Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betalade precis räkningarna och de fasta avgifterna och inser att jag denna månad har 27 000 kr över! Iofs har jag inte så höga fasta avgifter men ändå. Kände mig mogen och la över 20 000 på sparkontot :up:

Har städat ett förråd och känner mig duktig.
Dessutom hittade jag min mors 50talskäder och hattar så jag har provat dem och haft roligt!
Tyvärr passar de inte så bra att jag kan använda dem själv. Det hade inte varit helt fel.

Jag har städat ut en massa gamla saker som jag inte ens visste att jag gömt i lägenheten :o. Sonen behöver ha lite grejer här som inte ryms i hans lilla etta. Han siktar på att få en lite större lägenhet nån gång. Då måste jag städa ut först men det känns skönt ändå. Skulle behöva städa så minst en gång i månaden. Döds-städa som nån uttyckte det.

Jag har hunnit åka och köpa en ny skottkärra efter att båda de gamla havererat för sådär fyra veckor sedan. Samt har jag hunnit klippa mig igenom kanske en fjärdedel av alla förväxta gräsytor på innergården och i trädgården. Och sedan har jag tagit mig lite lite tid till att rensa nässlor.

Dagens och veckans bästa är därför allting som påminner om lufthålspermissioner av ett inte så glamoröst men ändå normalt liv, efter att jobbet har slukat 24/7 så många veckor i sträck att jag nästan inte känner mig som hästägare längre. Och lyxen att hinna rida de fina hästarna har det inte funnits en möjlighet till på en helt tragiskt lång tid. :cry: Men åtminstone kan jag mocka ut deras bäddar lite enklare nu, alltid en början. Och den villkorliga frigivningen från denna abnorma jobbsituation börjar åtminstone skymta runt hörnet nu. :wtf: :crazy:

Dagens bästa:
Har jobbat med goa arbetskollegor
Ätit pizza/fikat med mina fina svägerskor med respektive och deras barn.
Bara 4 dagar kvar att arbeta tills vi ska bo 1 natt helt barnfria på hotell :love:
Bara 11 dagar kvar att arbeta tills jag har 1 vecka föräldraledigt (själva semestern blir i augusti :D)
Bara 16 dagar kvar tills vi är på Legoland Billund :D

Vikt ihop massa kartonger = ser mer städat ut.
Varit på promenad = mår bättre i kropp och själ, fått dagsljus och luft.
Hämtat brev med nya handsfreen, samma modell som jag hade innan men nu kom den med förvaringsask och en förlängningssladd så man kan använda den till datorn också. Inte provat om den passar till datorn men det ska den nog göra (3,5 mm-kontakt).
Hämtat paket med mediciner så nu har jag starkare (nåja) värktabletter för nacke och rygg + nya allergitabletter som ska vara bättre än de jag har nu.

Har åkt på en rejäl förkylning. Trots fyra barn i åldern 0-6 år har jag fått ligga helt i lugn och ro i sängen och tittat på tv/sovit/surfat på mobilen hela dagen (och tyckt synd om mig) då min man har tagit hand om allt. Dessutom är han iväg till Burger King nu och köper lite mat till mig. Var ju det enda jag kunde tänka mig att äta.

:love::love:

Gårdagens bästa var att med 40 minuters förvarning få hoppa in o en dressyrträning istället för en kompis och rida ett pass på en av ridskolans favorithästar :) Gick bra och var superkul! Ännu mer taggad på att komma tillbaka till klubben i höst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar