Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag var pigg i morse och gick på promenad strax efter kl 8. Kollade på fin utsikt, båtar, vatten, sol och klarblå himmel. Lagom varmt var det också, ca 10 plusgrader.
:up:

Dagens bästa, varje dag är en av mina hästar som är verkligt speciell för mig. Den visar bland annat varje dag sin tillgivenhet och gör mig så glad hela tiden vilket är skönt eftersom när jag inte är i stallet mår jag skit just nu.

Att jag hade bedömnings och belöningssamtal med chefen. Har varit lite fundersam på om jag var på väg att bli uppsagd eftersom jag inte har några egna kurser just nu. Jag drar inte in några pengar.

Fick bara lovord för hur jag jobbat och hur jag samverkar med kollegor, deltagare och utomstånde. Dessutom fick jag en lönehöjning på 2%. Det gjorde inte ont om man så säger.
Mest förvånad och glad över lovorden dock. Och att det inte finns några planer alls på att varsla mig.

Idag har jag en RIKTIG pärla till dagens bästa! :up:

Häromdagen insåg jag att jag inte kommer att kunna ha det skrivbord jag sett ut till mitt kontor som jag håller på att inreda, det skulle bli för djupt. Gråt och tandagnisslan, bara att börja leta igen. Ingen av de dyra kontorsmöbelsäljarna hade något som jag kände skulle bli bra (för mycket kompromiss med tanke på prislappen). Återstår då givetvis Ikea (hade surfat Blocket men inte hittat något inom rimligt avstånd). Hittar ett som är rätt långt ifrån vad jag vill ha men med ok prislapp (549 kr). Planerar att åka dit imorgon.

Vid lunch tar jag en sista koll på Blocket och hittar en säljare som säljer det bordet jag tänkt mig, en hög och en låg Billy-hylla samt en Malm byrå för 700 kr tillsammans! O_o Visserligen är allt i ek och jag har björk på bokhyllorna men till det priset kändes det som en petitess. Nu kan jag testa och gillar jag inte det hela är det bara att sälja.

Det slutar inte där... det visar sig att säljaren bor ca 5 min med bil ifrån mig så ikväll kör jag möbler! :D

Dagen's basta ar att jag kopplade av husvagnen fran pick-up trucken. 'Hitchen' (vad heter det nar det inte ar en dragkrok? "fast anordningen") hade gatt sonder och vagnen satt dar den satt. Dessutom hade jag oppnat sa att det inte var last ... men inte slapte den ut vagnen inte. Jag lyckades dock fundera ut exact hur det fungerade och vad jag maste gora ... sa i morgon aker jag till 'husvagns stallet' och de far laga min hitch. :D

Dagens bästa är att jag la ut min flaggstång på Blocket och ikväll ringer ett par och vill ha den.

De kommer imorgon eftermiddag, fäller stången och tar den med sig.

Tjohoooo - jag blir av med min onödiga, fula och alldeles för korta flaggstång!

Inte dagens, utan antagligen veckans bästa.

träffade en fd elev på affären. Han hade tryckeri i Syrien. En ung kompent oerhört trevlig och sympatisk man. Vi pratade om ortens tryckeri när han var min elev i höstas. Jag visade honom en konstkatalog de gör och han granskade kunnigt papper och layout.

Hörde senare att han fått praktik där. Nu berättade han att de diskuterar nystartsjobb. Han håller alltså på att få riktigt jobb!

Jag blir så varm när kompetens tas till vara.
(jag vill ha en lyckosmiley!)

Släpade mig ut på en promenad trots att det hade varit bekvämare att ligga i sängen och se på TV. Nu känner jag mig glad över att jag tog den där promenaden även om den var lite kort. En kort promenad är bättre än ingen alls! :up:

Detta på vägen hem ikväll!

11272377_1006432522701570_253811866_n.jpg

Jag ar klar med att packa garage, verkstad och stall. YES ... och har bara det mest primara kvar i huset. YES! Jag har nastan tre veckor kvar innan det maste vara klart sa jag kanner mig "ahead of the game" ... jag kommer inte att ha nagra problem att hinna bli klar!:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset