Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

*kl*

Puttar upp lite ,och passar på att fråga om det kommit yttligare några nya connemaraföl till världen?

Finfint! Han ska på genrep inför treårs på lördag :) Ska köra en sväng i skogen i helgen hela (desarmerade) körgänget o jag klassar honom som inkörd. Inte vart ngra problem alls efter första gången med skaklar då han var tvungen o lära sig gå undan för dem, vart lite lessen innan han fattade o såg ut såhär :idea:

Ridningen är bara så :love: Inte beskrivbart :love:

Rodden då? Har han vårkänslor? Bytat färdigt färgerna till sommaren?

Nu har jag äntligen varit ute och fotat min 2års hingst, så nu får ni gärna kommentera, ser han ut som en connemara ska göra.
dunlugh_april07.jpg

Och så här ser min 1 års hingst ut, (dom har samma mamma)
Så vad tycker ni, ser dom ut som connemaror?

Ogma5.jpg

Jag kan också se dem och jag sitter ändå på jobbet. Det är ju inte heller från en sida som borde ligga spärrad någonstans :confused:

Aha, e de bara ja som inte kan se dom då?

Kul att se bilder!! :) Din 2-åring är söt. Han har ett vackert huvud. Och båda har väldigt snälla ögon.

Ja, de ser ut som connemaror! :)

Vad är det för stam på dem? Har du tänkt att behålla 2-åringen som hingst då?

Senast ändrad:

Kul att se bilder!! :) Din 2-åring är söt. Han har ett vackert huvud. Och båda har väldigt snälla ögon.

Ja, de ser ut som connemaror! :)

Vad är det för stam på dem? Har du tänkt att behålla 2-åringen som hingst då?

2åringen är efter Öxenholm Bobby och 1 åringen efter Janus (ue. Dale Haze, för dom båda).

Ja, dom får fortsätta att vara hingst, om det inte händer något drastiskt.

Sedan skulle man ju behöva veta om dom är hingst ämnen eller inte. Den premieringen dom ordnar här, domaren där kan ju bara halvblod och kallblod. Så man får ju inte så mycket tips där.

Om 2åringen fick jag höra när han var yngre, att han var ett hingstämne (det kom från en person som kan connemara). Men det var då det, vad tycker ni? Utifrån dessa bilder, som dock inte är dom bästa.

kl.

i helgen var jag i gävle o tävlade på deras nationella.
den som vann 150 där var en stpr maffig herre e. Poetic Justice :D
Tyckte de var lite roligt att den med "ponnypappa" vann över alla stora fina halvblod.
Hoppade ävldigt trevligt o trevlig typ. Stor o ganska grov.
Mamman är e.cantus.

Jag har ju också en ettåring e Janus, fast det är ett sto. Jämför jag din kille med henne så är hon mycket längre i kroppen och inte lika hög i bak. Däremot är dem väldigt lika i typen, och särskilt i frampartiet. Jag tycker att båda dina hingstar ser fina ut, särskilt tvåvåringen som såg välväxt och jämn ut.

Ska du visa dem på sommarpremiering el utställning i sommar?

Jag har ju också en ettåring e Janus, fast det är ett sto. Jämför jag din kille med henne så är hon mycket längre i kroppen och inte lika hög i bak. Däremot är dem väldigt lika i typen, och särskilt i frampartiet. Jag tycker att båda dina hingstar ser fina ut, särskilt tvåvåringen som såg välväxt och jämn ut.

Ska du visa dem på sommarpremiering el utställning i sommar?

2åringen har alltid varit grov och kompakt och sätt ut som en hingst, medans 1åringen tycker jag inte ser ut som varken sto eller hingst. 2åringen är visad som föl (9-8-7-7-7) och 1år (8-7-7-7-7), han är inte en hingst med gångarter, utan det har alltid varit galopp som gäller här. Medans 1åringen som inte är visad, han springer gärna och visar upp sin trav, med svansen rätt upp.

Jag skulle gärna vilja åka någon stanns och vissa dom, med en domare som kan connemara. Men jag vill också ha med mig 2års stoet, så jag måste välja bort någon. Hästlastbilen är inte riktigt klar ännu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 314
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 656
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 834
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 115
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31