Va? Vem har sagt att alla ska vara likadana som en själv och att man ska rata alla andra? Jag pratar om grundläggande saker som barn/inte barn, djur/inte djur, bo på landet/bo i stan i en partnerrelation och i kompisrelationer skulle jag inte vara intresserad av ickefeminister och rasister (inte i en partnerrelation heller är kanske bäst att skriva ut). Sådana saker som är relevanta, som är en stor del av en människas grundläggande tankar och värderingar. Livet hade blivit erbarmligt tråkigt om man bara skulle umgås med folk som är precis som en själv och jag har aldrig påstått att det är ett alternativ.
Att dina syskon bor i stan? Vad har det med ett förhållande att göra? Du behöver ju inte bo där och har inte med att göra var de väljer att bo. Däremot hade det varit ett problem om din partner absolut inte kan tänka sig att bo på landet medans du vill det.
Vad är det du tycker är okej att kompromissa om? Kan du ge ett exempel?
Jag missuppfattade dig i sådana fall.
Ber om ursäkt för det.
Saker som är ok att kompromissa om. Min man och jag har olika syn på städning. Jag är mer noggrann han bryr sig inte lika mycket.
Jag försöker bortse från röran i hans privata utrymmen eftersom det inte påverkar mig.
Han å andra sidan anstränger sig lite mer att hålla ordning i gemensamma utrymmen än vad han tycker är nödvändigt.
Jag tycker inte det räcker - egentligen, men är nöjd så för att jag inte tycker det är värt att tjafsa om en sån sak.
Jag har anpassat mig och han har anpassat sig utan att det känns allt för jobbigt.
När det gäller barnen är det däremot viktigt att vi är helt synkade.
Det brukar vi vara.