Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som att den jag chattade med innan inte har någon lust att skriva mer. Såå tja. Känns inte som om det finns så många att svepa höger på. Orkar inte med kostymnissar, de som vill resa jorden runt hela tiden, rökare, soffpotatisar, de med barn eller de som skriver att de vill ha barn. Har börjat svepa höger på en och annan som har lite intressanta bilder även om det inte finns någon presentation, men ja, det är väldigt få.

Verkar som att den jag chattade med innan inte har någon lust att skriva mer. Såå tja. Känns inte som om det finns så många att svepa höger på. Orkar inte med kostymnissar, de som vill resa jorden runt hela tiden, rökare, soffpotatisar, de med barn eller de som skriver att de vill ha barn. Har börjat svepa höger på en och annan som har lite intressanta bilder även om det inte finns någon presentation, men ja, det är väldigt få.

Vi verkar ha ungefär samma dealbreakers...

Vi verkar ha ungefär samma dealbreakers...
:) För mig handlar det bara om att jag umgåtts tillräckligt mycket med folk för att veta vilken typ av personer jag trivs med, och så gäller det ju att hinna umgås också. Menmen. Jag har inget behov av många matchingar, det vore bara lite kul om de matchingar som ändå blev ledde till iaf hyfsat intressanta diskussioner eller något.

:) För mig handlar det bara om att jag umgåtts tillräckligt mycket med folk för att veta vilken typ av personer jag trivs med, och så gäller det ju att hinna umgås också. Menmen. Jag har inget behov av många matchingar, det vore bara lite kul om de matchingar som ändå blev ledde till iaf hyfsat intressanta diskussioner eller något.

Jo, jag har inget behov av en massa matchningar jag heller :).
Visst, det är kul att dejta (ibland iaf :p), men inte vem som helst bara för att.

Okej, pinsamt! Den snygga killen har ju snodda bilder. Det är en MMA fighter han har bilder på..

Sen detta med när man lägger till folk på messenger och selfies? De bara kommer, lite närsom och jag vetefan hur jag ska reagera?
”jaha, hej på dig du”
Jag fattar att de vill ha bekräftelse men jag är fan sämst på det! Jag gör typ tummen upp men känns så awkward..

Okej, pinsamt! Den snygga killen har ju snodda bilder. Det är en MMA fighter han har bilder på..

Sen detta med när man lägger till folk på messenger och selfies? De bara kommer, lite närsom och jag vetefan hur jag ska reagera?
”jaha, hej på dig du”
Jag fattar att de vill ha bekräftelse men jag är fan sämst på det! Jag gör typ tummen upp men känns så awkward..

Vilken MMA fighter ?
Var inget. Dom vill nog ha bekräftelse och att du ska skicka tillbaka.

Senast ändrad:
Jag har just haft den värsta jävla dejten i hela mitt liv! 😂

Tack och lov blev jag räddad av världens bästa @athena_arabians 😍😍😍

(Dejten stank svett, fattade inga signaler alls och var hur flummig som helst. Jag skickade ett panikmeddelande till @athena_arabians och bad henne ringa upp mig på Messenger och säga att min häst blivit sjuk och att jag var tvungen att åka ut till stallet omedelbart. Och det gjorde hon, bästa räddaren i nöden! 😂)
Härligt att du kunde bli räddad! och @athena_arabians är guld värd!

[/QUOTE]
Funderar på ett tinder-experiment i veckan, kanske nån mer som vill hänga på?

Jag är ju själv inte så imponerad av de som ger super-likes, och är mer ”kritisk” till personer som gett sådana än när jag bara swipear. MEN jag var ju inte om det gäller samma för de personerna jag själv är intresserad av :idea:

Tänkte därför vartannat tillfälle jag swipear (med ett par dagars mellanrum kanske) köra vanliga högerswipes, och vartannat köra superlike på alla intressanta. Därefter räkna efter hur många matchningar jag får på vanliga likes jämfört med superlikes :D Utslaget på antalet jag swajpa ja på så klart!

Nån som är på som en kul grej?
Jag har använt super-likes sedan jag började med Tinder, kan inte påstå att de gett mer utfall än vanligt swipande, då är Tinder gold mer att rekommendera.

”jaha, hej på dig du”
Jag gör som vid hundträningen -ignorerar oönskade beteenden (bilder som inte har med diskussionen att göra). Alternat8vt tar en jättekonstig bild på nått och skickar som svar. "Porträtt av dammsugare"

Nu är jag lite deppig och undrar om jag ens ska fortsätta i den här tråden. Ingen matchar med mig och den enda som har matchat svarar inte (plus de som matchar och sen ångrar sig, de är några stycken).

Läste i tinder-tråden och inser att jag återigen är normbrytande. För jag har aldrig blivit raggad på. Av de få förhållanden jag haft har det funkat som så att jag tagit initiativet och killen mest reagerat med ”just ja, Habina är kanske också knullbar?”.

När jag bestämde mig 2012 för att följa allas tips om att bara vara nöjd och låta killen ”dyka upp när det är dags” kändes det helt ok. Sen dess har jag varit singel. Förvisso känns det helt ok att vara singel, men lite känns det som att jag är vid ett vägskäl nu och måste bestämma mig om jag ska lägga ned hela skiten eller göra nåt drastiskt (typ gå ned i vikt, det verkar viktigt). Två gånger i fjol hade jag långa, roliga konversationer med killar, där de direkt tystnade när jag skickade en bild på mig själv. Jag måste alltså vara ful men rolig. :(

Min närmaste vän säger att jag är söt, men jag får inse att hen är för partisk helt enkelt.

Ville mest skriva av mig, kanske är det nån som har tips på hur jag går vidare.

Det blir så dumt när det snackas på repeat om hur mycket lättare det är för tjejer både på dejtingsajter och irl, hur vi bara behöver vänta på att passivt bli raggade på eller kontaktade, hur mycket lättare vi har att få många matchningar... För det stämmer ju inte, men det sätter sig ändå och gnager i skallen på alla oss som inte har sådär lätt.

Jag är inte normsnygg och hade inga förväntningar på att få matchningar på Tinder när jag drog igång appen för ett par år sen. Men jag matchade med några i alla fall, och var glad för det även om det var en låg procent av mina högersvep. Så gled jag in på buke och läste om hur det "ska" vara, hur tjejer visst brukar matcha med nästan alla de drar höger på (ja det var väl framför allt en användare som drog den visan) då blev det genast mindre kul. Jag har haft perioder när jag fått någon match i månaden trots massor av svepande - sen har det rasslat till och jag har lyckats få ett gäng bra matcher och trevliga dejter. Jag ser Tinder lite som en tålamodsgrej, en stor djungel som ska plöjas igenom, och jag och ett gäng andra härliga personer plöjer från varsina håll och rätt vad det är korsas våra vägar och det blir en bra match.

Vad gäller att bli raggad på IRL - Jag hade fortfarande varit oskuld om jag inte lärt mig att själv ta initiativ. Visst har jag blivit raggad på men bara av äckliga idioter, de killarna jag själv varit intresserad av har jag behövt ta initiativet med, och i takt med att jag hittad modet för det (var helt hopplöst blyg tidigare) har jag blivit nöjd med det mönstret, det är skönt att ha kontrollen och vara den som väljer när det är dags att ta nästa steg. Jag tycker det låter jättebra att du vågat ta initiativ tidigare, det ger dig så mycket större chanser att hitta en partner än för de som inte har det självförtroendet eller är passiva av nån annan anledning. Och jag tycker inte det verkar vara nåt bra råd du fått att "vänta och låta killen dyka upp", även om det såklart är viktigt att ha sig själv som bästa kompis och inte låta hela livet hänga på om man lyckas träffa nån eller inte.

Jag hade lätt svept höger på dig om den första bilden varit i kombination med en presentation som stämt med mina värderingar och intressen. Du är söt och ser jättetrevlig ut! Tips från mig är att lägga in lite fler bilder, de första kan vara på dig, resten kan vara bilder på andra saker som ändå säger nåt om dig och dina intressen. Och kanske en lite längre presentation? Ju mer du och din person kommer fram desto större chans att rätt personer hajar till och ser dig i djungeln. Testa lite andra dejtappar också om du inte redan gjort det. Ge inte upp! :)

Fast bild går ju inte att slipa på? Eller menar du att jag ska ta en bild där jag inte ser ut som mig själv? Presentationen nämner att jag sysslar med hästar och inte vill ha barn. Vilket känns som det viktigaste att veta innan man träffas.
Det går att ta bilder som ser bättre eller sämre ut, utan att ljuga... Och alltså inte då vardag eller fest... Nu tog jag två bilder på mig, och jag hoppas att det är någon skillnad på dem... 😉

Bifogade filer

• DSC_0391.webp
    DSC_0391.webp
    64,2 KB · Visningar: 158
Funderar på ett tinder-experiment i veckan, kanske nån mer som vill hänga på?

Jag är ju själv inte så imponerad av de som ger super-likes, och är mer ”kritisk” till personer som gett sådana än när jag bara swipear. MEN jag var ju inte om det gäller samma för de personerna jag själv är intresserad av :idea:

Tänkte därför vartannat tillfälle jag swipear (med ett par dagars mellanrum kanske) köra vanliga högerswipes, och vartannat köra superlike på alla intressanta. Därefter räkna efter hur många matchningar jag får på vanliga likes jämfört med superlikes :D Utslaget på antalet jag swajpa ja på så klart!

Nån som är på som en kul grej?

Vad är problemet med superlikes?
Musikern superlikeade jag. A och Raceföraren mig.

Jag upplever att man sticker ut mer och lättare får en matchning om man superlikat.

A och jag har chattat en massa i dag. I timmar om man räknar ihop allt :o
Vi har avverkat en massa intressanta ämnen och börjar veta en hel del om varandra. En liiiten flirtig ton börjar också komma. Han är mycket respektfull, hatten av :up:
Jag blir mer och mer nyfiken på honom och hoppas verkligen att vi kan ses nästa vecka.

Det går att ta bilder som ser bättre eller sämre ut, utan att ljuga... Och alltså inte då vardag eller fest... Nu tog jag två bilder på mig, och jag hoppas att det är någon skillnad på dem... 😉
Precis så ja och sen oavsett hur mycket alla här gillar en bild så är det inte oss personerna sveper på.

Oookey, nu blev jag lite förvånad... Det dök precis upp en bekant på Tinder som jag vet att har sambo (jag har t.o.m. träffat sambon). Han skrev iofs inte vad han söker och jag vet inte hur hans och sambons relation ser ut men ja. Förvånad, och så nyfiken på att ta reda på varför han har tinder, men vill absolut inte fråga på något sätt som uppfattas som att jag anklagar honom för något :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens