Connemaratråden

Vi har sorgligt nog ingen snö här i söder :mad: Det positiva med det är ju att det går utmärkt att rida i paddocken. Idag fick gamla Cinna skutta lite. Jag är nämligen lite sugen på att tävla henne framåt våren :D
Keso ska jag boka in för mätning och då ska veterinären få lov att kika lite på hans tänder också. Han är nämligen väldigt tjafsig i handen så det kan ju vara en vargtand eller så.

Bildbevis på hoppningen:
10987705_10153534462011102_2343022808666754046_n.jpg

Vi har sorgligt nog ingen snö här i söder :mad: Det positiva med det är ju att det går utmärkt att rida i paddocken. Idag fick gamla Cinna skutta lite. Jag är nämligen lite sugen på att tävla henne framåt våren :D
Keso ska jag boka in för mätning och då ska veterinären få lov att kika lite på hans tänder också. Han är nämligen väldigt tjafsig i handen så det kan ju vara en vargtand eller så.

Bildbevis på hoppningen:
10987705_10153534462011102_2343022808666754046_n.jpg

Vi har sjukt mycket snö och det kommer mer...

Vi har sorgligt nog ingen snö här i söder :mad:

Vi har också snö, alldeles lagom skulle jag vilja påstå.
Banan har ju blivit ridbar igen :banana: efter en höstvinter där den antingen varit lervälling eller genomfrusen.
Melody har nu fattat det här med tömkörning, så nu kan man börja köra på egen hand. Jätteskönt, så nu ska det tränas på att svänga så att hon mjukar upp de musklerna i kroppen.
Sedan väntar en kombinerad dressyr och mental träningskurs till helgen för mig och Melody :)

@Kjerulfia Nja det tror jag inte. Han har ju haft bett mycket, tömkört en hel del och ridit, alltid varit lugn och fin i munnen och aldrig reagerat så förut. Han verkade inte irriterad av tanden nu heller men när hon ändå var här så tog hon bort den ifall att:) Tror mer på sadeln(som är utbytt) eller bara en tillfällighet. Nu är det 4 veckor sen jag var uppe sist så nu ska vi snart köra igång lite lugnt igen:bump:

Nu har min fyra skor istället för tre igen, ja den yngre alltså, den äldre håller inte på med sådana dumheter om att tappa skor. Så nu ska jag bara sluta må illa, sedan ska jag rida :D

På fredag är det tömkörning för Anders och på lördag utställning :banana: Vi åker dit, hämtar en blå rosett och åker hem igen. Helt galet egentligen.

I helgen ska jag och Melody på en kombinerad kurs i dressyr och mental träning. Det ska bli jättespännande och hur kul som helst. :banana:
Vår första dressyrträning och lösdriftsponnyn ska få stå på box i två dagar, ska bli intressant att se hur hon reagerar, eftersom det var ett tag sedan hon var inne på nätterna.
OCH jag hoppas att det inte är isgata ner från lösdriften imorgon bitti.... då får vi ta en omväg till stallet.
Ikväll blir det att packa bilen, så det är gjort.

Hur går det för alla? :)

Keso är lika charmig som vanligt och Cinna är lika underbar som vanligt, typ :D

Igår och idag har en kollega till mig provridit Cinna. Det gick så bra så :) Denna kollega ska ta hand om hästarna när jag nästa helg är i Göteborg.
Kikar lite på tävlingar åt Cinna, framåt april eller så. Jobbar varannan helg så det är bara jämna helger jag kan tävla. Men med tanke på att jag bor i Skåne så ska det nog lösa sig trots att jag vägrar köra längre än typ 4 mil :p Det blir inga höga klasser, upp till LC+5/LB gissar jag.

Hur går det för alla? :)

Gedion fick skritta för hand i ett par dagar och orenheten försvann. Det är bara jag som målar fan på väggen så fort något händer. Men eftersom han inte ridits fullt ut på ett par veckor nu så är han lite stel och stretig när jag rider och jag blir frustrerad. Tränaren fick dock ordning på oss förra veckan så vi är förhoppningsvis tillbaka på banan snart :) Proppen till den tävlingen jag tänkt rida har kommit ut också :nailbiting: Vi ska börja med lite LC-LB innan vi ger oss på LA, så jag vet inte vad jag är nervös för egentligen :o

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 499
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 877
Senast: EZMK
·
Svar
106
· Visningar
7 227
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur