Connemaratråden

Idag har Gedion agerat "ridskoleponny" igen. Killen vars häst jag ridit lite har besök av pojkvänsmaterial så de skulle rida lite, men eftersom den andra hästen är tokig och min är snäll har de lånat honom :p I utbyte fick de sköta mockningen så jag kunde vara stalledig. Plugga, städa och diska stod på schemat. Jag vaknade i soffan nu...

God Jul o Gott Nytt År allihopa!

I Skåne har vi äntligen haft knappt en veckas minus, ljuvligt att täckena fått torka :p Lite ledsen att jag missat typ alla fina dagar pga julfirande och sjukdom dock men hästarna är glada :)

Idag har jag ridit :) Gedion var lite tjurig i stallet, hans slav hade inte lagt in något hö utan bara en godisbit när han kom in från hagen ;)

Han är rätt så stel och tråkig i ridningen när han inte gått ordentligt på ett tag, på ett sånt sätt som kan göra mig vansinnig. Inga genvägar finns det heller man kan ta ;) men efter massa volter, tempoväxlingar och övergångar kändes han helt okej på slutet. Jag är lite dålig på att sänka ribban när vi inte varit igång men försöker med mantrat "ingen panik, basic basic så löser det sig".

Här har det tagit ett stort steg bakåt. Min lugna trygga lilla gråa ponny har helt plötsligt blivit livrädd för att ha ryttare på ryggen. Bara från en gång till en annan :( Inte blir det ju bättre av världens fegaste matte heller.. Så nu blir det nog en vila och sen börja om från noll.

Här har det tagit ett stort steg bakåt. Min lugna trygga lilla gråa ponny har helt plötsligt blivit livrädd för att ha ryttare på ryggen. Bara från en gång till en annan :( Inte blir det ju bättre av världens fegaste matte heller.. Så nu blir det nog en vila och sen börja om från noll.

Nämen då :(

Vi börjar komma igång igen, får rätt bra känsla på passen så ska börja spänna bågen igen. En kompis har varit ute och tömkört idag, han var riktigt fin. Blir inte alls lika bra när jag håller i tömmarna :o fortfarande lite oliksidig dock. Filmade, ska se om jag kan få upp det nånstans och visa.

Inlämningsuppgiften är långt från klar, men här kommer lite film i alla fall :angel:

Det är precis i början när tömmarna kommit på, jag värmer alltid upp honom lite för hand först. Ursäkta musiken, men jag tål inte att höra mig själv och jag orkade inte leta musik i evigheter. Det är som sagt en vän till mig som håller i tömmarna så vänligen kommentera inget om henne :)

Senaste veckan har varit mycket soft eftersom jag efter Nyår fick en dunderförkylning, och den håller i sig ännu. Gittan har iofs haft en tappsko så för hennes del har det inte varit så stor förlust. Däremot har Melody fått vila lite mer än planerat.
Idag tänkte jag dock rida båda.
Melody ska ut i skogen och Gittan får en tur runt vallarna och kanske en svag uppförbacke istället för trav, beroende på hur underlaget verkar.

Imorgon em och natt ska det ju snö 2 dm om man får lita på yr, så på söndag blir det en tur ut i nysnön tänkte jag.

Igår bokade jag in min och Melodys första träning för Anette. Det blir nästa söndag =) Det ska bli så roligt att komma igång igen.

Hur reagerar han?
Det är nog en bra plan att ta ett steg tillbaka och börja där. Ibland kan det vara det som behövs med di små.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 499
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 877
Senast: EZMK
·
Svar
106
· Visningar
7 241
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka