Har väl egentligen inget här att göra just nu eftersom inget nytt direkt händer innan jag åker till S (som vi kan kalla honom) i sommar, men vissa saker känns skönare att prata fritt om här snarare än till någon vän.
Allting har rullat på som vanligt sedan han åkte hem för typ 5 veckor sedan, vi chattar mest men pratar i telefon flera gånger i veckan och videochattar när tillfället finns. Allt känns jättebra och vi båda längtar som tusan till i sommar, 10 dagar tillsammans kommer bli underbart, bara 58 dagar kvar
Jag skickade ett brev förra veckan (älskar att skicka brev på tjocka, gräddvita brevpapper och med vackra små kuvert) och köpte som en liten bok som innehåller 12 brev med olika teman som jag ska ge honom sen. Så cheesy och töntigt, men jag gillar att skriva och har upptäckt glädjen i att skriva brev, så det får vara vad det är
Det enda som gnager är väl att jag har börjat tvivla. Igen. Jag är typen av människa som tvivlar på exakt allt (hej tvångstankar), men detta blir väl lite extra känsligt eftersom det är något nytt som jag inte kan liksom.. Kontrollera. Jag tvivlar inte på honom, utan mer på mig själv. Kan jag verkligen vara kär? Kan jag verkligen vara i ett förhållande? Tänk om jag bara hittar på för att jag vill att det ska vara sant? Jag försöker att trycka undan det och bara låta det vara som det är, samt minnas känslan från att ligga ansikte mot ansikte i sängen, hur rätt det kändes och hur bra det var. Dessutom försöker jag tänka att det är nuet som spelar roll, och så länge det är bra får det fortsätta att vara bra, och även om det någon gång skulle bli dåligt så ändrar det inte på vad som fanns nu. Jag tror att det kommer kännas klarare när vi träffas igen, och då kan jag spara fler minnen som jag kan plocka fram när tvivlet börjar gnaga.