C'mon let's twist again (Ulvlek)

Nu sitter jag inte i lyan så resonamanget om att hon vet min roll för att vi är där tillsammans går inte ihop. Dessutom vore det väl oerhört klantigt av QL att outa en kollega så? Så för mig känns det snarare så att hon försöker få mig att verka ond.
Absolut. Men det har hänt förr att folk råkat försäga sig och det lär säkerligen hända igen i framtiden.

Jag tror inte att hon har outat någon med flit, men att råka försäga sig har som sagt hänt och kommer garanterat hända igen i framtiden.

Just nu får jag en liten känsla av att du bara försvarar dig för att få mig att avskriva teorin om QL (och därmed dig också), så vad tänker du själv? Vem/vilka tror du kan vara onda och varför? :)

Som sagt, min god (död?) - lista är lång...

Jag har ju lagt @cirkus och @qitis åt sidan sen igår, jag har en tanke om att det var cirkus som dog för hon kallade sig likstel men det kan ju vara ett spel för "gallerian".

@bollen_ har jag bestämt att hon är död, det ska mycket till innan jag accepterar något annat! :p

Vad gäller övriga då så tycker jag @Blacksmithfarm har resonerat klokt (även om du fått göra omtag flera gånger) och känns ärligt grävande efter - ska vi kalla det sanningen den här gången? :D Snart skiter jag i vem som är ond/god, bara de lever?! :p

@fio torde inte vara ond för då hade väl lyan jagat på henne att inte missa röstning och att teoria mera? Jag kan absoöut ha fel men hon känns god pga bristande aktivitet helt enkelt.

@Harrysen och @QueenLilith bör som någon konstaterat antagligen inte vara i lyan ihop men jag vet inte om någon av dem är ond?

Måste pausa för jag vet fan inte var jag har övriga. Alls.
Tackar för komplimangen. Håller helt med om att hitta nån LEVANDE JÄKEL ATT RÖSTA UT(!) är fokus nu...

Hmmm, jag som precis tvekade på fio igen... Men det är ju mest pga hur röstlistan ser ut och det kan ju luras såklart.
Under tiden jag skrev:
Titta på rösttiderna så har du antagligen svaret.
Tack! Alltså jag lyckas inte hålla ordning på två saker samtidigt. 😅

Lite där mina tankar fick med. Hur kan man veta att BM verkligen stoppade lynchen igår? Isåfall har någon info som jag och andra i leken inte har. För jag är inne mer på ditt spår. Att det likaväl kunna vara stoppat lynch idag då? Den enda som vet fakta är ju BM.
De flesta är nog eniga om att flertalet inte vet. Jag tror i och för sig att siaren kan veta och ev ulvarna med drällda raden.

Tackar för komplimangen. Håller helt med om att hitta nån LEVANDE JÄKEL ATT RÖSTA UT(!) är fokus nu...

Hmmm, jag som precis tvekade på fio igen... Men det är ju mest pga hur röstlistan ser ut och det kan ju luras såklart.
Under tiden jag skrev:

Tack! Alltså jag lyckas inte hålla ordning på två saker samtidigt. 😅
MEn ponera att @Harrysen och @QueenLilith är ulv och ledarvarg, är det nån av dem som försöker dämpa den andre?

Om spionen lever så bör den ha fått en omgång och skickat en omgång info (som i såfall också innebär att lyan har fått en rad). Förhoppningsvis, men inte säkert, har den landat hos en levande spelare. Lyan bör veta om spionen lever, men vad hjälper det oss?
Min förhoppning är att ulvarna antingen käkat redan döda spelare och/eller att ängeln eller brevis beskydd har hjälpt. Alternativt då att ledaren är käkad = en ulv död, men vad är oddsen? Iom att vi har så lite info i leken så blir det ju bara spekulationer. ( ingen anklagelse, jag har ju helt klart fastnat här själv).
Min förhoppning är att siaren och/eller brevis skickade sia har gett resultat som kan hjälpa oss. Men har tyvärr inte uppfattat något sådant, än i alla fall.
Ja, den har jag inte tänkt på! Lyan måste så klart veta om spionen är levande eller ej eftersom de får en rad varje natt så länge spionen lever.
För de kan väl inte fortsätta få en rad även efter spionens död?

Ja, det blir mycket spekulationer hit och dit, mycket om och men och olika scenarios när det finns såpass lite info i leken.

Siorna som kan vara i omlopp kan ju också ha gällt döda spelare. Om nu ens siaren och brevis lever.
Fast även om de gäller döda spelare så är det ju också information (särskilt om det är en ond lynchad eller viktig god). Men infon från lösmynte spionen brukar ju avslöja mycket så jag undrar om den verkligen är vid liv. Folk borde veta mer då, baserat på vad som ingår i spioninfon och vilka roller som finns.

Hmm, kanske? Jag var rätt trött imorse när jag läste leken, får gå tillbaka och läsa om...
För annars kan jag ju känna att jag tänker inte rösta på q, cirkus eller bollen ikväll.
Jag kommer inte heller vilja rösta på dig (om du inte råkar posta nåt som skulle varit i lyan...) för du försöker föra leken framåt.
Jag är ovillig att rösta på fio just nu och kilauea är visserligen lite hemlig såhär långt men jag fick en tanke igår så jag avvaktar där men sen vetefan?!
Då har jag 5 tänkbara kandidater och absolut NOLL aning. :banghead:

De fem måste alltså vara Lobelia, QL, Harrysen, Niyama och HEffa. Noll koll badboll.

Det är väl en mindre grej, men tror du verkligen att vi kan vara 12 kvar? Hur motivrar du att båda lyncherna misslyckats? Ulvarna kan misdlycka med båda käken, men nog måste en lynch funkat?
Nej det tror jag inte, det känns faktiskt som det minst troliga. Jag försökte bara rada upp alla tänkbara scenarion jag kunde komma på, oavsett hur sannolika/osannolika de är.

Nej, har båda käken misslyckats så ska inte båda lyncherna kunnat misslyckats. Däremot kan båda lyncherna misslyckats om BM var inblandad i första lynchen, käk 1 lyckades och vi lynchade samma person som blev käk. Men igen, verkligen inte det mest troliga och inte heller så att jag direkt tror att det hänt. Försökte som sagt bara få med alla scenarion jag kunde komma på.

Jag funderade ju redan igår över @Lobelia - @Niyama som ulv resp ledare iom röserna på @cirkus i DL1och jag tycker väl iofs inte riktigt att det borde vara Niyamas stil att vinka så men åas så är vi alla rostiga och på något sätt vill man väl visa sig?
Har du varit med om att någon medvetet vinkat på det sättet? Jag har sätt spaltmeter av teorier, men att någon verkligen gör det verkar vara mer sällsynt.

Jag är dessutom blind för vinkningar, jag tror jag sett en där @Snurrfian vinkade så grovt att nog ingen missade det.

Har du varit med om att någon medvetet vinkat på det sättet? Jag har sätt spaltmeter av teorier, men att någon verkligen gör det verkar vara mer sällsynt.

Jag är dessutom blind för vinkningar, jag tror jag sett en där @Snurrfian vinkade så grovt att nog ingen missade det.
Ja, jag har faktiskt själv gjort så men det var ingen som fattade ändå! :p

Ja, men precis, jag tänkte att hon vet sina lyakompisar och att jag mest sannolikt är god. Först tänkte jag att det är ett lätt sätt för QL att ge igen med en röst på mig i DL 1, men jag tycker hon verkligen försöker tillskriva att det var så himla skumt att jag röstade på henne.
Fast det är ju inte info om dig specifikt utan mer att alla i lyan är antingen goda eller ledarulv. Om du sen är i lyan, eller QL är det eller kanske ingen av er, det vet jag inte. Jag tycker ni båda är skumma som driver denna storm i ett vattenglas.

Ledsen men jag måste rösta nu, fastnade här i 2,5h när jag egentligen skulle gjort annat så måste sätta lite fart :bag:

Heffaklumpen röstar på QueenLilith med stöd av nedanstående citat plus att det är det mest misstänkta jag kan hitta just nu.
Men detta. Två gånger skriver du att du inte ville rösta på någon av de andra som du inte hade info om, vilket jag indirekt tolkar som att du har någon info om Harrysen då?

Att lyamedlemmar röstar på andra lyamedlemmar speciellt i DL1 är ju inte direkt ovanligt, dock hade du lika gärna kunnat lägga rösten på någon annan och i så fall. Om det nu inte är så att de andra med en röst också finns i lyan? Men oddsen på att alla i lyan har en röst på sig? Plus, med fyra som har en röst var så så kan inte alla sitta i lyan eftersom det innebär 4+1 onda och det känns på tok för mycket. Den rösten var ju även innan vi fick veta att LL inte kommer redovisa vem/vilka som dött/dör, så det hade ju också kunnat se bättre ut om man "råkat" få ut en ond jämfört med en god?

Meeen, enligt tidigare tanke idag känns det kanske inte så troligt att du och Harrysen skulle sitta i lyan ihop eftersom den konversationen, som sagt, skulle kunnat tas där då. Så då är min nästa fundering på om du kanske är ledarvargen? Just eftersom du säger att du inte ville rösta på någon av de du inte hade någon info om alls och att rösten därmed hamnade på Harrysen. Ledarvargen har ju koll på vilka ulvarna är (= du har någon typ av info om Harrysen).
Okej, jag håller nog inte med där. Att någon sannolikt är god är ju inte att ha vetskap om att någon är god och på sättet det uttrycktes var det att hon inte hade någon info om de andra som hade en röst. Om hon sitter i lyan och inte har någon aning om de andra (dvs de inte sitter i lyan), så är det ju ganska konstigt att hon vet något om din roll om du inte heller sitter i lyan. Eller?

I så fall tror jag det är mer sannolikt att hon är ledaren och därmed kan placera in dig på någon av sidorna, alternativt att hon, om hon sitter i lyan, gör det tillsammans med sig (för det är enda sättet hon kan veta något om dig innan DL1).

Jag hoppas hinna in igen innan DL men kan inte lova något. Gör jag det är jag öppen för att ändra min röst om något mer misstänksamt kommit fram.

De fem måste alltså vara Lobelia, QL, Harrysen, Niyama och HEffa. Noll koll badboll.
Tror du att det finns fyra onda bland dessa? Jag är tveksam till Harrysens ondhet pga hennes och QLs diskussion. Och jag är inte ond. Så i så fall finns tre onda där och en till ska in.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar