bra för dig. Verkar som om du fått en bra start med pluggandet också, superkul!”
Svarade först bara ”Tack! Ja skolan går oväntat bra, hoppas allt är bra med dig också!”
Sen mådde jag så jävla skit (igen) över det där, började åter igen sitta och vakta mobilen och känna mig helt slut psykiskt, när det äntligen hade börjat bli okej liksom! Så jag skrev faktist till han igen dagen efter att jag verkligen uppskattar att han önskar att det går bra för mig, vilket jag såklart önskar för han med, men att det hade räckt med det, han behövde inte klämma till att han tänker på mig, för det blir bara kaos i mitt huvud, och att det är alldeles för färskt för kallprat. Att jag behöver mer tid på att komma över detta utan att han ska skriva och göra sig påmind. Att jag inte var sur eller bitter på honom, men att jag inte var redo att vi skulle höras än helt enkelt utan jag ville bara komma över detta, och det fick han acceptera.
Fick svar att han förstod hur jag menade och att det var lugnt, att det inte var meningen att ”väcka något till liv igen”.
Kändes SÅÅÅÅÅ skönt! Istället för att bara fortsätta något kallprat, där jag skulle sitta och fundera hjärnan ur mig, så satte jag ner foten för MIN skull! Och efter det så har så mycket släppt! Innan så har jag tänkt på honom så mycket, kommer han höra av sig? Saknar han mig? Kommer han ångra sig?
Nu vet jag att han kommer inte höra av sig mer. Jag vet att han inte har ångrat sig. Jag har hoppat 1000 steg framåt i processen sen det där. Och det är en riktigt skön känsla!