Sv: Cola till barn?
Tack för att du bevisar att det inte är jag som skriver så fruktansvärt illa att man inte fattar ett ord av det jag skriver, började bli lite orolig där ett tag. Sen visst jag inser att folk missuppfattade mitt första inlägg men anser ändå att jag förklarat mig bättre i de senare.
Jag tycker också att en viss återhållsamhet med sockerätande i hemmet är en bra idé när man har små barn, eller barn överhuvudtaget. Jag tycker inte man behöver ladda upp inför helgerna med shoppingvagnen fylld av jätteflaskor med allehanda läsk, stora mängder godis och dito chips. Inte per automatik. Festa loss ibland på godsaker är givetvis helt okej, men jag tycker mig se ett slentrianmässigt köpande av MÄNGDER med läsk (ekonomiflaskor eller egen läskmaskin!) och godis. Det är nästan så, inbillar jag mig, att njutningen inte är densamma när godiset finns i obegränsad mängd? Det blir liksom ingen "speciellt" med det utan nåt man stoppar i sig lite av ohejdad vana.
Godiset innehåller ju dessutom andra mindre hälsosamma saker, förutom sockret.
Tack för att du bevisar att det inte är jag som skriver så fruktansvärt illa att man inte fattar ett ord av det jag skriver, började bli lite orolig där ett tag. Sen visst jag inser att folk missuppfattade mitt första inlägg men anser ändå att jag förklarat mig bättre i de senare.