Sv: Cola till barn?
Tam ursäkt. Tja, om alla familjer som gör det lider av övervikt möjligen. Men hur vet du att de gör det?
Ingen annan har några viktproblem (och överlag så har min sambo mycket sämre kosthållning näringsmässigt än vad jag någonsin haft (han är själv enig med mig om det). Han är normalviktig/smal och har alltid varit).
Jag anser att övervikt 99% består av felaktig kost OCH för mycket gotter i alla dess former. Endel tror de kan övertyga mig om att de visst motionerar, äter "rätt" och sällan/aldrig godis eller bakverk. Men som No1 sa i ett av sina inlägg...kroppshyddan avslöjar brutalt.
I den här tråden tycker jag det förekommer ett försvar eller ursäkter av socker..man bjuder sina barn på läsk för föräldrarna dricker det (vi bjuder aldrig våra barn på vin fast vi dricker det) man ger sina barn godis för föräldrarna äter det osv och menar på att förbud bara ökar nyfikenheten. En tam ursäkt tycker jag. (Läs inlägg 112)
Tam ursäkt. Tja, om alla familjer som gör det lider av övervikt möjligen. Men hur vet du att de gör det?
Jo, jag själv; alltså EN person i familjen bör/vill/ska och håller på att gå ner i vikt nu. Jag har i perioder vägt mer, i perioder mindre. Min all time high är nu efter mina två graviditeter de sista 5 åren (gick upp närmare 30 kg vid båda grav och "behöll" 10 kg per graviditet). Beror på att jag äter för mycket i relation till vad jag gör av med. (jag väger nu 75 kg till 165 cm. Ska ner 10 kg till; kanske några få kg till).Men ingen övervikt?
gulan
Ingen annan har några viktproblem (och överlag så har min sambo mycket sämre kosthållning näringsmässigt än vad jag någonsin haft (han är själv enig med mig om det). Han är normalviktig/smal och har alltid varit).