C'mon let's twist again (Ulvlek)

Ditt resonemang får mig att tänka att QL kan vara ulv. Eftersom att jag vet min egen roll och jag tyckte QL hängde upp sig både på min röst i DL1, plus diskussion om att jag skrivit att jag är död (vilket jag inte gjort), plus att QL menade att min lista där jag skrev att både Q och Cirkus kan vara döda inte stämde…
Fast nu hittar du väl ändå på lite. Jag skrev att jag hade svårt att se dig som död. Vilket du direkt gärna skrev ut på din lista . Ingenstans har jag skrivit att jag inte tror att cirkus eller qitis är döda. Har faktiskt skrivit tvärtom.

Ja, men precis, jag tänkte att hon vet sina lyakompisar och att jag mest sannolikt är god. Först tänkte jag att det är ett lätt sätt för QL att ge igen med en röst på mig i DL 1, men jag tycker hon verkligen försöker tillskriva att det var så himla skumt att jag röstade på henne.
Fast åter igen. Du drar på så extremt stora växlar. Jag noterade det och det får du till "så himla skumt". Precis däsom du gjorde tidigare idag?
Det jag reagerade mest på är att du väldigt gärna ville skriva dig själv som möjligt död, vilket jag tolkar som du försöker komma undan granskning. Att du väljer dra på så stora växlar kring mig gör det bara ännu mer konstigt O_o

DL1
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 qitis ändrar röst till cirkus
För sent: fio röstar på cirkus

Troligen lynchad: cirkus eller qitis
Möjligt lynchad: Harrysen

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)
19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56 fio röstar på QueenLilith
20.56 Harrysen röstar på cirkus
20.56 Kilauea röstar på QueenLilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till bollen__
21.00 Qitis ändrar röst till bollen__
För sent: bollen__ röstar på QueenLillith

Troligen lynchad: bollen__

Okej, så vi kan ha allt mellan 0 till 2 lynchade, beroende på vilka käkval ulvarna gjort och om de lyckats och beroende på om BM varit involverad i någon av lyncherna eller inte.
Totalt kan vi ha 0-4 döda, beroende på samma som ovan samt om samma person dött två gånger.

Det kan alltså vara allt mellan 8-12 levande deletagare kvar (tror inte att det kan vara mindre, för vad jag kan läsa mig till så finns det ingen roll/förmåga som kan göra att två personer dör?). Det kan ha dött max 4 goda (förutsatt två goda lynchade samt två goda käkade) och det kan ha dött max 3 onda (förutsatt 2 onda lynchade och en ond som dör pga de försökt käka ledarvargen). Men det kan också vara förre döda om någon dött två gånger.

Från början borde det varit 8-9 goda, vilket innebär att det är 4-9 goda kvar.
Det borde varit 3-4 onda från början, vilket innebär att det är 1-4 onda kvar (0 kan det inte vara för då skulle leken vara över).

Slutsats: 😵‍💫🤯🫤🫨🥴🙃
Vilket översatt till bokstäver motsvarar ungefär: Jag är helt lost, vet inte vart jag ska börja eller vart det ens går att börja och det känns verkligen som att de onda har ett rejält övertag.

Jag är i stallet och behöver nog lägga en tidig röst ikväll. Jag saknar mer teori att gå på. Om någon har något input så hör jag det gärna.

Okej, jag håller nog inte med där. Att någon sannolikt är god är ju inte att ha vetskap om att någon är god och på sättet det uttrycktes var det att hon inte hade någon info om de andra som hade en röst. Om hon sitter i lyan och inte har någon aning om de andra (dvs de inte sitter i lyan), så är det ju ganska konstigt att hon vet något om din roll om du inte heller sitter i lyan. Eller?

I så fall tror jag det är mer sannolikt att hon är ledaren och därmed kan placera in dig på någon av sidorna, alternativt att hon, om hon sitter i lyan, gör det tillsammans med sig (för det är enda sättet hon kan veta något om dig innan DL1).
Nu sitter jag inte i lyan så resonamanget om att hon vet min roll för att vi är där tillsammans går inte ihop. Dessutom vore det väl oerhört klantigt av QL att outa en kollega så? Så för mig känns det snarare så att hon försöker få mig att verka ond.

Fast åter igen. Du drar på så extremt stora växlar. Jag noterade det och det får du till "så himla skumt". Precis däsom du gjorde tidigare idag?
Det jag reagerade mest på är att du väldigt gärna ville skriva dig själv som möjligt död, vilket jag tolkar som du försöker komma undan granskning. Att du väljer dra på så stora växlar kring mig gör det bara ännu mer konstigt O_o
Vadå väldigt gärna? Jag försökte redogöra för vilka som kunde vara döda?

Varför sticker min röst ut (och fios)

Så här såg det ut när jag röstade, det kändes inte riktigt som att jag stack ut genom att inte samla rösterna. Hur tänker du när du pekar ut mig? Det var först de 5 sista minuterna som folk började samla rösterna och då höll jag på att kavla ut mitt fröknäcke och hände inte riktigt med.

20.47 LenaH röstar på Lobelia.

För att jag tänkte slarvigt och endast baserade det på resultatet - dvs ni la uddaröster. Men du har helt klart en poäng i att de allra mesta var uddaröster innan alla ändringar började trilla in.

Så jag är tillbaka på ruta -115 🤪

DL1

DL2

Okej, så vi kan ha allt mellan 0 till 2 lynchade, beroende på vilka käkval ulvarna gjort och om de lyckats och beroende på om BM varit involverad i någon av lyncherna eller inte.
Totalt kan vi ha 0-4 döda, beroende på samma som ovan samt om samma person dött två gånger.

Det kan alltså vara allt mellan 8-12 levande deletagare kvar (tror inte att det kan vara mindre, för vad jag kan läsa mig till så finns det ingen roll/förmåga som kan göra att två personer dör?). Det kan ha dött max 4 goda (förutsatt två goda lynchade samt två goda käkade) och det kan ha dött max 3 onda (förutsatt 2 onda lynchade och en ond som dör pga de försökt käka ledarvargen). Men det kan också vara förre döda om någon dött två gånger.

Det borde varit 3-4 onda från början, vilket innebär att det är 1-4 onda kvar (0 kan det inte vara för då skulle leken vara över).

Vilket översatt till bokstäver motsvarar ungefär: Jag är helt lost, vet inte vart jag ska börja eller vart det ens går att börja och det känns verkligen som att de onda har ett rejält övertag.
Många siffror att förhålla sig till…

Jag vet varken ut eller in. Jag har haft misstankar på QL idag, men det kan ju också vara så att vi är två goda som spelar lyan rakt i händerna genom att misstänka varandra 😕

Jag tänker att spionen (förutsatt att hen fortfarande lever) åtminstone borde fått skicka ut spioninfo till någon som borde veta vem ulvarna försökt käka i alla fall.

Men nu kom jag på att spioninfon kanske brinner inne om personen spionen försöker skicka spioninfon till är död :banghead:

Så nej, du har nog rätt i att det är stor risk att ingen annan än ulvarna vet vem som blivit käkval.
Det känns verkligen som att ulvarna har ett ordentligt övertag...
Om spionen lever så bör den ha fått en omgång och skickat en omgång info (som i såfall också innebär att lyan har fått en rad). Förhoppningsvis, men inte säkert, har den landat hos en levande spelare. Lyan bör veta om spionen lever, men vad hjälper det oss?
Min förhoppning är att ulvarna antingen käkat redan döda spelare och/eller att ängeln eller brevis beskydd har hjälpt. Alternativt då att ledaren är käkad = en ulv död, men vad är oddsen? Iom att vi har så lite info i leken så blir det ju bara spekulationer. ( ingen anklagelse, jag har ju helt klart fastnat här själv).
Min förhoppning är att siaren och/eller brevis skickade sia har gett resultat som kan hjälpa oss. Men har tyvärr inte uppfattat något sådant, än i alla fall.

Som sagt, min god (död?) - lista är lång...

Jag har ju lagt @cirkus och @qitis åt sidan sen igår, jag har en tanke om att det var cirkus som dog för hon kallade sig likstel men det kan ju vara ett spel för "gallerian".

@bollen_ har jag bestämt att hon är död, det ska mycket till innan jag accepterar något annat! :p

Vad gäller övriga då så tycker jag @Blacksmithfarm har resonerat klokt (även om du fått göra omtag flera gånger) och känns ärligt grävande efter - ska vi kalla det sanningen den här gången? :D Snart skiter jag i vem som är ond/god, bara de lever?! :p

@fio torde inte vara ond för då hade väl lyan jagat på henne att inte missa röstning och att teoria mera? Jag kan absoöut ha fel men hon känns god pga bristande aktivitet helt enkelt.

@Harrysen och @QueenLilith bör som någon konstaterat antagligen inte vara i lyan ihop men jag vet inte om någon av dem är ond?

Måste pausa för jag vet fan inte var jag har övriga. Alls.

Harrysen och QL verkar hakat upp sig på varandra. Det ser ut som två goda brukar se ut när de gör det? Jag tycker det är mindre sannolikt att båda är onda, och om nån av dem är ond tror jag mer på QL men det kanske mest är för att jag förstår Harrysens lista och inte förstår QLs invändning.

LenaH känns vass som när hon är god. Nu går det ju inte att veta hur rätt hon har, mer än att hon tycks haft rätt om att vi inte får veta vem som dör. Jag brukar få ondvibbar av henne när hon är ond, mest för att hon inte framstår som lika vass och när man påtalar det spelar hon oförstående.

Egentligen har jag bara folk som känns goda eller neutrala. Så om LenaH är god behöver hon göra en insats för det här är ju kaos.

Om spionen lever så bör den ha fått en omgång och skickat en omgång info (som i såfall också innebär att lyan har fått en rad). Förhoppningsvis, men inte säkert, har den landat hos en levande spelare. Lyan bör veta om spionen lever, men vad hjälper det oss?
Min förhoppning är att ulvarna antingen käkat redan döda spelare och/eller att ängeln eller brevis beskydd har hjälpt. Alternativt då att ledaren är käkad = en ulv död, men vad är oddsen? Iom att vi har så lite info i leken så blir det ju bara spekulationer. ( ingen anklagelse, jag har ju helt klart fastnat här själv).
Min förhoppning är att siaren och/eller brevis skickade sia har gett resultat som kan hjälpa oss. Men har tyvärr inte uppfattat något sådant, än i alla fall.
Siorna som kan vara i omlopp kan ju också ha gällt döda spelare. Om nu ens siaren och brevis lever.

För att jag tänkte slarvigt och endast baserade det på resultatet - dvs ni la uddaröster. Men du har helt klart en poäng i att de allra mesta var uddaröster innan alla ändringar började trilla in.

Så jag är tillbaka på ruta -115 🤪
Med det sagt så har fio ändå lagt en uddaröst när bollen__ redan hade 4 röster. Hon hade själv en röst och 2 spelare kvar att rösta, ändringar borträknade.
Så varför röstade inte du på bollen__ @fio? om så bara för att rädda dig? Det kan ju annars se ut som om du vet att Lobelias röst inte räknas och därför sitter lugnt i båten?

Med det sagt så har fio ändå lagt en uddaröst när bollen__ redan hade 4 röster. Hon hade själv en röst och 2 spelare kvar att rösta, ändringar borträknade.
Så varför röstade inte du på bollen__ @fio? om så bara för att rädda dig? Det kan ju annars se ut som om du vet att Lobelias röst inte räknas och därför sitter lugnt i båten?
Fast röstade inte både @Kilauea och @fio@QueenLilith ? Typ samtidigt?

Såhär är mina tankar lite kort ur minnet:

1. Niyama - Ingen aning om vilken sida Niyama kan tänkas spela för, men hon är en av de som varit här och skrivit en del, ställt frågor. Minns dock inte något specifikt hon sagt, så har uppenbarligen inte reagerat något vidare på något. Vet dock att hon kan låta väldigt vettig/rimlig/logisk även som ond, så det ensamt är inget jag vågar placera Niyama åt det godare hållet för.
2. bollen__ - troligtvis död (DL2)
3. cirkus - kanske död (DL1)
4. Blacksmithfarm - Har också varit här och skrivit en del, fått en uppfattning av att hon försökt vrida på en del saker och presentera sina egna tankar. Det var något jag reagerade på tidigare idag men det var ett missförstånd/jag som inte läst röstlistorna ordentligt, annars har jag inte reagerat speciellt på något som jag minns nu.
5. QueenLilith - Får inte ihop hennes uttalanden innan DL1 om att hon röstade på Harrysen för att hon inte ville rösta på någon av de andra med en röst för att hon inte visste något om dem. Hade en diskussion med Harrysen tidigare idag om Harrysens lista (faktiskt samma lista som jag lånat till det här inlägget) med möjligt/troligt/kanske-döda spelare men jag fick en känsla av att alltihop var ett missförstånd över vad Harrysen menade med listan. Är väl den jag är mest misstänksam mot i nuläget (se inlägg #371 för utförligare förklaring).
6. qitis - kanske död (DL1)
7. Kilauea - Har jag ingen aning om. Skulle vilja se mer tankar från dig Kilauea, när du har tid :)
8. Lobelia - Känner att jag har väldigt dålig uppfattning här också, men vill minnas att det ändå varit en del frågor. Kan dock inte minnas något specifikt som Lobelia skrivit och skulle gärna se mer tankar även från dig när du har tid :)
9. LenaH - Kan lura mig rejält :D Har varit här och skrivit en del men jag kan mest komma ihåg skämtsamma inlägg eller inlägg med väldigt lite substans när det kommer till att föra leken framåt. Har verkligen inget grepp vart jag har dig LenaH, men det har jag iofs aldrig så det säger mig varken till eller från 🤣
10. heffaklumpen - jag!
11. Harrysen - möjlig död (DL1). Har varit här och skrivit en del, håller väl inte med om alla tankar och en del tankar/teorier håller inte i mina ögon. Det är dock inget som är ulvigt i sig eftersom det går att se på saker olika utan att för den delen spela för motsatta sidor. Har sagt att hon fortfarande tycker att det är svårt att teoria men får ändå känslan av att hon försöker efter bästa förmåga. Är väl en av dem jag skulle potentiellt kunna knuffa liiiiiite åt det ondare hållet pga samma teori som QL.
12. fio - Hade jag nästan glömt bort var med i leken (förlåt fio! :o). Har med andra ord inte den minsta aning om vilken sida fio möjligen kan spela för.

(Jag har medvetet skippat Q, cirkus och bollen__, helt enkelt för att jag inte har för avsikt att rösta på någon av dem idag då det i mina ögon är för stor risk att de redan är döda)

• Haha
Reactions: fio
Jag har ju lagt @cirkus och @qitis åt sidan sen igår, jag har en tanke om att det var cirkus som dog för hon kallade sig likstel men det kan ju vara ett spel för "gallerian".
Men om cirkus vet att hon är död måste hon varit siare eller lösmynt spion? När skrev hon om likstelheten? För nattdl måste ju ha passerat för att hon skulle märka det då.

DL1 21:00
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

DL2

20.47 LenaH röstar på Lobelia.

20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen

För sent - Bollen röstar på QueenLillith
Titta på rösttiderna så har du antagligen svaret.

Som sagt, min god (död?) - lista är lång...

@bollen_ har jag bestämt att hon är död, det ska mycket till innan jag accepterar något annat! :p

Vad gäller övriga då så tycker jag @Blacksmithfarm har resonerat klokt (även om du fått göra omtag flera gånger) och känns ärligt grävande efter - ska vi kalla det sanningen den här gången? :D Snart skiter jag i vem som är ond/god, bara de lever?! :p

@fio torde inte vara ond för då hade väl lyan jagat på henne att inte missa röstning och att teoria mera? Jag kan absoöut ha fel men hon känns god pga bristande aktivitet helt enkelt.

@Harrysen och @QueenLilith bör som någon konstaterat antagligen inte vara i lyan ihop men jag vet inte om någon av dem är ond?

Måste pausa för jag vet fan inte var jag har övriga. Alls.
Skulle ju kunna vara så att lyan försökt käka Fio och därmed räknar henne som troligt död, och därför inte jagar henne? Bara en spontan tanke.

DL1

DL2

Det är väl en mindre grej, men tror du verkligen att vi kan vara 12 kvar? Hur motivrar du att båda lyncherna misslyckats? Ulvarna kan misdlycka med båda käken, men nog måste en lynch funkat?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar