Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Verkar fin, din Gino. :)

På bilderna så ser det ut som att hoppa är det bästa han vet! :D
Och om man kollar på stammen så har han ju alla förutsättningar för det.. ;)

Tacktack=) Jo det är ju d. Han kan gå o se lite grinig ut i dressyren o så vänder man upp på ett hinder, och får världens gensvar:D

Nu har jag hittat min drömhingst- Ja näst efter Janus förståss....

Synd bara att den här killen står i Tyskland.

http://www.connemara-kraemer.de/english_version/start_m_framedef_english.htm

Gå in på "the stallions" och titta sedan på Skousboe Morning Rock

Se och njut!

Han är underbar!!

Om man går in och kollar under "The mares" så finns svenskfödda Jero's Jingle Bell med (e. Packie, u. Janicia) !! :)

Det är samma ägare som förut på honom. Men han står placerad hos en annan.

Jag hörde att han inte fick lösa licens ,pga bråket som låg mellan ägare och fodervärd... trots att han visades det året och fick GII

Ja och det står en hel del om Janus, bla finns det en jättefin bild på honom, Henry och Lotta, kan den vara från Clifden månne?!

Funderar på hur stor Dexter Leam Pondi är egentligen...

Han står som 1.48 men han var ju med på EM där så gott som samtliga var överhöjdare :crazy:

Funderar på hur stor Dexter Leam Pondi är egentligen...

Han står som 1.48 men han var ju med på EM där så gott som samtliga var överhöjdare :crazy:

Tänkte också på det innan när jag satt och läste ridsport.
Undrar vilka det var som kan ha varit 158cm? Det är väl typ som mynta. sorry hör inte alls hit ju.

Han ger inte så stort intryck när man ser filmen på Linaros hemsida, men det är svårt att avgöra när man inte har något att jämföra med. Däremot ser han ut att fixa allt för lilla tjejen ;). Men nu var det en annan ryttare, tror jag.

Han ger inte så stort intryck när man ser filmen på Linaros hemsida, men det är svårt att avgöra när man inte har något att jämföra med. Däremot ser han ut att fixa allt för lilla tjejen ;). Men nu var det en annan ryttare, tror jag.

Ja nu är det väl en kille från Italien som tävlat honom? Fanns en bild i ridsport när det var reportage från EM.

Intressant härstamning. Men släkt med två av mina ston och om han är uppe i 600 euro per dos mot 300 innan, så blir det väl lite väl dyrt.

För årets föl har jag inte skickat in, väntar på resultatet från DNA och det brukar ta låååååång tid.

Idag fick jag resultatet på DNA, så nu är det dax för cipning och sedan skicka in för att få pass.
Gick ovanligt fort i år, men jag hade nog fått vänta längre, om jag inte ringde, och påmminde dom att dom skulle skicka det till mig också.

Vi får ju inte låta connemaratrådarna dö ut.

Fråga till alla.

När ni väljer hingst; tittar ni på färgegenskaperna. Inte bara bec-anlag då. Utan fux, brskm mm? Fux är ju inte så önskat inom connemararasen. Undviker ni några hingstar pga det?

Själv försöker jag ha så bra koll som möjligt på färgerna. Vet att hingsten jag betäckt med har fuxanlag. Men vet inte om stoet har. Svårt och klurigt.

Vi får ju inte låta connemaratrådarna dö ut.

Fråga till alla.

När ni väljer hingst; tittar ni på färgegenskaperna. Inte bara bec-anlag då. Utan fux, brskm mm? Fux är ju inte så önskat inom connemararasen. Undviker ni några hingstar pga det?

Själv försöker jag ha så bra koll som möjligt på färgerna. Vet att hingsten jag betäckt med har fuxanlag. Men vet inte om stoet har. Svårt och klurigt.

Jag väger in färgen. Jag vill inte ha skimmel- eller BEC-avkommor. Sen får de bli gula, bruna, fuxfärgade eller annan godkänd färg :)

jo för mig spelar färgen en stor roll !

Jag skulle aldrig riskera att få BEC, men det är ioförsig inget problem då inget av mina ston är/var bärare.

Är heller inte vidare förtjust i gulbruna. De får ibland så fula/lömska ögon ! Därimot är bruna & fux & svart helt ok !
Isabeller är även fina de me´
Annars är ju för mig en connemara= skimmel

Hälsn. Connemarasenior

För mig spelar inte färgen någon roll, försöker undvika att få en BEC-avkomma, men skulle det inträffa så blir det en bra häst det också.

jag undviker fux (för att jag inte gillar den färgen) och Bec, för att jag vill ha en "godkänd" färg.

i övrigt spelar de ingen roll, skimmel,gulbruna,bruna,svarta.

Om fux var mer tolererat i connemaraaveln då? Är inte heller förtjust i fuxfärgen.

Eller om BEC färgen var godkänd?

connemarasenior är det typ Bell Dara ögon du menar? Jag tycker de är jättevackra.:love: Men vi har ju alla olika smak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 335
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 132
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 347
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka