Connemaratråden

Just nu är jag hemma i sverige just för att sälja ponnyn men också min lägenhet pga strul med hyresgäst.

Men åker tillbaka till oz om 10 dagar igen :)

Just nu är jag hemma i sverige just för att sälja ponnyn men också min lägenhet pga strul med hyresgäst.

Men åker tillbaka till oz om 10 dagar igen :)

Hoppas det går bra med försäljningarna. Kotten är ju för söt! Håller tummarna att du inte fryser ihjäl här innan det är dags att dra tillbaka down under ;)

Jag upptäckte idag att jag fortfarande inte skickat in någon bild på Gedion till Aramennoc :o Så nu har jag bläddrat igenom massa bilder och konstaterat att ingen duger. Vill gärna ha en bild på honom i profil men de flest är av rätt dålig kvalitet. Den här hade jag mycket väl kunnat skicka in om han inte hade stått som ett pucko med frambenen :cautious:

542350_10151048822578391_2033576412_n.jpg

Här går tankar på högvarv. En vän sa något för drygt en vecka sedan som verkligen fick mig att inse att tiden kanske snart inte är på vår sida längre. Att Gedion faktiskt snart kan vara gammal "på riktigt". Jag vet inte vad jag ska göra när den dagen kommer :(

Ridmässigt går det helt ok just nu. Lite bergochdalbana igår (kan vara tävlingsnerver, det är ju redan nästa vecka vi ska starta :nailbiting: Problemen uppstår alltid när jag vänder upp på medellinjen dessutom...) men bra idag. Ovan nämnda vän filmade lite på senaste träningen och även om allt givetvis inte är dåligt utan en del grejer till och med är riktigt bra så slås jag av hur mycket sämre jag rider nu än för några år sedan. Kollade på klipp från 2011, vårt bästa år tävlingsmässigt och jag är SÅ mycket bättre där. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är mer än bålstabiliteten. Jag ser så effektiv ut på den gamla filmen.

Här går tankar på högvarv. En vän sa något för drygt en vecka sedan som verkligen fick mig att inse att tiden kanske snart inte är på vår sida längre. Att Gedion faktiskt snart kan vara gammal "på riktigt". Jag vet inte vad jag ska göra när den dagen kommer :(

Din vän har ju trots allt rätt men det är förstås tråkigt att tänka på det ändå. För min egen del, med en ponny i samma ålder som G, så är jag fullt medveten om att Cinna kan ligga död i boxen imorgon bitti. Det skulle vara oerhört sorgligt men inte konstigt. Att gå runt och tänka på det ser jag dock ingen större poäng med. Sorgliga saker händer och det är inte alltid logiskt. Att betydligt yngre ponnyer dör knall och fall har hänt likväl som äldre ponnyer varit pigga och glada ännu längre.

Jag är ingen sentimental människa men jag hoppas verkligen att Cinna lever så länge att Mathilde hinner rida någon P&J med henne. Det hade varit fantastiskt roligt att få vara med om :)

@LadyCovergirl

Så är det absolut. Det är nog mest att jag inte faktiskt på ett realistiskt sätt funderat på perioden mellan nu när han är i full träning och när han inte finns alls. Hade jag haft eget stall hade han ju bara kunnat gå kvar men idag betalar jag ganska mycket varje månad för en stallplats som ger möjlighet att träna fullt ut. Men jag skulle ju inte bort honom bara av ekonomiska skäl, never ever. Jag tror avsaknaden av plan också förvärrar det hela. Fast egentligen tycker jag väl kanske också att jag inte ska ta ut några problem i förskott.

Slänger in en liten fråga här. Jag har ögonen på en swb/connemara som är 3 år. Hon är nu 151 cm hög (mamma 165 cm och pappa 141 cm) hur mycket mer tror ni hon växer? Har inte alls koll på rasen connemara men har hört att den växer ganska länge?

Ingen ponny har någonsin skänkt mig sådan lycka som Cinna. Idag har hon gjort det igen. Resultaten är egentligen inte så viktiga även om det såklart är kul att hon nollar i båda klasserna. Nej, det viktiga är att hon var så glad :bump:

Framridning:
11061759_10153695161826102_736774617657252284_n.jpg

14414_10153695162511102_2981854759003707330_n.jpg

10409767_10153695163206102_2992262235421847337_n.jpg

Vätske- och betforpaus mellan klasserna:
11102624_10153694710651102_1187079386850275312_n.jpg

Prisutdelning LC:
11139392_10153695163891102_6578110249910659050_n.jpg

Den knäppa ponnyn med sina rosetter:
11017370_10153695167311102_7335105680269749604_n.jpg

10399431_10153694881631102_8458940383317815044_n.jpg

Bonusbild från när dottern red henne häromdagen:
11083902_10153685805106102_7171987848218623095_n.jpg

@LadyCovergirl Grattis till fina resultat. Såg rosetterna och applåderade lite för mig själv tidigare idag :p Kul när gamlingarna är fräscha! Ni är ruskigt fina också :)

Hihi, kul att vi kan glädja dig på avstånd :D (Dock anser jag att jag ser ut som en köttbulle men vår outfit är iofs väldigt fin :p )

Jag har till och med berättat för min pojkvän att det gick bra för dig idag :D Köttbulle håller jag verkligen inte med om! Själv ska jag prova att rida i mina vita ridbyxor i veckan, de måste ha krympt i garderoben tillsammans med tävlingsskjortan för jag kan bannemig knappt andas när jag knäpper dem :o

Jag har till och med berättat för min pojkvän att det gick bra för dig idag :D Köttbulle håller jag verkligen inte med om! Själv ska jag prova att rida i mina vita ridbyxor i veckan, de måste ha krympt i garderoben tillsammans med tävlingsskjortan för jag kan bannemig knappt andas när jag knäpper dem :o

Haha, vad sa han då? :D

Jäkla kläder till att krympa! Du får sträcka ut dem innan tävlingen :idea:

Haha, vad sa han då? :D

Jäkla kläder till att krympa! Du får sträcka ut dem innan tävlingen :idea:

Ungefär vad han alltid säger när jag pratar om hästar. "Hah. Vad kul". Vi har inte riktigt samma intressen om jag säger så, men han lyssnar snällt :p

Ja, det får bli så tror jag! Får väl knata runt i byxorna här hemma och se om jag kan töja ut dem lite till!

Ungefär vad han alltid säger när jag pratar om hästar. "Hah. Vad kul". Vi har inte riktigt samma intressen om jag säger så, men han lyssnar snällt :p

Ja, det får bli så tror jag! Får väl knata runt i byxorna här hemma och se om jag kan töja ut dem lite till!

Du får förhöra honom någon gång för att se om han verkligen har lyssnat :devil: :p

Gör gymnastiska övningar med brallorna på så blir det extra bra :banana:

Slänger in en liten fråga här. Jag har ögonen på en swb/connemara som är 3 år. Hon är nu 151 cm hög (mamma 165 cm och pappa 141 cm) hur mycket mer tror ni hon växer? Har inte alls koll på rasen connemara men har hört att den växer ganska länge?

De växer ganska länge, men den hästen du är intresserad av kanske inte växer enormt mycket mer. På connemaraponny.ifokus.se finns det en del mankhöjdstrådar, där kanske du hittar något matnyttigt.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 499
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 876
Senast: EZMK
·
Svar
106
· Visningar
7 190
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka