Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har känts lite sådär mellan mig och Sp senaste tiden. Vi har setts två gånger efter jul och det har varit mysigt men inte på nivån som det var gångerna innan, och vi hörs knappt alls om dagarna, jag känner ingen större längtan efter att ha så mycket kontakt. Försöker att inte dra för stora växlar av det. Min sociala energi har varit ganska uttömd generellt efter att ha haft barnet mycket och flängt mellan släktingar och jobbat däremellan. Han har försäkringskassestrul som ligger över honom och tar ner humöret. Och man kan ju inte hålla en ständig tokförälskelsenivå. Men visst är jag lite orolig för att det vi har bakom förälskelsen inte riktigt räcker till, att det framför allt är känslan vi fallit för och inte varandra egentligen.

Jag har fyllt på mig med lite egentid nu i alla fall och vi ska ses i lugn och ro ett par dar, det kan nog bli skönt.

Har du funderat på att träffa dem IRL istället? Många orkar nog inte lägga ner mycket tid på att chatta innan man vet om det finns chans att träffas.

Ja det är klart nu har jag väl inte varit så aktiv mer än 3 veckor och gått ur ett förhållande som varit lite skevt. Så man kan väl säga att jag är lite försiktig och väljer med omsorg.
En har jag träffat under dessa veckor iaf.

Haft långhelg med V, riktigt lyxigt.
Jag är ju aldrig ledig helgdagar men igår hade jag turen att pricka in veckans fridag på en helgdag.

Så skönt med lite mer sammanhängande tid, vara uppe lite längre, ta sovmorgon, chilla, baka, laga mat, promenera och bara ha en avkopplande helg.

Bäst att han aldrig piper om min stalltid. Jag kan ta med mig Ruben, rida och pyssla i lugn och ro utan att känna det minsta spår av dåligt samvete.
Tvärtom så uppmuntrar han till att jag absolut inte ska stressa med något. Han reder sig själv, diskar efter frukosten, plockar iordning, handlar om det behövs, chillar med katten, åker hem och fixar med något.
En vettig, vuxen man helt enkelt.

Tragglar på med chattadnet då och då med raceföraren men det flyter inte på alls. Han uppfattar inte min humor i skrift och missar bollen helt ibland, även när jag försöker få igång nytt spår i samtalsämnen.

Funderar seriöst på att tacka för mig.

Haha, min plan med superliksen föll! Dels för att jag insåg att alla jag kunde tänka mig att swipea höger på vill jag inte ge en superlike :angel: och dels för att man bara får ett begränsat antal per dag :rofl:
Så tänker att jag ska försöka vara modigare och använda den på dem jag faktiskt är lite extra nyfiken på ett tag, och se om jag får nån ”effekt” :p

Jag chattar med en ny kille på Tinder nu (eller vi har gått över till snapchat), som egentligen bor lite för långt borta... Men han kan komma hit på besök och möjligtvis flytta hit så småningom. Han älskar tydligen djur, så stort + på det. :up: Men - han är religiös, av någon anledning verkar det finnas många kristna och nykterister på Tinder, andra som märkt det?? Så jag måste kolla upp hur konservativ han är, pallar inte med någon som är emot abort eller homofilt äktenskap, eller andra saker som är viktigt för mig.

Jaha, då var man ensam igen då efter tre fantastiska veckor. Känns ju lagom fruktansvärt. Hur jag ska lyckas skriva tenta nu idag vet jag inte, men samtidigt känns det inte som att det spelar så stor roll. Istället ska jag väl börja räkna ner dagar till nästa gång, det är väl sisådär sex månader bort.

Matchade äntligen med en kille och började skriva. Men han verkar inte riktigt veta hur man gör? Klipper av ord halvvägs igenom på nåt konstigt vis, samt skippar både stor bokstav och punkt. Är det nån som fattar vad "läre ju" betyder? Trodde inte jag skulle hänga upp mig på det, men så sjukt avtändande! För att inte tala om när han nedvärderar sig själv i var och varannan mening. Hittills har vi dessutom bara pratat om honom (för jag ställer frågor). Kanske trevligare att vara själv nu när jag tänker efter. ;)

Hur superlike:ar man? Hade en kille som jag blev seriöst intresserad av (humor + bra presentation), där hade jag gärna superlike:at...

Matchade äntligen med en kille och började skriva. Men han verkar inte riktigt veta hur man gör? Klipper av ord halvvägs igenom på nåt konstigt vis, samt skippar både stor bokstav och punkt. Är det nån som fattar vad "läre ju" betyder? Trodde inte jag skulle hänga upp mig på det, men så sjukt avtändande! För att inte tala om när han nedvärderar sig själv i var och varannan mening. Hittills har vi dessutom bara pratat om honom (för jag ställer frågor). Kanske trevligare att vara själv nu när jag tänker efter. ;)
Känns som lite norrländsk dialekt? ”Läre ju” betyder för mig samma som ”lär ju” alltså typ borde/behöver/måste eller liknande.

Känns som lite norrländsk dialekt? ”Läre ju” betyder för mig samma som ”lär ju” alltså typ borde/behöver/måste eller liknande.

Hm... Men då fattar jag verkligen inte. Hela meningen är "Kör lite vikter och sånt läre ju haha" som svar på min fråga vad han tränat. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31