Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på att byfånen har ett beskydd utan änglens hjälp så har ulvarna försökt käka henne tidigare ju. Då vet vi varför det inte blev käk sist. Hon har ju även haft en sia så dags att kolla igenom hennes inlägg.

Vad jag spontant tänker - Habina, Niyama eller Paddington.

Jag tycker det känns olustigt att du tar upp just min och Lobelias röststatistik precis innan hon ryker, och säger att mig är du osäker på och henne sätter du mer mot goda hållet fastän du skriver att hon har röstat lite likadant?!
Som att du visste att hon var god och det var bäst att säga det innan hon ryker så folk inte skulle misstänka dig. Å mig då åt andra hållet för att få blickarna mot mig.
Ja det är sant och jag tänkte på det själv.
Dock har inte mitt inlägg ett dugg att göra med DL' et. Bara mina funderingar

Jag känner att jag står kvar där jag var igår, de jag fortfarande reagerar på är @Snurrfian , @Lilltess , @Koppen och @Idahoe .
Tyvärr ser jag inte heller nu några tydliga tecken på ondska utan det är mest en känsla och sånt tycker jag är trams. :p Det är dessutom spelare jag brukar reagera på oavsett roll (precis som med Habina) och jag vill inte agera på det för min känsla är ju inte underbyggd av hårda fakta.

Jag vill gärna att @Niyama är god, likadant med @Matmissbrukaren och @Lobelia men jag är lika osäker där.

På tveksamsidan har jag @Paddington , @Lillelorden , @Hedinn och @FiaM .

Vad har du för tankar om Hedinn eftersom du är osäker på henne?
Har lite svårt att placera henne just nu.

Ur minnet kommer mina tankar just nu:

Hedinn känner jag inte att jag kan säga varken bu eller bä om just nu. Lite sämre aktivitet än de tidigare lekarna vi spelat ihop, men fullt förståeligt förstås med mycket jobb osv.

Koppen går väldigt mycket fram och tillbaka för mig. Ett tag lutade jag ganska starkt mot att hon var ond, då hon teoriade väldigt lite och slingrade sig ganska mycket när hon blev pressad. Nu har hon halkat tillbaka till mer neutral status för mig, då hon levererat bättre.

LenaH börjar jag bli lite misstänksam emot. Kan inte peka på någonting konkret utan att ha läst igenom leken igen, utan det är mestadels en känsla. Hon har varit med mycket och varit aktiv men jag minns knappt vad hon sagt och gjort, vilket gör mig nervös. Nu har jag inte spelat med LenaH tidigare vad jag kan minnas, så jag vet ingenting om hur hon brukar spela, men generellt tycker jag att det där med att flyga under radarn ofta är ett smart ulvdrag.

Lite samma sak som med LenaH gäller för FiaM just nu. Kan inte heller här dra mig till minnes något speciellt drag, vilket gör mig lite misstänksam. Men återigen inte tillräckligt för att hålla åt någon sida.

Matmissbrukaren har seglat upp lite på misstankelistan för mig. Upplever att hon teoriat ganska lite själv mest ifrågasatt och satt press på andra spelare. I och för sig vill jag minnas att hon pressade Habina rätt hårt ett tag, vilket ju är ett ganska högt spel som ulv. Eller ett genidrag...
Upplever också att hon varit ganska "snabb" på en ny misstanke, pressat på ganska hårt på en gång vid minsta lilla stoff. Å andra sidan kan ju det vara ett tecken på någon som genuint letar ulvar. Gah! Vet inte vad jag ska tro!

Får återkomma med mer. Vilka har jag kvar?

Lilltess
Idahoe
Paddington
Snurrfian

Missat nån?

Lillelorden är jag fortsatt misstänksam emot, se tidigare teorier. Jag vill veta mer om varför Niyama och (var det FiaM?) satte Lillelorden som god?

Jag har inte satt Lillelorden som god, det är Snurrfian som gjort det. Kan inte säga att jag i dagsläget har sett något från Lillelorden som har fått mig att våga godförklara henne . Ska börja titta på hennes inlägg och de om henne nu och se vad jag hittar.

@Lillelorden Jag tycker också koppen har hamnat mer på den neutrala sidan nu då hon kommit med bra funderingar som i te verkar påverkad av andra.

Vad tycker du om att MM funderar på att Lobelia kan ha siat Habina niyama eller Paddington när hon i själva verket har gått väldigt hårt på mot mig? Eller är det bara jag som upplevt att jag blev mest grillad? :p

Ikväll kommer jag btw sätta mig och kolla igenom leken ordentligt och INTE spela från mobilen, så några genomtänkta teorier får ni inte från mig innan dess :)

Med tanke på att byfånen har ett beskydd utan änglens hjälp så har ulvarna försökt käka henne tidigare ju. Då vet vi varför det inte blev käk sist. Hon har ju även haft en sia så dags att kolla igenom hennes inlägg.
Hur kan vi veta det?

Det finns kan finnas många fler anledningar till att det inte blev käk igår - ängeln skyddade, brevbäraren hade delat ut ett beskydd, ficktjuven stal och åt inte (finns kanske fler varianter som jag kan komma på just nu) ... De enda som vet vem ulvarna försökte käka förra natten är ulvarna själva samt den som fått ta del av hela spioninfon. Det här inlägget får min radar att gå igång om dig (igen).

Hur kan vi veta det?

Det finns kan finnas många fler anledningar till att det inte blev käk igår - ängeln skyddade, brevbäraren hade delat ut ett beskydd, ficktjuven stal och åt inte (finns kanske fler varianter som jag kan komma på just nu) ... De enda som vet vem ulvarna försökte käka förra natten är ulvarna själva samt den som fått ta del av hela spioninfon. Det här inlägget får min radar att gå igång om dig (igen).

Men det står i beskrivningen att byfånen är skyddad ett käk? Om hon ska bli käkad så måste dom ha försökt att käka henne en gång innan. Dessutom kan man ju faktiskt veta det om man fått en spionrad tilldelad också så jag tycker du är lite snabb där till att hitta ulvspår, vilket faktiskt nu gör att du hamnar under min radar.

Men det står i beskrivningen att byfånen är skyddad ett käk? Om hon ska bli käkad så måste dom ha försökt att käka henne en gång innan. Dessutom kan man ju faktiskt veta det om man fått en spionrad tilldelad också så jag tycker du är lite snabb där till att hitta ulvspår, vilket faktiskt nu gör att du hamnar under min radar.
Kan inte tjuven Ha stulit hennes beskydd då? Eller hur funkar det?

@Lillelorden Jag tycker också koppen har hamnat mer på den neutrala sidan nu då hon kommit med bra funderingar som i te verkar påverkad av andra.

Vad tycker du om att MM funderar på att Lobelia kan ha siat Habina niyama eller Paddington när hon i själva verket har gått väldigt hårt på mot mig? Eller är det bara jag som upplevt att jag blev mest grillad? :p

Skillnaden där är ju att hon inte håller dig som god eller ond. Så som hon gjort med dom andra jag nämnde.
Har man siat någon så försöker man väl ändå tala om det någonstans.

Men ja, du grillades. Du är bara bortglömd av oss igen :angel:

Ser att flera efterfrågar teorier från mig vilket jag själv tycker jag skrivit under lekens gång. Jag skrev också i ett inlägg att jag som oftast aldrig skriver långa teoriinlägg där alla står med, utan jag skriver dom funderingar jag har här och nu så därför är mina teorier spridda. Men kan se om jag kan samla ihop dom åt er i ett inlägg. Jag sitter på mobilen så det sker inte på två minuter.

Och ja, jag frågar envist efter svar från er alla men det tycker jag alla goda borde göra för att få svar på sina frågor. Hur ska man annars få reda på något?!

Dl var 22.00 så jag återkommer.
Måste till hästen så sätter mig hellre efter det och går igenom leken än att stressa nu innan. Så återkommer senare med ett längre teoriinlägg :)

@FiaM skrev ungefär samma sak om dig och då undrar jag vad ni grundar det på? Vibbar?

Jag kan inte svara på vad FiaM grundar det på (men det har hon gjort själv såg jag). Det är för mig mångt och mycket en känsla jag får när jag läser hennes inlägg, tycker hon kommer med bra tankar även om jag kanske inte håller med henne i allt hon skriver. Det finns personer som jag sätter mer åt god-hållet och det finns personer jag sätter mer åt det onda och därför är hon neutral för mig. Tycker hon har en intressant tanke om Niyama som jag måste fundera över, en liknande tanke slog mig under min långpromenad idag, men jag måste kika igenom dennes inlägg och fundera mer över detta först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar