C'mon let's twist again (Ulvlek)

Absolut. Men det har hänt förr att folk råkat försäga sig och det lär säkerligen hända igen i framtiden.

Jag tror inte att hon har outat någon med flit, men att råka försäga sig har som sagt hänt och kommer garanterat hända igen i framtiden.

Just nu får jag en liten känsla av att du bara försvarar dig för att få mig att avskriva teorin om QL (och därmed dig också), så vad tänker du själv? Vem/vilka tror du kan vara onda och varför? :)

Några snabba tankar, nattar ett oroligt barn samtidigt så leken har inte mitt fulla fokus.

Niyama - inte en aning, inget som jag tycker sticker ut.

Cirkus - igår misstänkte jag att cirkus var ledarvargen och hade överlevt och vinkade till K i lyan, men det var bara jag som reagerade på det och antar att ni mer rutinerade hade reagerat om det kunde vara en vink. I så fall skulle det betyda att Q och (möööjligen jag) är döda. Men sen verkar LenaH ganska säker på att cirkus är död, och räknar även Q som död, vilket jag i och för sig fattar för enkelhetens skull.
Det skulle dock kunna betyda att det är som jag tänkte innan (om jag inte har missat något, vilket är fullt möjligt), att cirkus faktiskt överlevde, Q är död, det var en vink till L i lyan där nu Cirkus är inne tillsammans med K och LenaH. Men det kan också lika gärna vara så att LenaH helt enkelt är god och att mina tankar har snurrat iväg..... så mitt resonemang känns mest förvirrat även för mig själv :D.

QL - Vi tjafsade om listan och kanske att jag har läst in mer mellan raderna om att hon tycker att jag är så himla skum, för nu när jag läste tillbaka hade hon faktiskt skrivit lite skum :D. Känner mig lite orolig för att hon trots allt ändå är god och att vi är två goda som hakat upp oss på varandra.

Heffaklumpen och BSF känns som båda nystar och försöker förstå olika scenarier, känns goda för mig.

Så vilka är då de 1-4 onda?? (har snott siffrorna från Heffaklumpens inlägg)
Ingen aning?

Tror du att det finns fyra onda bland dessa? Jag är tveksam till Harrysens ondhet pga hennes och QLs diskussion. Och jag är inte ond. Så i så fall finns tre onda där och en till ska in.
Nejnej, de 4 onda behöver inte alls vara bland just de 5, de som jag lagt åt sidan som döda kan ju också varit onda. 🙂

Nej det tror jag inte, det känns faktiskt som det minst troliga. Jag försökte bara rada upp alla tänkbara scenarion jag kunde komma på, oavsett hur sannolika/osannolika de är.

Nej, har båda käken misslyckats så ska inte båda lyncherna kunnat misslyckats. Däremot kan båda lyncherna misslyckats om BM var inblandad i första lynchen, käk 1 lyckades och vi lynchade samma person som blev käk. Men igen, verkligen inte det mest troliga och inte heller så att jag direkt tror att det hänt. Försökte som sagt bara få med alla scenarion jag kunde komma på.
Fast i min värld är det inte ens ett möjligt scenario att det är 12 som lever, det var det jag ville få fram. Det finns vad jag vet ett sätt att stoppa lynch och det bara en gång., jag undrar därför hur du menar det skulle gått till att vi har 12 kvar i leken?

Jag är på hästen nu och tveksam vart jag skall lägga min röst. För mig är Harrysen mest skum men vill inte riskera att starta drev mot henne ifall att hon är god. Eftersom det troligt isåfall är henne eller mig som ryker ikväll då vi sticker mest ut. Jag tycker fio har varit mycket frånvarande med och verkar ha dålig tid att leka. Så jag försöker safe lite och lägger min röst där. Skall försöka hinna in innan DL. Men får se

Queenlilith röstar på Fio

Fast även om de gäller döda spelare så är det ju också information (särskilt om det är en ond lynchad eller viktig god). Men infon från lösmynte spionen brukar ju avslöja mycket så jag undrar om den verkligen är vid liv. Folk borde veta mer då, baserat på vad som ingår i spioninfon och vilka roller som finns.
Ja, jag är rädd att antingen spionen, eller den hen skickat till är död. Men som sagt, den själv och lyan är nog de som kan veta det nu. Men någon specialroll som kan veta något bör det ju finnas kvar hoppas jag.
För annars kan jag ju känna att jag tänker inte rösta på q, cirkus eller bollen ikväll.
Jag kommer inte heller vilja rösta på dig (om du inte råkar posta nåt som skulle varit i lyan...) för du försöker föra leken framåt.
Jag är ovillig att rösta på fio just nu och kilauea är visserligen lite hemlig såhär långt men jag fick en tanke igår så jag avvaktar där men sen vetefan?!
Då har jag 5 tänkbara kandidater och absolut NOLL aning. :banghead:

De fem måste alltså vara Lobelia, QL, Harrysen, Niyama och HEffa. Noll koll badboll.
Min lista ser nog ut såhär-ish:
kommer inte att rösta på - qitis, cirkus, bollen__. Inte heller dig då du känns grävande på rätt sätt. Niyama lägger jag nog också åt sidan, jag tror helt enkelt inte att hon skulle vinka så och har inte reagerat på något annat hon skrivit. Kan tänka mig att avvakta med fio och Kilauea också, om du tror att det är en bra idé.
Kvar finns då: Lobelia, QueenLilith, Harrysen och Heffaklumpen.

Efter att lite snabbt ha gått tillbaka och läst imorse så känns Harrysen-QueenLilith diskussionen inte som den bör vara mellan två lyamedlemmar, men jag utesluter inte att någon av dem är ledaren. QueenLilith är väl den jag reagerat mest på, som jag nämnde tidigare idag.

Att hon förbisåg cirkus när hon ifrågasatte Harrysens lista - som om QL visste att cirkus redan var död. Något sådant kan bara en lyamedlem som käkat cirkus veta. Om nu inte ängeln varit framme och skyddat rätt. Jag har även tidigare skrivit att jag finner det troligt att cirkus kan ha käkats, delvis pga hur jag teoriade kring henne och Q och BM-rollen under natten innan första käket.

Ja, jag är rädd att antingen spionen, eller den hen skickat till är död. Men som sagt, den själv och lyan är nog de som kan veta det nu. Men någon specialroll som kan veta något bör det ju finnas kvar hoppas jag.

Min lista ser nog ut såhär-ish:
kommer inte att rösta på - qitis, cirkus, bollen__. Inte heller dig då du känns grävande på rätt sätt. Niyama lägger jag nog också åt sidan, jag tror helt enkelt inte att hon skulle vinka så och har inte reagerat på något annat hon skrivit. Kan tänka mig att avvakta med fio och Kilauea också, om du tror att det är en bra idé.
Kvar finns då: Lobelia, QueenLilith, Harrysen och Heffaklumpen.

Efter att lite snabbt ha gått tillbaka och läst imorse så känns Harrysen-QueenLilith diskussionen inte som den bör vara mellan två lyamedlemmar, men jag utesluter inte att någon av dem är ledaren. QueenLilith är väl den jag reagerat mest på, som jag nämnde tidigare idag.

Att hon förbisåg cirkus när hon ifrågasatte Harrysens lista - som om QL visste att cirkus redan var död. Något sådant kan bara en lyamedlem som käkat cirkus veta. Om nu inte ängeln varit framme och skyddat rätt. Jag har även tidigare skrivit att jag finner det troligt att cirkus kan ha käkats, delvis pga hur jag teoriade kring henne och Q och BM-rollen under natten innan första käket.
Nej jag visste inte cirkus redan va död. Som förtydligande 😊

Harrysen och QL verkar hakat upp sig på varandra. Det ser ut som två goda brukar se ut när de gör det? Jag tycker det är mindre sannolikt att båda är onda, och om nån av dem är ond tror jag mer på QL men det kanske mest är för att jag förstår Harrysens lista och inte förstår QLs invändning.

LenaH känns vass som när hon är god. Nu går det ju inte att veta hur rätt hon har, mer än att hon tycks haft rätt om att vi inte får veta vem som dör. Jag brukar få ondvibbar av henne när hon är ond, mest för att hon inte framstår som lika vass och när man påtalar det spelar hon oförstående.

Egentligen har jag bara folk som känns goda eller neutrala. Så om LenaH är god behöver hon göra en insats för det här är ju kaos.
Nu ser jag vinkar (edit: stavning) igen. LenaH kallade Harrysen (?) vass och nu kallar Niyama LenaH för vass. Ser jag en kommunikation som inte existerar, som i förra leken? Jag noterar det i alla fall.

Såhär är mina tankar lite kort ur minnet:

1. Niyama - Ingen aning om vilken sida Niyama kan tänkas spela för, men hon är en av de som varit här och skrivit en del, ställt frågor. Minns dock inte något specifikt hon sagt, så har uppenbarligen inte reagerat något vidare på något. Vet dock att hon kan låta väldigt vettig/rimlig/logisk även som ond, så det ensamt är inget jag vågar placera Niyama åt det godare hållet för.
2. bollen__ - troligtvis död (DL2)
3. cirkus - kanske död (DL1)
4. Blacksmithfarm - Har också varit här och skrivit en del, fått en uppfattning av att hon försökt vrida på en del saker och presentera sina egna tankar. Det var något jag reagerade på tidigare idag men det var ett missförstånd/jag som inte läst röstlistorna ordentligt, annars har jag inte reagerat speciellt på något som jag minns nu.
5. QueenLilith - Får inte ihop hennes uttalanden innan DL1 om att hon röstade på Harrysen för att hon inte ville rösta på någon av de andra med en röst för att hon inte visste något om dem. Hade en diskussion med Harrysen tidigare idag om Harrysens lista (faktiskt samma lista som jag lånat till det här inlägget) med möjligt/troligt/kanske-döda spelare men jag fick en känsla av att alltihop var ett missförstånd över vad Harrysen menade med listan. Är väl den jag är mest misstänksam mot i nuläget (se inlägg #371 för utförligare förklaring).
6. qitis - kanske död (DL1)
7. Kilauea - Har jag ingen aning om. Skulle vilja se mer tankar från dig Kilauea, när du har tid :)
8. Lobelia - Känner att jag har väldigt dålig uppfattning här också, men vill minnas att det ändå varit en del frågor. Kan dock inte minnas något specifikt som Lobelia skrivit och skulle gärna se mer tankar även från dig när du har tid :)
9. LenaH - Kan lura mig rejält :D Har varit här och skrivit en del men jag kan mest komma ihåg skämtsamma inlägg eller inlägg med väldigt lite substans när det kommer till att föra leken framåt. Har verkligen inget grepp vart jag har dig LenaH, men det har jag iofs aldrig så det säger mig varken till eller från 🤣
10. heffaklumpen - jag!
11. Harrysen - möjlig död (DL1). Har varit här och skrivit en del, håller väl inte med om alla tankar och en del tankar/teorier håller inte i mina ögon. Det är dock inget som är ulvigt i sig eftersom det går att se på saker olika utan att för den delen spela för motsatta sidor. Har sagt att hon fortfarande tycker att det är svårt att teoria men får ändå känslan av att hon försöker efter bästa förmåga. Är väl en av dem jag skulle potentiellt kunna knuffa liiiiiite åt det ondare hållet pga samma teori som QL.
12. fio - Hade jag nästan glömt bort var med i leken (förlåt fio! :o). Har med andra ord inte den minsta aning om vilken sida fio möjligen kan spela för.

(Jag har medvetet skippat Q, cirkus och bollen__, helt enkelt för att jag inte har för avsikt att rösta på någon av dem idag då det i mina ögon är för stor risk att de redan är döda)
Nu har jag tid, men om jag har några tankar vette sjutton.

Jättesvårt att sätta folk åt olika håll eftersom dom enda som vet om andras roller (beroende på vad spioninfon visar) är ulvarna. Föredrar färgade röstlistor, men det är ju omöjligt i denna lek.

Nu ser jag vinkar (edit: stavning) igen. LenaH kallade Harrysen (?) vass och nu kallar Niyama LenaH för vass. Ser jag en kommunikation som inte existerar, som i förra leken? Jag noterar det i alla fall.
😂 gjorde hon? Var? Sökte i tråden nu och får inga träffar på att LenaH skrivit "vass". Men mellan vilka roller menar du att denna kommunikation skulle vara?

För annars kan jag ju känna att jag tänker inte rösta på q, cirkus eller bollen ikväll.
Jag kommer inte heller vilja rösta på dig (om du inte råkar posta nåt som skulle varit i lyan...) för du försöker föra leken framåt.
Jag är ovillig att rösta på fio just nu och kilauea är visserligen lite hemlig såhär långt men jag fick en tanke igår så jag avvaktar där men sen vetefan?!
Då har jag 5 tänkbara kandidater och absolut NOLL aning. :banghead:

De fem måste alltså vara Lobelia, QL, Harrysen, Niyama och HEffa. Noll koll badboll.

Blir lite nyfiken på varför du är ovillig att rösta på Fio och Kilauea? De har ju varit ganska tysta hittills?
Noterar också att du inte vill rösta på BSF som försöker föra leken framåt, men det gör väl även till exempel Heffa?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar