Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick en runda som jag gått en gång förut. Först är det platt och sen en ganska lång uppförsbacke och sen en nedförsbacke. Förra gången blev jag jättevarm och flåsig, fick stanna flera gånger i uppförsbacken, men denna gång gick det hur enkelt som helst. :eek: Funderar på om jag svängde upp i backen tidigare denna gång så den blev kortare. Hmm...annars måste jag ha fått mycket bättre kondition! :up:

Dagens bästa: Vaknar upp pigg kl 09, efter att ändå haft ett kul påskfirande hemma med vin igår :-) Disken var obefintlig då jag tog det mesta innan jag gick och la mig igår. Solen skiner och det blir balkongfrukost med en mycket bra bok efter första hundrundan. Rester i kylen =slippa laga middag och sen en tre timmars solig promenad kombinerad med min hunds bästa lekpolare och min vän vid en sjö där hundarna leker, badar, springer, och vi solar och snackar skit :-) Kvällen ( nu) avslutas med lite soffhäng med en trött hund och en stor kopp the och rostat bröd. Skönt! :-D

Positivt är att jag har tagit tag i rensningen av mina garderober.
Innan har det alltid varit:
1. Ok jag har inte använt plagget men det är ju rätt fint ändå.....
2. Åhhh dessa är ju fantastisk(a) om jag hade haft smalare lår, muskulösa överarmar, om jag vore längre, mer solbränd etc.
3. Alltså detta är ju asfult men det kommer från designer xxx och kostade xxxxxx så det kan jag ju inte göra mig av med

Nu är det istället:
1. Har du inte använt det på flera år kommer du inte göra det ändå- HEJDÅ!
2. Du kommer aldrig att få slanka lår, bli vältränad och du kommer alltid att vara en blek dvärg. HEJDÅ!!!!
3. Fan vad patetisk du är som cashade ut en månadshyra på nåt som ser ut som skit. HEJDÅ!!!!

Nu kan jag snart röra mig i lägenheten!!! :banana:

Flera bra saker idag!
Jag känner mig pigg för första gången på flera dagar. Hejdå dumförkylning!
Jag lyckades säga nej i en situation där det behövdes, trots att jag vanligtvis säger ja i sådana situationer. Heja mig!
Jag har underbar musik att lyssna på, och kan nästan sjunga med eftersom halsen börjar bli snäll igen :D Jag älskar musik!

Dagens positiva är att jag, bortsett från ett kort möte imorgon är ledig fram till fredag! Och vädret verkar bli kanon! Ska gå på massage, slappa och sitta på uteserveringar och dricka rosévin :up:

Senast ändrad av en moderator:
Dagens positiva är av ytlig art. Jag hade lite bråttom när jag klädde på mig nyss och lyckades få till en mycket eklektisk blandning mellan färgglad rosa tant, ghetto kid, preppy och street. Tänk rosa vintageklänning, mönstrad bomberjacka, färgglad turban, platåskor och min nya marc jacobs ryggsäck. Tänkte inte så mycket på min eklektiska framtoning men när jag gick ut och passerade mitt stammishak sticker snubben ut huvudet och ropar: "den var bra, den var bra!". Fick även en spontan applåd av min självfrände den äldre skäggige mannen med kilt och högklackat (vi umgås inte, har inte ens pratat men vi "har ngt" liksom).

Dagens bästa var att jag lyckades ta mig till jobbet och jobba hela dagen, trots gigantisk lårkaka strax över högra knäet efter hästsparken i helgen, och det andra gigantiska blåmärket efter harven på vänster ben efter skenturen.

Jag har blivit moster igen. Så nu har våra föräldrar sex barnbarn.

Dagens sista bästa är att sitta och läsa buke, medan barnen snarkar bredvid mig.

Nu tänker jag rada upp flera bra saker, mest för jag känner mig lite negativ ikväll och behöver peppa mig själv.
*Har varit en mysig fin ledig dag tillsammans med min yngsta son.
*Solen har tittat fram hela dagen.
*Jag var duktig och åt faktiskt frukost idag, en nyttig sådan. Ska försöka göra det till en vana.
*ÄNTLIGEN sorterade jag den förbannade tvätthögen som alltid ligger på golvet bredvid min sänghalva.
*Fick syn på mig själv i en spegel när jag skuttade in i duschen nyss och kände att "ja, det där såg helt okej ut". Efter många många år med dåligt självförtroende just kring kroppen så var detta himla bra.

Dagens bästa var när en person jag bryr mig mycket om tittade mig djupt i ögonen och sa -du är så fin.
Första gången han sagt så och det berörde så på djupet.
I huvudet är jag fortfarande den fula flickan som mobbades i skolan för att hon var så ful. Vars make sa att hon var ful men kunde klä sig så det inte märktes.

Dagens bästa: jag sket inte på mig på jobbet (lite lätt matförgiftad efter buffélunch). Det gäller att se det positiva i alla situationer! :sneaky:
Något som också är positivt är att smhi påstår att det ska bli uppåt 25 grader varmt nästa vecka och jag är LEDIG måndag-onsdag! :banana:

Dagens bästa: Grillpremiär :d

Dagens andra bästa: En på jobbet undrade hur gammal jag var och jag svarade att jag fyller 30 år om några månader. Hon bara tittade på mig och sa 30 år?! Jag trodde ju du var 21-22 år.

Men tack :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar