Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej döm mig inte för hårt nu...
Men var ju på en andra dejt idag, det var väldigt trevligt, vi kysstes och jag följde med honom hem och vi hade sex.
Det visade sig sen att han tydligen var VÄLDIGT oerfaren av tjejer innan ikväll.
Inget fel med det, även om jag blev lite förvånad när man är i vår ålder.
Men blev ju på en gång väldigt stressad över att han tänker att det här är väldigt seriöst nu. För mig var det mer något som bara hände. Har inga känslor för honom utom att han är trevlig och har en dejt inbokad med en annan senare i veckan. Är ju egentligen intresserad av han jag dansar med :o.

Känner mig som en dålig människa nu, vill inte vara elak mot någon.

Men var ju på en andra dejt idag, det var väldigt trevligt, vi kysstes och jag följde med honom hem och vi hade sex.
Det visade sig sen att han tydligen var VÄLDIGT oerfaren av tjejer innan ikväll.
Men blev ju på en gång väldigt stressad över att han tänker att det här är väldigt seriöst nu. För mig var det mer något som bara hände. Har inga känslor för honom utom att han är trevlig och har en dejt inbokad med en annan senare i veckan. Är ju egentligen intresserad av han jag dansar med :o.

Oj, hur vet du att han var oerfaren av tjejer ? Berättade han för dig att han var oskuld eller ?
Jag kan förstå att det känns stressande. Men du har ju inte gjort något fel.
Det är väl bara att berätta att du tycker han var väldigt trevlig men att du inte har dom känslorna för honom. Visst kan man få känslor för någon efter 2 träffar, men det är ändå bara 2 träffar så om han har känslor så går det ju ändå över ganska fort.

Senast ändrad:

Du är ingen dålig människa, och du är intresserad av den du är intresserad av, kör så!

Oj, hur vet du att han var oerfaren av tjejer ? Berättade han för dig att han var oskuld eller ?
Jag kan förstå att det känns stressande. Men du har ju inte gjort något fel.
Det är väl bara att berätta att du tycker han var väldigt trevlig men att du inte har dom känslorna för honom. Visst kan man få känslor för någon efter 2 träffar, men det är ändå bara 2 träffar så om han har känslor så går det ju ändå över ganska fort.
Ja precis han berättade det. Märkte ju att han inte var så erfaren, såklart.
Känner väl som sagt mest att jag tror att det nog betydde mer för honom än för mig.
Jag har väldigt svårt att få känslor för någon och blir lätt stressad när någon är på och det går fort fram.

Du är ingen dålig människa, och du är intresserad av den du är intresserad av, kör så!
Ja klart det är så.
Men känns ju som att om vi inte kommer ses mer kommer han tro att det är för att han var oskuld. Jag hade iaf garanterat tänkt så om det hade varit omvända roller.

Ja precis han berättade det. Märkte ju att han inte var så erfaren, såklart.
Känner väl som sagt mest att jag tror att det nog betydde mer för honom än för mig.
Jag har väldigt svårt att få känslor för någon och blir lätt stressad när någon är på och det går fort fram.
Fast alltså, sa han att han inte legat med någon för att han väntade på någon att ha rikigt seriös relation med? Annars kan det ju vara så att han helt enkelt inte bryr sig så mycket och att det bara råkat bli så. Visst, det är inte det vanligaste men inte heller något som aldirg förekommer.

Fast det är ju inte ditt problem?
Jag har haft sex med några "rådjurslesbiska" som tog ett ons lite för seriöst. Får förklara vad det betydde för mig då typ.

Så länge han inte hör av sig skulle jag bara strunta i det. Om det visar sig att han vill träffas igen så tacka bara för dig precis som du gör med andra du inte känner för att träffa igen.Varför gå in på detaljer så länge han inte frågar dig rakt ut? Det är hans grej att hantera och inget som gör dig till en elak person eller ger dig något form av ansvar på något sätt.
Förstår dock att du blev lite ställd och överraskad när han inte sagt något tidigare.

Är inte fenomenet instagramföljar-sökare (eller vad de kallas) på Tinder lite konstigt? Folk som har Tinder för att få fler följare och typ uppdaterar sin profil med uppmaningar som: följ min resa osv..

Så länge han inte hör av sig skulle jag bara strunta i det. Om det visar sig att han vill träffas igen så tacka bara för dig precis som du gör med andra du inte känner för att träffa igen.Varför gå in på detaljer så länge han inte frågar dig rakt ut? Det är hans grej att hantera och inget som gör dig till en elak person eller ger dig något form av ansvar på något sätt.
Förstår dock att du blev lite ställd och överraskad när han inte sagt något tidigare.
Måste man säga nåt om man är oskuld innan?

Oookey, nu blev jag lite förvånad... Det dök precis upp en bekant på Tinder som jag vet att har sambo (jag har t.o.m. träffat sambon). Han skrev iofs inte vad han söker och jag vet inte hur hans och sambons relation ser ut men ja. Förvånad, och så nyfiken på att ta reda på varför han har tinder, men vill absolut inte fråga på något sätt som uppfattas som att jag anklagar honom för något :cautious:

Det verkar väl ganska vanligt att folk med sambo har Tinder som nån sorts tidsfördriv eller så. Det är väl flera som är aktiva i den här tråden som jag uppfattar både har Tinder och sambo

Måste man säga nåt om man är oskuld innan?
Nej absolut inte, menar bara att jag förstår @Elektronen reaktion! Jag hade kanske inte heller förväntat mig det även om jag har full förståelse och för att någon har en senare sexdebut. Nu vet vi dessutom inte om han ej haft sex innan eller enbart var mindre erfaren men det spelar nog ingen direkt roll ändå :)

(Gillar inte ordet ”oskuld” för övrigt, önskade att vi kunde komma bort från det då sex inte har något med skuld att göra)

Det verkar väl ganska vanligt att folk med sambo har Tinder som nån sorts tidsfördriv eller så. Det är väl flera som är aktiva i den här tråden som jag uppfattar både har Tinder och sambo
Jo, det är möjligt. Jag har väl mest tänkt mig att sådana personer har ganska anonyma/intetsägande profiler. Den här personen har ett flertal bilder, jäkligt bra presentation osv.

Äsch, @Elektronen - så är det ju relativt ofta, att det råkar betyda mer för en av parterna än den andra.... Men jag håller med dig i att du bör försöka avsluta det på ett snyggt sätt nu om du inte vill träffa honom mer, och få fram att det inte beror på att han var kass i sängen eller något.

På tal om att "avsluta snyggt", så lyckades jag få (lite) kontakt med DB igen i går.... Har funderat på att ringa upp honom och fråga varför i h**** han bara slutade svara och inte ens läste mina meddelanden, samt inte dök upp när vi skulle träffas senast. Såg att han var online i söndags kväll och klickade in på hans profil medan jag tänkte på om jag skulle ringa eller inte. Vågade inte ringa, men råkade toucha "tumme upp" knappen - kändes helt fel så jag raderade tummen, men då stod det ju istället "sorbifolia har raderat ett meddelande". Hursom - nästa morgon hade han varit inne och sett detta samt mina tidigare mess som han inte öppnat förut. Tänkte att nu kör jag hans taktik som han brukat göra tidigare (när det varit lite stelt eller svajigt), dvs. jag skickade bara ett "Hej".

Någon timme senare så svarade han att han kände sig fruktansvärd över hur han betett sig och att det fanns ingen tillräckligt bra ursäkt. That's it, inget mer. Men kändes iaf lite bättre att han kunde erkänna att han behandlat mig dåligt. Så blir det förhoppningsvis lättare att acceptera läget och gå vidare.
(Har dock insett att jag måste sluta titta på romantiska filmer. De ger orealistiska förhoppningar om att män som betett sig dåligt ska dyka upp oanmäld med massor av vita rosor och be om förlåtelse..... Tydligen händer inte sådant IRL. :meh:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX