Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh så gulligt av dig! Jag behövde höra lite sånt efter allt negativt som varit i mitt dejtingliv. Tack! :heart

Måste också skriva! Du ser superhärlig och gullig ut ju! Blev så glad när jag såg dina bilder! :love: Tycker alltid att det är bra med flera bilder, så ha så många som möjligt, även om du kanske inte alltid ser ut som på bilderna (som t.ex. den med sminket, tror precis som annan sa framgår att det är festligt sammanhang och att du inte ser ut så hela tiden (om inte annat så ser man det ju på de andra bilderna!). Sen verkar folk gilla nån helkroppsbild, så man lättare får en bild av hur personen ser ut irl, så har du en sån så kan det ju vara bra att slänga in. Vill du så kan du vi garanterat hjälpa dig fila på din profiltext! Men främst av allt, det verkar ju som att de finns de som är intresserade av dig som du inte lägger märke till (hej, en till sån som inte märker sånt här! tolkar alltid den mest neutrala/negativa tolkningen av en situation, störigt och hindrande :cautious:). Så det viktigaste kanske är att öva på att våga tro på att flirt sker i såna stunder! Tror väldigt mycket på dig!:heart

Hoppar in här i tråden också, tänker att med lite pepp kan jag kanske våga mig ut på någon dejt... Skaffade Tinder i somras och "slöswipear" lite ibland, får en del matcher och har skrivit litegrann med ett par stycken (alltid de först) men inte på några månader.

Funderar på om jag ska börja skriva igen med en kille jag nog råkade ghosta i höstas :o , vi skrev under en vecka typ, ett par meddelanden per dag, sedan svarade jag aldrig på hans senaste meddelande och det var lite för att min skärm gick sönder och jag aldrig installerade appen på telefonen jag lånade medans tills jag fick iväg min på lagning, och sedan när jag väl fick tillbaka den så kändes det lite som att det gått för lång tid... Men det var nog egentligen mest en ursäkt för att det kändes som att det var på väg mot att vi kanske borde träffas och jag fegade ur lite :nailbiting: . Men det känns som att om jag ska ta kontakt med honom igen så borde jag vara redo att ses ganska snart...

Funderar också på om jag ska släppa lite på anonymiteten, har varit lite paranoid och har inte mitt riktiga namn (eller, det är mitt riktiga namn men inte mitt tilltalsnamn). Känns lite dumt när man redan har skrivit med någon ett tag att bara "Du förresten, heter egentligen G och inte A!"

Hoppar in här i tråden också, tänker att med lite pepp kan jag kanske våga mig ut på någon dejt... Skaffade Tinder i somras och "slöswipear" lite ibland, får en del matcher och har skrivit litegrann med ett par stycken (alltid de först) men inte på några månader.

Funderar på om jag ska börja skriva igen med en kille jag nog råkade ghosta i höstas :o , vi skrev under en vecka typ, ett par meddelanden per dag, sedan svarade jag aldrig på hans senaste meddelande och det var lite för att min skärm gick sönder och jag aldrig installerade appen på telefonen jag lånade medans tills jag fick iväg min på lagning, och sedan när jag väl fick tillbaka den så kändes det lite som att det gått för lång tid... Men det var nog egentligen mest en ursäkt för att det kändes som att det var på väg mot att vi kanske borde träffas och jag fegade ur lite :nailbiting: . Men det känns som att om jag ska ta kontakt med honom igen så borde jag vara redo att ses ganska snart...

Funderar också på om jag ska släppa lite på anonymiteten, har varit lite paranoid och har inte mitt riktiga namn (eller, det är mitt riktiga namn men inte mitt tilltalsnamn). Känns lite dumt när man redan har skrivit med någon ett tag att bara "Du förresten, heter egentligen G och inte A!"

Det är ju bara att skriva ungefär som du gjorde nu. Säg precis som det är.
Killen kommer att förstå om han är intresserad av dig.
Vad är det värsta som kan hända ? Att han inte svarar dig? Det kommer han inte göra om du inte skriver något heller.

Klart du vågar säger jag! Pepp, pepp härifrån. :D

@Habina, jag tänker att om du skriver att du håller på med hästar och sedan kanske bara har någon enstaka bild som är fotograferad i stall, då tänker nog flera "Ah, hästnörd utan andra intressen" och sveper vidare. Jag märker själv att när jag beskrivit mig som hundnörd direkt i presentationen och haft hund på första bilden, då får jag inte lika många matchningar som när jag skriver "lättare" om hundarna och har med hundarna senare på bilderna. Folk generellt har inget emot mina hundar och tycker inte att det är jobbigt att jag har dem, men jag får intrycket av att de tänker just "Ah, där är det hundar och inget annat" som gäller. Är de själva inte likadana så sveper de vänster då.

Hade jag varit dig så hade jag satsat på att ha både bilden där du är uppklädd, och stallbilden och kanske någon mer bild om du har någon? Sedan skrivit en kort, personlig och bra presentation. Jag har svårt att se att du inte skulle få några matchningar då, utifrån vad jag sett av dig här på buke :) Våga lita på att du är jäkligt bra och att folk kan tycka om dig, för det är jag övertygad om att är sant.

Jag har just haft den värsta jävla dejten i hela mitt liv! 😂

Tack och lov blev jag räddad av världens bästa @athena_arabians 😍😍😍

(Dejten stank svett, fattade inga signaler alls och var hur flummig som helst. Jag skickade ett panikmeddelande till @athena_arabians och bad henne ringa upp mig på Messenger och säga att min häst blivit sjuk och att jag var tvungen att åka ut till stallet omedelbart. Och det gjorde hon, bästa räddaren i nöden! 😂)

(Dejten stank svett, fattade inga signaler alls och var hur flummig som helst. Jag skickade ett panikmeddelande till @athena_arabians och bad henne ringa upp mig på Messenger och säga att min häst blivit sjuk och att jag var tvungen att åka ut till stallet omedelbart. Och det gjorde hon, bästa räddaren i nöden! 😂)

Men aaah....det där är ju mardrömmen. Tur att du hade en räddare 👍🏼 Måste kanske jobba på att ha en sån back-up om jag ska ut och dejta mer som jag tänkt nu.

Oj! Tur du hade en bukefalist att bli räddad av! 💕

Tur med en bra livlina! :D

Funderar på ett tinder-experiment i veckan, kanske nån mer som vill hänga på?

Jag är ju själv inte så imponerad av de som ger super-likes, och är mer ”kritisk” till personer som gett sådana än när jag bara swipear. MEN jag var ju inte om det gäller samma för de personerna jag själv är intresserad av :idea:

Tänkte därför vartannat tillfälle jag swipear (med ett par dagars mellanrum kanske) köra vanliga högerswipes, och vartannat köra superlike på alla intressanta. Därefter räkna efter hur många matchningar jag får på vanliga likes jämfört med superlikes :D Utslaget på antalet jag swajpa ja på så klart!

Nån som är på som en kul grej?

Funderar på ett tinder-experiment i veckan, kanske nån mer som vill hänga på?

Jag är ju själv inte så imponerad av de som ger super-likes, och är mer ”kritisk” till personer som gett sådana än när jag bara swipear. MEN jag var ju inte om det gäller samma för de personerna jag själv är intresserad av :idea:

Tänkte därför vartannat tillfälle jag swipear (med ett par dagars mellanrum kanske) köra vanliga högerswipes, och vartannat köra superlike på alla intressanta. Därefter räkna efter hur många matchningar jag får på vanliga likes jämfört med superlikes :D Utslaget på antalet jag swajpa ja på så klart!

Nån som är på som en kul grej?

Spännande. Det är sannolikt att du får bättre resultat med superlikes. Visserligen blir du granskad mer ... Men det kan också vara till din fördel. Men framförallt hamnar du först i kön, du hoppar alltså före alla andra och får möjlighet att prata med den personen före andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens