Connemaratråden

Jag har jobbat drygt 21 timmar på två dagar så var oerhört trött när jag satt upp ikväll. Passet började helt okej, blev riktigt bra men slutade sämre än sådär om än inte katastrofalt :( Kände hur jag bara fastnade mer och mer i handen men lyckades inte ta mig ur det. Jag fick inse att jag inte orkade mer idag och ge upp men det är ingen jätterolig känsla att ta med sig.

Någon som har nåt bra tips på hur man ordnar upp det när man klantat sig så med handen? Det är inte ett vanligt problem men när jag tänker tillbaka händer det enstaka gånger när jag är väldigt trött. Aldrig hänt när jag ridit för tränaren heller så har inte blivit att jag pratat med denne om det heller. Tycker mest det känns jobbigt eftersom det inte kan vara särskilt roligt för fina ponnyn heller när jag rider så :(

Jag har jobbat drygt 21 timmar på två dagar så var oerhört trött när jag satt upp ikväll. Passet började helt okej, blev riktigt bra men slutade sämre än sådär om än inte katastrofalt :( Kände hur jag bara fastnade mer och mer i handen men lyckades inte ta mig ur det. Jag fick inse att jag inte orkade mer idag och ge upp men det är ingen jätterolig känsla att ta med sig.

Någon som har nåt bra tips på hur man ordnar upp det när man klantat sig så med handen? Det är inte ett vanligt problem men när jag tänker tillbaka händer det enstaka gånger när jag är väldigt trött. Aldrig hänt när jag ridit för tränaren heller så har inte blivit att jag pratat med denne om det heller. Tycker mest det känns jobbigt eftersom det inte kan vara särskilt roligt för fina ponnyn heller när jag rider så :(

Skritta ut en sväng på lång tygel och börja om sen.

*kl

Red ungdomen på ridbanan i vattenpölarna, inga problem. Den gamla skulle inte ens ha gått in på ridbanan. Just nu orkar jag inte med att rida honom, för mycket strul.

X ger en mycket roligare upplevelse.

Och jag har anmält oss till ridklass och WHP på Riks :eek:

Dags att börja hoppa alltså. Har ju faktiskt galopperat en gång i skogen.

Jag kör inte så långt för bara två vanliga hoppklasser iaf. När jag söker tävlingar i TDB har jag en gräns på 45 km ;)

Bortskämd!
Kör jag 45km har jag PRECIS kommit till närmsta ridhus och ridskola. Som visserligen har tävlingar men då blir det två gånger om året.

Min maxgräns är snarare runt 200km. Fast vi åker till Grevagården hela helgen, har ingen aning om hur långt det är, tänker inte kolla heller :p

*kl

Jag "hoppade" med X iår, lade upp en litet kryss och något skutt blev det men mest bara lyfta på benen, i trav förstås. Hon är snäll men lite trög och så fort hon tror att jag inte vill något särskilt så tvärnitar hon :rofl:

Idag så lastade jag Prinsen och åkte till kiropraktorn, vet inte riktigt hur många gånger vi varit där nu. 3? 4? Han blir bättre i ryggen iaf och nästa besök blir först i mitten av juli, då tänkte jag ta med X också för att kolla upp henne innan hon åker på utbildning hos den som ska visa på Kvalitets.

Innan Prinsen var i lådan så kröp han ur grimman och sprang till skogs :grin: Det är tur att man har ponnyer som kommer på inkallning och hinkrassel, behöver bara ropa en gång och skaka på hinken så kom han springande.

Bortskämd!
Kör jag 45km har jag PRECIS kommit till närmsta ridhus och ridskola. Som visserligen har tävlingar men då blir det två gånger om året.

Min maxgräns är snarare runt 200km. Fast vi åker till Grevagården hela helgen, har ingen aning om hur långt det är, tänker inte kolla heller :p

Jag är sjukt bortskämd! :p Skåne är överlägset när det gäller hästar. Mitt närmaste ridhus ligger 1,3 km bort. Nästa 1,5 km bort. På vägen till det närmaste ridhuset har jag passerat tre stallar varav två har egen paddock.
Till min lilla kommuns ridskola är det 4,5 km och de har flera tävlingar varje år. (För övrigt så har jag hemifrån 1,4 km till ridskolan om jag kör bil. Promenerar jag så är det cykelväg hela vägen, ca 1,2 km.)

Skulle jag tävla viktigare tävlingar och inte bara för att Cinna och jag ska få leka så hade jag nog kört längre. Nu fins det ingen poäng att göra det.

@lil-sis om det nu blir någon kvalitet i närheten av oss :(
Det är nästan så jag funderar på att låta M gå kvar i Småland efter semestern (norr om Nybro), låta grannen rida henne de sista veckorna och sedan åka ned själv och rida henne på kvalitén i Nybro den 12-13 september. Det är den enda helgen jag kan som det ser ut nu...
eller så skiter jag i det och tar ut henne på P&Js i höst...

@lil-sis om det nu blir någon kvalitet i närheten av oss :(
Det är nästan så jag funderar på att låta M gå kvar i Småland efter semestern (norr om Nybro), låta grannen rida henne de sista veckorna och sedan åka ned själv och rida henne på kvalitén i Nybro den 12-13 september. Det är den enda helgen jag kan som det ser ut nu...
eller så skiter jag i det och tar ut henne på P&Js i höst...

Vi åker till Timrå.

Skritta ut en sväng på lång tygel och börja om sen.

*kl

Red ungdomen på ridbanan i vattenpölarna, inga problem. Den gamla skulle inte ens ha gått in på ridbanan. Just nu orkar jag inte med att rida honom, för mycket strul.

X ger en mycket roligare upplevelse.

Och jag har anmält oss till ridklass och WHP på Riks :eek:

Dags att börja hoppa alltså. Har ju faktiskt galopperat en gång i skogen.

Min gamling hade inte satt sin fot på den banan heller :p Men vad kul med ridklass och WHP! Jag velar fram och tillbaka lite också, mest för att det är nära oss. Men nu har jag ju en jättebra anledning att komma och titta om inte annat :)

Min gamling hade inte satt sin fot på den banan heller :p Men vad kul med ridklass och WHP! Jag velar fram och tillbaka lite också, mest för att det är nära oss. Men nu har jag ju en jättebra anledning att komma och titta om inte annat :)

Om du kommer och tittar, vill du vara hjälpreda åt mig och Melody ? Velar ju fram och tillbaka själv och mycket beror på om jag kan få hjälp på plats.

Vi har kommit igång ordentligt igen efter en "lat" vecka förra veckan då jag jobbat och haft massor av annat att tänka på. Det har visserligen inte gått över till den här veckan men disciplinen funkar bättre eftersom vi ska tävla igen på söndag.

Igår kom ena tränaren och hjälpte mig med honom i töm. Hon är så skicklig medan jag mest fumlar med tömmen :oMed henne får han arbeta med hela kroppen, med mig blir han mest rastad och jag tränar. Hon har ju sett honom i kanske tio års tid (från innan jag köpte honom) och hon tyckte att han aldrig har rört sig så bra som han gör nu. Det är jag väldigt glad över med tanke på hans ålder!

Idag kom andra tränaren så red vi ett riktigt svettigt dressyrpass. Idag satt både ökningarna och ryggningarna bättre än någonsin! Jag har inte varit så pepp på tävlingen pga allt som stressar mig just nu, men efter ett så roligt pass idag ser jag fram emot tävlingen igen! Roligt också att två av stallkompisarna också ska åka, en av dem har också ponny med sig :)

Idag har Cinna fått skutta lite igen :)

11238214_10153836897226102_6640649216202263862_n.jpg

11330044_10153838427166102_1591909916756276341_n.jpg

10523981_10153838427746102_5487635073856882673_n.jpg

11390309_10153838427816102_2662414783948169674_n.jpg

11329748_10153838428316102_4549659087388264531_n.jpg

11377236_10153838428386102_8027933560132170628_n.jpg

11391774_10153838428391102_8046568312777637144_n.jpg

Den ena av dagens hästskötare:
11391775_10153836722226102_1146117862594881216_n.jpg

@LadyCovergirl Mathilde är ju för söt. Säger det igen, om jag skaffar barn önskar jag mig ett likadant som ditt ;) Grattis till rosetten också :) Vi ska ut på säsongens sista dressyrtävling imorgon. Inte uppstigning i ottan eller långt att köra den här gången!

@LadyCovergirl Mathilde är ju för söt. Säger det igen, om jag skaffar barn önskar jag mig ett likadant som ditt ;) Grattis till rosetten också :) Vi ska ut på säsongens sista dressyrtävling imorgon. Inte uppstigning i ottan eller långt att köra den här gången!

Tack så mycket! :bow:
Du kan få låna henne alla morgnar, det är nämligen ingen morgonpigg fröken ;) Men i övrigt så är hon fantastisk, vältalig, snabbtänkt och samlad.

Lycka till imorgon, håller tummarna för er!

Kort om gårdagens dressyrtävling:

Underbart när det bara tog 25 minuter att köra, tidigare tävlingar i år har varit mer än en timme bort!

Första starten, LC:1, gick inget fel FÖRUTOM att jag inte lyckades rida med honom helt framför skänkeln genom programmet utan det var lite seg-som-kola-varning. Såg inte så segt ut på filmen som jag tyckte att det kändes. Men det var roligt att rida utan missar i alla fall :) Resultatet blev 63,889% vilket känns helt okej. Målet är alltid minst 62%. Ingen placering tyvärr, men hamnade åtminstone i övre skiktet. Slutade 12 av 35.

Andra klassen var tre timmar senare, planen var att försöka sätta lite mer tryck för att få fram mer gång (av det nu som finns att spela på :p) men det fick jag ge upp. Här fick jag honom inte ens ordentligt mellan hjälperna kändes det som så jag red med av sorten rädda det som räddas kan. Var ganska besviken på mig själv efteråt, men min publik tyckte det såg bättre ut än i första klassen. Resultatet blev 60,357% så jag klarade inte målet här. Muttrade lite, stannade och tittade på stallkompisen och sen åkte vi hem. När det var tio ekipage kvar låg jag fortfarande på placering... Slutade dock 11 av 28 men över lag låg domaren väldigt lågt i poäng på de ritter som jag såg. Så jag tänker låtsas att det var 62% ändå ;)

Nu har vi tyvärr ingen mer dressyrtävling inplanerad, däremot ska jag börja leta nytt stall. Älskar nuvarande stallet och människorna där men i slutet av sommaren ska jag bli sambo :love: Flyttar 7 mil. Stallet ligger visserligen på vägen mellan nya hemmet och jobbet men det känns kanske inte så spännande att köra 45 minuter enkel väg till stallet de dagar man är ledig...

Och så värst kort blev det visst inte :o

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 494
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 866
Senast: EZMK
·
Svar
104
· Visningar
7 133
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur