Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej absolut inte, menar bara att jag förstår @Elektronen reaktion! Jag hade kanske inte heller förväntat mig det även om jag har full förståelse och för att någon har en senare sexdebut. Nu vet vi dessutom inte om han ej haft sex innan eller enbart var mindre erfaren men det spelar nog ingen direkt roll ändå :)

(Gillar inte ordet ”oskuld” för övrigt, önskade att vi kunde komma bort från det då sex inte har något med skuld att göra)
Problemet är väl som sagt inte att han inte haft sex innan (gillar inte heller ordet oskuld) 🙂. Man behöver ju inte vara bra på sex för att man har det många gånger förut.
Men fick intrycket efter att han vill fortsätta ses och han har hört av sig idag.
Jag börjar ju analysera så mycket vad jag gjort, säkert dragit något olämpligt skämt osv.

Äsch, @Elektronen - så är det ju relativt ofta, att det råkar betyda mer för en av parterna än den andra.... Men jag håller med dig i att du bör försöka avsluta det på ett snyggt sätt nu om du inte vill träffa honom mer, och få fram att det inte beror på att han var kass i sängen eller något.

På tal om att "avsluta snyggt", så lyckades jag få (lite) kontakt med DB igen i går.... Har funderat på att ringa upp honom och fråga varför i h**** han bara slutade svara och inte ens läste mina meddelanden, samt inte dök upp när vi skulle träffas senast. Såg att han var online i söndags kväll och klickade in på hans profil medan jag tänkte på om jag skulle ringa eller inte. Vågade inte ringa, men råkade toucha "tumme upp" knappen - kändes helt fel så jag raderade tummen, men då stod det ju istället "sorbifolia har raderat ett meddelande". Hursom - nästa morgon hade han varit inne och sett detta samt mina tidigare mess som han inte öppnat förut. Tänkte att nu kör jag hans taktik som han brukat göra tidigare (när det varit lite stelt eller svajigt), dvs. jag skickade bara ett "Hej".

Någon timme senare så svarade han att han kände sig fruktansvärd över hur han betett sig och att det fanns ingen tillräckligt bra ursäkt. That's it, inget mer. Men kändes iaf lite bättre att han kunde erkänna att han behandlat mig dåligt. Så blir det förhoppningsvis lättare att acceptera läget och gå vidare.
(Har dock insett att jag måste sluta titta på romantiska filmer. De ger orealistiska förhoppningar om att män som betett sig dåligt ska dyka upp oanmäld med massor av vita rosor och be om förlåtelse..... Tydligen händer inte sådant IRL. :meh:)
Ja jag håller med alla att man har ju ansvar för sina egna känslor osv. men man kan ju också anstränga sig för att inte såra folk.
Vet tyvärr inte om jag lyckas så bra med det jämt.

Sen vet jag heller inte om jag vill eller inte vill träffa honom igen. Men jag blir stressad när jag får uppfattningen att den andra gillar mig mer än vad jag gillar den.
For helt enkelt tänka på saken.

Jag tycker superliken är görbra. Många jag svept höger på har jag kännt "ok" på och det kvittar egentligen om de är intresserade tillbaka. Men de få jag superlikeat är de som jag tänk "yes, absolut intressant"...och det utifrån både text och bild. Dessa har också blivit de bästa matchningarna.
Tror kanske jag är färgad av att aldrig få superlikes av personer som jag finner intressanta... hade jag nån gång fått en superlike av nån som var intressant hade jag nog sett lite annorlunda på det :) Men det blir intressant att testa! (Och nej, jah får inte särskilt många superlikes över huvud taget själv)

Tror kanske jag är färgad av att aldrig få superlikes av personer som jag finner intressanta... hade jag nån gång fått en superlike av nån som var intressant hade jag nog sett lite annorlunda på det :) Men det blir intressant att testa! (Och nej, jah får inte särskilt många superlikes över huvud taget själv)

Samma här.
Enbart fått superlikes av killar jag aldrig ens skulle svepa höger på...

Jag är ju inte på tinder längre men blev väldigt skeptisk av superlikes. Jag fick aldrig såna av folk som såg vettiga ut, i mina ögon då, utan personer som jag inte alls var intresserad av att lära känna. Till slut var superlike snarast en definitiv vänster.

Hur brukar du själv göra?
Får man inte en matchning på en superlike så är det inte pga superlike utan pga att personen inte är intresserad. Det varierar för mig hur jag gör på en superlike, är förstabilden inte direkt avskräckande så kollar jag mer noga.

Jag har inte heller fått många. Eller gett många.
Och de flesta har varit från "Åh..nejnejnej-snubbar".

Jag frågade A varför han superlikat mig och det var två saker som gjorde att jag stack ut lite extra. Svampkorg och nej till SD :up:

Ja jag håller med alla att man har ju ansvar för sina egna känslor osv. men man kan ju också anstränga sig för att inte såra folk.
Vet tyvärr inte om jag lyckas så bra med det jämt.

Sen vet jag heller inte om jag vill eller inte vill träffa honom igen. Men jag blir stressad när jag får uppfattningen att den andra gillar mig mer än vad jag gillar den.
For helt enkelt tänka på saken.

Låter bra att ge det lite betänketid innan du svarar. Jag fasthåller dock att jag inte tycker att du ska nämna något om sex eller hans oerfarenhet om du bestämmer dig för att inte träffa honom mer, det känns bara onödigt och som om det blir en grej av det (även fast du försöker att inte göra det). Bättre att bara tacka för en trevlig kväll och avsluta där :)

"Debatten har fått politiska dimensioner efter att en moderat riksdagsman, tidigare suppleant i arbetsmarknadsutskottet, numera skatteavlönat twittertroll på heltid, deklarerade att problemet består i att ”kvinnor vill inte ha sex i lika stor utsträckning som män”. Detta yttrande hånades i sin tur av en tidigare S-minister och så var cirkusen igång.

I debatten låter det som att det skulle vara en ny företeelse att män vrakas av kvinnor, en plötslig obalans i samhället som förklarar brexit, Trump, IS och all världens ondska. Men i själva verket har en stor del av den manliga befolkningen, liksom den kvinnliga, historiskt varit ensam."
"
Männen har varit soldater eller sjömän, arbetat i gruvorna eller i skogen, varit munkar eller präster, slitit ont som slavar, trälar eller drängar. DNA-forskningen visar att vår arvsmassa stammar från en relativt liten del av de män som har levat på jorden. De övriga har helt enkelt inte fått fortplanta sig, eller så har deras avkomma av olika skäl inte överlevt.

I vår upplysta tid har samhället förbättrats så pass mycket att tvåsamhet och familjeliv är en ekonomisk och social möjlighet för alla. Även den man som har lägst status i hierarkin har rätt till ett existensminimum som gör att han, till skillnad från i forna tider, har mat, tak över huvudet och säng, därmed också en chans att föröka sig och dessutom lita på att hans barn tas om hand."
https://www.expressen.se/kronikorer...-ar-mitt-rad-till-alla-dessa-stackars-incels/

"Debatten har fått politiska dimensioner efter att en moderat riksdagsman, tidigare suppleant i arbetsmarknadsutskottet, numera skatteavlönat twittertroll på heltid, deklarerade att problemet består i att ”kvinnor vill inte ha sex i lika stor utsträckning som män”. Detta yttrande hånades i sin tur av en tidigare S-minister och så var cirkusen igång.

I debatten låter det som att det skulle vara en ny företeelse att män vrakas av kvinnor, en plötslig obalans i samhället som förklarar brexit, Trump, IS och all världens ondska. Men i själva verket har en stor del av den manliga befolkningen, liksom den kvinnliga, historiskt varit ensam."
"
Männen har varit soldater eller sjömän, arbetat i gruvorna eller i skogen, varit munkar eller präster, slitit ont som slavar, trälar eller drängar. DNA-forskningen visar att vår arvsmassa stammar från en relativt liten del av de män som har levat på jorden. De övriga har helt enkelt inte fått fortplanta sig, eller så har deras avkomma av olika skäl inte överlevt.

I vår upplysta tid har samhället förbättrats så pass mycket att tvåsamhet och familjeliv är en ekonomisk och social möjlighet för alla. Även den man som har lägst status i hierarkin har rätt till ett existensminimum som gör att han, till skillnad från i forna tider, har mat, tak över huvudet och säng, därmed också en chans att föröka sig och dessutom lita på att hans barn tas om hand."
https://www.expressen.se/kronikorer...-ar-mitt-rad-till-alla-dessa-stackars-incels/
Det där är väl en egen tråd om något.

Okej, jag tänkte mer om det var en person som inte hade haft erfarenhet med lesbiskt sex innan. Vilket ju iofs kanske är lite samma.
Är det något en säger om sig själv eller är det ett uttryck som bara används av andra när det talas om någon?

Alltså ironin att de ägnar de första 12 minuterna i nyårspodden jag precis började lyssna på till att diskutera exakt detta 😅 Känns som att min uppfattning stämde.

Konversationerna stannar hela tiden av :banghead: jag frågar om inredning, träning, konst, sport, intressen i allmänhet, bilar.. men de stannar alltid hos honom. Blir tröttsamt.
Han frågar bara hur det är och ”vad har du gjort idag”
Var han inte intresserad av nåt av de du fråga som ni kan fördjupa er lite ?

Ja det blir rätt segt men det är inte många det flyter på med tyvärr...

Nej, så är det. Sen kan ju vissa ha svårt för sig att uttrycka sig i skrift men vara jättkäcka och komunikativa verbalt. Då är det bättre att lägga ner chattande och prata på telefon i stället.

Dagens roligaste på tinder:
Fick för ett tag sedan fram en på tinder som var ruskigt lik en kollega. Samma namn, något år äldre bara och precis samma frisyr, hårfärg och klädstil. Tog skärmdump. Idag dök kollegan upp på tinder. Jag tog skärmdump och testade att i en app på mobilen lägga de två skärmdumparna bredvid varandra. Alltså. De ÄR verkligen lika :D Kollegan bor typ 1km från mig. Den andra befann sig 3km ifrån.
(och ja, jag svepte vänster på båda)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka