Connemaratråden

Är det inte bra med ryggen på henne? Jagär fortfarande lite orolig för zimbas rygg eftersom han inte tillåter att man klämmer på den. Hade ute vet som vaccinera förra veckan och hon tittade på honom och tyckte att jag var orolig i onödan för hon tyckte bara att han verkade "kittlig" O_o tänkte ta ut både massör och tandläkare efter helgerna.

Nej hon har någon spänning i ländryggen på höger sida. Stämmer med hur hon är på töm och beter sig i hagen (galopp och skritt).

Längesen jag läste och skrev här..
Har läst ikapp mig nu. Kul med alla fina bilder!!

Här går det sådär med lille P. Dottern har jobbigt med att få honom lösgjord och avslappnad. De flesta dressyrpass slutar tyvärr med att hon känner sig missnöjd, dålig och otillräcklig.

Jag ska försöka rida honom lite mer regelbundet för att se om det hjälper annars börjar det luta åt försäljning.
Såå trist för det är en fantastisk ponny, inte enkel men när han väl är med på noterna är han suverän att rida.

Vi kämpar på lite till...

Lastade själv för första gången igår :)

Hon är lite sned och ojämn och sänkt så det blir några besök till hos ET.

@happyrider Förstår att det är svårt för dottern att lösgöra och rida ponnyn. Det ÄR svårt att rida och om ponnyn inte är helt genomriden är det ännu svårare för henne. Om du själv inte hinner rida den så lägg lite träningspengar på att någon tränare/duktig ryttare rider igenom den lite intensivt under en period och sen underhållsrider en dag i veckan. Det gör underverk!

En välriden ponny är guld för barnen att lära sig på. Jag lånade ut Barbie för ett par helger sen till en ponnyryttare för att rida dressyr-KM, hon har visserligen har ridit henne innan men det var säkert ett år sen sist. Barb är både välriden och ganska lättriden så tjejen vann på riktigt fina procent:).
10850286_10204461606812114_8975942840963505229_n.jpg

Inser att det är jättelängesen jag skrev här! Barb och jag knep lite placeringar under sommaren i LA, men jag vill helst glömma våra sista starter i MsvC eftersom jag haft helt sjuk prestationsångest. Sen kändes hon inte okej alls i sista starten så vi for till klinik och det blev lite behandlingar. Nu är vi snart igång fullt igen och hon känns riktigt fräsch och fin:).

Juno har gått riktigt bra under hösten, fick vila hela november och en febertopp i början av december förlängde vilan ytterligare. Nu börjar han komma igång igen och mognar lite mer för varje dag som går. Igår funkade han tex riktigt bra i ridhuset trots att det var flera hästar därinne:). Det finns hopp:D!

@happyrider Förstår att det är svårt för dottern att lösgöra och rida ponnyn. Det ÄR svårt att rida och om ponnyn inte är helt genomriden är det ännu svårare för henne. Om du själv inte hinner rida den så lägg lite träningspengar på att någon tränare/duktig ryttare rider igenom den lite intensivt under en period och sen underhållsrider en dag i veckan. Det gör underverk!

En välriden ponny är guld för barnen att lära sig på. Jag lånade ut Barbie för ett par helger sen till en ponnyryttare för att rida dressyr-KM, hon har visserligen har ridit henne innan men det var säkert ett år sen sist. Barb är både välriden och ganska lättriden så tjejen vann på riktigt fina procent:).
10850286_10204461606812114_8975942840963505229_n.jpg
Du har helt rätt!
Vår plan är att dottern fortsätter att träna dressyr för vår mycket duktiga dressyrtränare varvat med att jag någon gång i veckan försöker rida honom ett ordentligt pass.

Vi har också bestämt att dotterns hopptränaren ska rida honom just för att komma vidare inom hoppningen. Hon red honom en gång och det såg riktigt bra ut, sen blev tyvärr ponnyn sparkad i hagen och var tvungen att ta det lugnt en vecka.
Men det är pågång även där igen...

Så det är så vi tänker, ta hjälp av kompetenta tränare/ ryttare och förhoppningsvis komma vidare...

Som jag skrivit innan så är det en förbaskat trevlig ponny men tröskeln är lite för hög för dottern att ta sig över själv.

För tillfället vilar min egen treåring så nu har jag lite extra tid att hjälpa henne med ponnyn.

Men än har vi inte gett upp....:up:

Himla snygging din egen ponny där på bilden! :love:

Du har helt rätt!
Vår plan är att dottern fortsätter att träna dressyr för vår mycket duktiga dressyrtränare varvat med att jag någon gång i veckan försöker rida honom ett ordentligt pass.

Vi har också bestämt att dotterns hopptränaren ska rida honom just för att komma vidare inom hoppningen. Hon red honom en gång och det såg riktigt bra ut, sen blev tyvärr ponnyn sparkad i hagen och var tvungen att ta det lugnt en vecka.
Men det är pågång även där igen...

Så det är så vi tänker, ta hjälp av kompetenta tränare/ ryttare och förhoppningsvis komma vidare...

Som jag skrivit innan så är det en förbaskat trevlig ponny men tröskeln är lite för hög för dottern att ta sig över själv.

För tillfället vilar min egen treåring så nu har jag lite extra tid att hjälpa henne med ponnyn.

Men än har vi inte gett upp....:up:

Himla snygging din egen ponny där på bilden! :love:

Det låter ju som en bra strategi!

Igår fick Gittan gå ut i storhage med kompis efter 4 månader i sjukhage av olika storlekar. Det var en mycket nöjd ponny som efter ett flertal rejsrundor, med pip, tjut och luftturer tyckte att gräs var ju fantastiskt. Så hon klarade av sin egen motion igår, idag blir det nog en tur runt vallarna eftersom underlaget är ganska bra nu. Fast, men det har inte hunnit frysa till ordentligt än, så ganska bra svikt för lite trav.

Hästsammansättningen i stohagarna är nu baserad på färg (av en slump faktiskt). Skimlarna går i en och de mörkbruna i en.

10847880_10152920143866085_7851806500062418441_n.jpg

Melody hoppade sitt första dike utan draghjälp igår. Hon var inte helt övertygad först, men sedan så tog hon mod till sig och skuttade över. Duktig ponny. Igår styrketräning i sten- och backskogen, och idag blir det lite konditionsträning på vallarna.

Typiskt :( å andra sidan kan det ju bara vara en tillfällighet som inte behöver betyda att det krånglar nästa gång!

Vi fick återgå till snöre bakom rumpan och då går hon på direkt.

Hon är inte rädd för särskilt mycket men behöver träna på att koncentrera sig när det kommer in okända hästar i ridhuset...

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 499
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 877
Senast: EZMK
·
Svar
106
· Visningar
7 242
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka