Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag upptäckte att F-kassan drar för lite skatt, det är mycket mindre än 30% men visste inte hur många procent. Hade bara summan på ersättningen och skattesumman och senast jag räknade en ekvation var år 2004. :nailbiting:
Nåväl, gjorde ett försök och kom fram till 0,21 alltså 21%. Känner mig smart!!! :up: :banana:
Men det är ju för lite eftersom skatten här är 29,85. Gick in på Skatteverkets sida och letade fram rätt tabell och kolumn, aldrig gjort sånt förut men jag hittade!!! :up: Det visade sig att de drar rätt skatt ändå. Puh!

Har en till dagens bästa: Postat papper till F-kassan och en ansökan om fondmedel till kommunen. :banana:

...och har promenerat!

...och så regnade det i natt, (mindre pollen i luften) så jag kunde vädra!

:up:

Jag tycker vi behöver en tråd här som enbart är positiv! Här skriver man helt enkelt som varit dagens bästa!

Mitt bästa idag är samtalen ang. ett jobb jag sökt. Annonsen kom ut innan helgen, sökte jobbet igår, i morse ringde de för teleintervju och på eftermiddagen ringde de tillbaka för att boka in intervju på fredag. Snabba ryck! :)
Dagens bästa är påskpysslet med yngsta dottern och att vi ska ha fredagsmyyys, alltid lika trevligt:)

Dagens bästa - jag har blivit erbjuden jobb!!!!!!!!!!!!! Och på det stället där jag vill vara!
Som jag tyvärr fick tacka nej till men nu vet jag vart jag ska lägga min kommande arbetsträning :bump:

Fy fan vad det blir bra :up: Fixar jag detta nu så har jag jobb sen! Och det är klart att jag gör, jag har fått nog av att gå hemma :p

Dagens bästa var en av de härligaste ridturer i mitt liv :D Några minusgrader, strålande sol, 10cm lössnö på ridvägen och bara underbart! Var ute på lånad här med en kompis och massa ungar. "Min" häst lyssnade ovanligt bra, och även den busigaste ponnyn hittade inte på nått dumt!

Dagens bästa var ett meddelande från en ung person. I fredags hade denna gjort en mycket dum sak.

Det blev såklart uppmärksammat och hela historien går ut på att den unge till en början försökte spela cool men blev sedan varse att det inte gick hem.

Vid denna insikt och information om att vårdnadshavare skulle kallas till möte slog ångern och empatin till.

Personen gav själv förslag på hur denna skulle kunna rätta till och reda upp det inträffade.

Det var givetvis bra men många hade blivit sårade och stämningen var inte så god.

Ikväll kom ett meddelande där ungdomen berättar att helgen varit ledsam för att denna tänkt på hur andra känt sig pga dumheten.

Att få svara: "att vi alla gör fel ibland och att det är fint att du förstår hur andra kan känna sig, och nu tar vi nya tag tillsammans"; kändes så fint.

Dagens bästa.

Senast ändrad:
Alltså bästa och bästa men är fan lite road av mig själv.
Äter alltid ute eftersom jag dels är utarbetad, dels inte orkar laga mat och absolut inte diska och tja är jävligt lat. Nu tänkte jag dessutom vara lite ekonomisk eftersom min kompis har räknat ut ungefär vad jag lägger i månaden på mat och dryck på diverse hak i mina kvarter.
Jag går därför stolt in på mataffären (typ outforskad mark för mig haha) och köper. ja vaddå.. ett kilo färska räkor. Detta har jag nu tryckt i mig med ett glas chablis. Jag är ett ngt av ett skämt.

@tornblomma: HELT rätt prioritering! :up:

Jag kommer ihåg en av min pankaste stunder när jag läste på Komvux. Jag är älskar böcker och hade fastnat för en ny fantasyserie. På biblioteket hade de inte sista delen men bokhandeln hade den. Jag skrapade rejält i plånboken och köpte den, en av mina bästa prioriteringar någonsin! Man ska inte bara vara vid liv utan leva också :D men visst, ett öga måste man ha på ekonomin också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar