Connemaratråden

Nu är Melody anmäld till utställningsklassen den 9 augusti på riksen.

Ska vi ha en liten buke-träff på söndag fm eller lördag em ? Då kan vi beundra varandras ponnysar och fika eller så. Jag kommer nog att åka från Småland på lördag fm, och kommer fram någon gång på em. Skulle tro att det är en tripp på 4 timmar.

Håller tummarna för Gittan, men det låter ju inte så optimistiskt... Men roligt att Melody kommer till riksen och att du förhoppningsvis hittat en väg ur det spända :)

Jag tycker också vi kör buketräff! @_Zacke_ skulle väl dyka upp också? Jag har inte velat färdigt om jag ska anmäla till nån klass eller inte, lutar åt det senare eftersom jag inte har nån koll riktigt på hur allt går till :o

X går oftast på rakt med fasta ringar och ibland på ett tredelat dynamic rs i sensogan med lösa ringar, det är hon mjukare i handen på men jag känner att den lite stadigare kontakten med det raka är att föredra just nu.

Det är faktiskt just ett sånt jag har kikat lite på. Men det verkar som att jag kan ha börjat i fel ände med det här trasslet med munnen faktiskt. Inatt fick Gedion gå utan betesreduceraren och idag var munnen mycket nöjdare.

Att anmälningstiden till riks har förlängts måste vara ett tecken? :p Har läst och läst och läst men känner mig ändå lite nervös för att jag ska vara helt yr i mössan och skämma ut oss :o Får en instruktioner hur och när en ska gå? Några tips för att hålla ponnyn lite alert under tiden, Gedion står och sover mest hela tiden när han har chansen...

Att anmälningstiden till riks har förlängts måste vara ett tecken? :p Har läst och läst och läst men känner mig ändå lite nervös för att jag ska vara helt yr i mössan och skämma ut oss :o Får en instruktioner hur och när en ska gå? Några tips för att hålla ponnyn lite alert under tiden, Gedion står och sover mest hela tiden när han har chansen...

Man får instruktioner. Kolla om det finns någon annan ponnyutställning eller premiering i närheten innan så kan du tjuvkika. Man går när domaren säger till och springer när domaren säger till. Det svåra kan vara att springa tillräckligt fort, så man får till en bra trav, och få till en vit ponny

@Pancakes Se så, anmäl dig nu ;), kollade på listan med anmälda hästar förut och fortfarande ingen Gedion. Jag kommer dit tidig em på lördagen någon gång och hinner förhoppningsvis vara moral support (dvs om jag kommer fram innan valackerna visas, men det kan man ju försöka planera så det blir så). Ju fler destu roligare.
Och det blir 8! RC-hingstar som ska visas. Det ska bli spännande och jättekul tycker jag.

Gittan har en hel drös med halvsyskon som kommer att visa upp sig så Flynn kommer med i avkommeklassen.

@Pancakes Se så, anmäl dig nu ;), kollade på listan med anmälda hästar förut och fortfarande ingen Gedion. Jag kommer dit tidig em på lördagen någon gång och hinner förhoppningsvis vara moral support (dvs om jag kommer fram innan valackerna visas, men det kan man ju försöka planera så det blir så). Ju fler destu roligare.
Och det blir 8! RC-hingstar som ska visas. Det ska bli spännande och jättekul tycker jag.

Gittan har en hel drös med halvsyskon som kommer att visa upp sig så Flynn kommer med i avkommeklassen.

Jag ska! Nu lurar jag till och med på en ridklass eller WHP när vi ändå ska åka, men kanske dumt att riskera få visa en blöt häst om han blir svettig...

Ska lösa medlemskapet också bara :)

Jag ska! Nu lurar jag till och med på en ridklass eller WHP när vi ändå ska åka, men kanske dumt att riskera få visa en blöt häst om han blir svettig...

Ska lösa medlemskapet också bara :)

Härligt! Klart du ska testa whp eller ridklass också. Jag tror han hinner torka innan utställningsklassen. Du lär inte vara den enda.

@the_connemara jag har googlat fram att du är bra på det där med WHP, kan du inte berätta lite om det? Hurdana hinder är det och hur lång är banan?

Klart du ska vara med! Har du koll på ridklass? Istället för egen ridning så hoppar man en liten bana. Låga naturhinder typ 60-70 max. Är alltid massa ponnys som inte är så vana med i novice (vilket lett till ditt resultat av googlingen :p) så det är enkel bana o inbjudande hinder :)

Hade det funnits mer hade jag bara tävlat ridklass o WHP. Tycker den aspekten av en glad, lättriden ponny som ger ett harmoniskt helhetsintryck HELT missas idag tävlingar både hopp o dressyr.

Klart du ska vara med! Har du koll på ridklass? Istället för egen ridning så hoppar man en liten bana. Låga naturhinder typ 60-70 max. Är alltid massa ponnys som inte är så vana med i novice (vilket lett till ditt resultat av googlingen :p) så det är enkel bana o inbjudande hinder :)

Hade det funnits mer hade jag bara tävlat ridklass o WHP. Tycker den aspekten av en glad, lättriden ponny som ger ett harmoniskt helhetsintryck HELT missas idag tävlingar både hopp o dressyr.

Jag har sett en del ridklasser på youtube de senaste dagarna, annars har jag ingen erfarenhet av det heller :o tänkte mest att det vore roligt att prova och nu ska vi ju ändå åka.

Är banan som på en bana eller mer en slinga? Jag hoppar knappt nåt numera så 70 är lite läskigt :rofl: men det borde jag hinna träna upp tänker jag.

Idag har Gittan åkt till sin nya matte och husse. Lite tomt, men det kommer att bli jättebra. Nästa år ser jag fram emot att få hälsa på en fin Gittan-fölis.

Mysigt med föl :love: Har du tanke om att skaffa en till utöver Melody eller "bara" ha en? Eller du kanske redan har flera, bara av annan sort?

Mysigt med föl :love: Har du tanke om att skaffa en till utöver Melody eller "bara" ha en? Eller du kanske redan har flera, bara av annan sort?

Näh, det räcker med Melody just nu. Vi har en del att jobba på. Hoppas ju kunna starta henne i dressyr nästa år, och någon pay and jump.

Näh, det räcker med Melody just nu. Vi har en del att jobba på. Hoppas ju kunna starta henne i dressyr nästa år, och någon pay and jump.

Jag har full förståelse. Jag är helt imponerad över hur folk lyckas hålla igång fler än en häst, bara det kan vara svårt att hinna med ibland tycker jag :o

Man jobbar deltid och rider med handhäst när man rider ut :D

Det skulle väl vara det då :p Men jag rider ju inte ut de flesta dagarna i veckan (det är inte så rogivande med en ponny som är kaos ute på egen hand, igår slängde han sig bara 5-6 gånger på 20 minuter....)

Men trots att det blev lite kast igår när vi red ute så har han varit en riktig fröjd att rida de senaste dagarna! Han har numera sluppit betesreduceraren på heltid och som ett trollslag har munnen lugnat sig avsevärt. Sammanträffande eller inte kan man väl bara spekulera i... Men åh vad roligt det är att rida :love:

Idag ska jag kika på en ny stallplats, jag flyttar om drygt en månad så även om jag älskar vårt nuvarande stall blir det lite omständligt att ha honom 40 minuter hemifrån.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 494
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 864
Senast: EZMK
·
Svar
103
· Visningar
7 094
Senast: Morces
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur