Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är att jag fått så mycket gjort idag! För mig får jag mer ju gjort ju mer jag har att göra. Har jag bara en sak att göra på en hel dag kan man ge sig på att jag inte får det gjort!

Sen jag kom hem från skolan 17,30 har jag hunnit med att springa en runda, duscha, laga mat (som blev sjukt god), baka brownies och diska undan all disk.
Innan det blir sovdags ska jag röja undan lite och läsa lite inför morgondagens plugg. :)

Gårdagens bästa var att efter en halvkass dag, med humör där efter, få rida ett markarbetespass och ett dressyrpads (på olika hästar) för en toppentränare, och båda gick toppenbra och gav en jättebra känsla :) Åt sen middag på restaurang med en jobbarkompis. Fantastiskt trevligt!

Dagens bästa är att min läkare ringde upp mig efter att jag lämnat meddelande till mottagningen.

Hon hade skickat ett brev till mig som jag fickskrämselhicka av. Fast det var dikterat för en halvannan vecka sedan. Efter det har jag hunnit ta en omgång prover till och det finns tydligen ett nytt dikterat brev på väg till mig. Som jag väl får om några veckor, som hon sa ;)

Vi diskuterade och hon sa att de nu alltmer börjar fundera på om det inte är någon autoimmun sjukdom som spökar. Inte tumörer, som de letat efter den senaste tiden.

Autoimmun sjukdom låter mildare än cancer. Aningen lättad...

Jag var riktigt sur på förmiddagen idag (hade precis fått en noggrann och krånglig planering förstörd av "andra människor") och min stackars chef råkade dyka upp mitt i detta.

Dagens bästa blev när han med bekymrad min och handen på min axel säger att han genast ska ta detta med mina arbetsledare -och lägger till: och du kanske skulle...ta en lugnande kopp te så länge....

Tyckte det var skitkul (just då iallafall) :p

Dagens bästa var det intressanta samtalet (på en och halv timme :o) med en arbetspsykolog på AF. Hon frågade genomgående om typ mitt livs historia, och som jag är så har jag inget emot att berätta om mig själv så det blev bara roligt tyckte jag så tiden flöt iväg :p Hon sa att jag var öppen av mig iallafall, och jag höll med :angel:

Ett intressant tillfälle var när hon frågade om trauman och jag berättade om en mobbing när jag var liten, hon sa att en viss händelse var ett sexuellt trauma och påpekade att jag fick utslag på pannan när jag berättade om det. Jag hade ju funderat över det tidigare men nu kändes det som att någon faktiskt såg lite hur jag kände mig när jag berättade om det och tog det seriöst - att det var något som man visst kunde uppleva som ett trauma.
Kändes soligt och glatt när jag gick därifrån :love:

(trots att jag fick säga "va?" ett antal gånger :angel:)

Dagens bästa hittills: att ge sig ut på jakt efter nya gympadojjor som åtminstone skulle vara bättre än de trasiga hemma som ger skoskav... Hittade till min stora förvåning ett par som var som gjorda för mig och mina fötter, på rea dessutom och de var snygga! Trodde inte det gick att ha sån tur med skor :p

öööhm helt fel tråd... :p

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar