Absolut .Men nej, har man barn ska det ju vara welshar från mini till D typ, sen connemaror
Dottern fick Welsh mountain först (två olika...) sen svensk ridponny () och till sist Connemara...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut .Men nej, har man barn ska det ju vara welshar från mini till D typ, sen connemaror
Men nej, har man barn ska det ju vara welshar från mini till D typ, sen connemaror
Bara för att små ponnyer är såååå sööööta Typ som Keso
Så himla, himla tråkigt med Peia
Någon med erfarenhet av spatt på connemaror? Tiger är mystiskt halt på höger bak. Mest troligt bara has men han är lite svårundersökt just nu eftersom han inte låter veterinären sticka honom mer. Inget som kan försklara hältan som just nu bara ses under ryttare på volt o höger varv och då tydligt (2 grader).
Äntligen någon som förstått varför jag tragglat om att han känns ojämn typ senaste halvåret iaf, något positivt.
Finns en egen tråd med mer detaljer om det är av intresse men jag var mest nyfiken på spatt på connemaror här, det är inte uteslutet (ett tidigt stadium av spatt alltså) även om det inte syns något alls på röntgen/andra tecken på spatt.
Jag skulle inte ha något emot en liten welsh till Mathilde (Men jag har lovat hennes pappa att vänta lite till. Det finns trots allt ponnyer att välja på ändå )
Insåg att detta var det senaste jag skrev i denna tråden om Tiger.
Han fick iaf träffa sin gamla vet i början på december (använder sig inte av böjprov) som trogligtvis hittade grundproblemet, ett skadat korsband i höger bakknä. Typisk hagskada och jag gissar vårkanten då de var helt galna innan de började gå på gräs och ungefär då någon gång jag tyckte han var lite onormalt ojämn. Eftersom han ridits hela tiden i princip så var det ju inte jättesnyggt och han hade dessutom fått inflammationer i höger fram, knä o bog. Troligtvis därför han tillslut kändes typ oridbar i höger varv.
Nåja, det var bra prognos med vila bara (inflammationerna behandlades och behöver nog behandlas fler gånger) och nu har han vilat helt i hagen i 8 veckor. Från början åkte jag in för att han fått en stor, hård galla på vänster bak. Nu är den bara lite större ibland och fortf mjuk och ibland lite varm. Men de flesta dagarna är benen kalla och jämna.
Vi började i helgen med veckominiskritt, glad hest
I slutet innan vi åkte till min vet så kunde de bara se hältan under ryttare så vi skulle ju fortsätta rida och Tiger tappade verkligen precis all glädje. Vilket ju inte är så konstigt när han försökt och försökt och haft mer o mer ont i minst 6 månader Han är så himla ärlig och snäll och ställer tyvärr upp till 200 % så han protersterar ju aldrig, han blir bara olycklig och ledsen men kämpar på ändå.
Så nu skiter vi i allt tråkigt och gör bara kul saker. När han ska in till stallet o pysslas med så får han komma in när han vill, normalt sett så går han antingen in själv eller så hämtar jag honom lös i hagen (behöver aldrig ens ta i honom) men nu är det bara alternativ ett som gäller. Han kommer nästan alltid fram till dörren när man mockar och ska alltid kliva in längre än han egentligen får. Men så fort han fattar att han ska tas in från hagen ser han olycklig ut och backar försiktigt undan Går man ut till honom går han in, det behövs verkligen inte mycket press för att han ska göra vad man ber om men så vill jag inte ha det!
Och när vi promenerar får han from nu gå precis hur långsamt han vill, har jag tjatat på honom i 6 månaders plåga förtjänar han banne mig att lata sig om det nu skulle vara så! Första promenaden satt det dock bara i ut till vägen sedan var det partytajm!
Men den här då ! En fin liten B-ponny.
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=868641&inriktning=&typ=
Sedan kan du göra mini-maror (om Keso fortfarande är hingst).
Det blir sannerligen ingen skimmel i mitt stall!
Den kanske inte är homozygot skimmel
Så länge den är någon sorts skimmel så är det stopp
Nänä. Konstantskimmel är en annan sak