Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan börjar jag fundera över Snurrfian. Kan hennes röst på Habina i första dl vara en alibiröst?
Sen röstade Habina på henne och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro där än.

Jag måste definitivt se över henne en gång till.

Ja, Niyama har ju röstat på Habina alla tre dagar.
Jasså, jag var så inne på Lillelorden och hon har inte gjort det.

Jag ser inget konstigt i att en ond röstar på en ond 3 dagar på raken - om det är samma onda, men det är inget tecken på godhet heller. Just nu håller jag Niyama lite åt den goda sidan, jag blir lite tveksam dock när det gäller den nästan godförklaringen av Lillelorden - vet hon något jag inte vet?

Snurrfian kan mycket väl ha hängt på drevet mot Bumpo. Hon la en enkel röst på henne och visst, hon röstade först på Habina idag men det såg ju redan då ut som att hon skulle ryka så varför inte skaffa alibi på en gång.

Håller med Hedinn om Niyama. Visst kan det vara ett briljant ulvdrag, men ett väldigt högt spel som sagt. Är nog beredd att hålla henne åt det godare hållet för tillfället.

Någonting som får min uppmärksamhet när röstlistorna är ställda i rad är att Lobelia som förutom den typiska förstadagsrösten på mig lagt två stycken strömföljande röster. Nu visade ju sig Habina mycket riktigt vara ond, men Lobelias röst på henne kom ganska sent när denne redan var rökt. Ett bra alibi?
Vill inte läsa in för mycket i det i nuläget eftersom rösterna på bumpo som sagt inte behöver säga så mycket och Habina var ond. Men det är onekligen ganska "lätta" röster.

Nu tycker ändå jag att det talar till Lobelias fördel att hon startade igång misstankarna mot Habina idag oavsett klockslag hon valde att lägga att lägga sin röst. Varför skulle en kollega driva på så hårt hela dagen? Isf är det ett jävla bra alibi.

Så nej, än så länge i mina ögon ligger Lobelia på goda sidan och det är snarare dom som försöker få igång misstankar emot henne som jag blir misstänksam.
Som du tex. Du smyger med rätt bra och märks inte av så mycket. Håller låg profil. Försöker skapa misstankar mot andra. Det känns ulvigt.

Jag håller faktiskt med båda lite här. Lobelias lätta röster kan vara ulvigt men frågan är om hon skulle spela ett sånt högt spel som ulv. För hon har drivit rätt hårt mot Habina, samtidigt var ju faktiskt Habina under mångas radar.

Sen skaver det lite att Lobelia verkar tycka att det är misstänksamt att jag missade Habina helt. Men jag vet inte hur det är med er andra men jag kan inte hålla koll på alla samtidigt. Speciellt inte när jag inte har möjlighet att anteckna..

Jasså, jag var så inne på Lillelorden och hon har inte gjort det.

Jag ser inget konstigt i att en ond röstar på en ond 3 dagar på raken - om det är samma onda, men det är inget tecken på godhet heller. Just nu håller jag Niyama lite åt den goda sidan, jag blir lite tveksam dock när det gäller den nästan godförklaringen av Lillelorden - vet hon något jag inte vet?

Jag tycker nog att det är rätt smart att rösta på samma kollega i ett sånt här läge än att alibirösta hej vilt på allihopa. För ryker sen kollegan så är det ju ett gott tecken på att man skulle kunna vara god.

Men jag tror som dig just nu om Niyama.

Jag håller faktiskt med båda lite här. Lobelias lätta röster kan vara ulvigt men frågan är om hon skulle spela ett sånt högt spel som ulv. För hon har drivit rätt hårt mot Habina, samtidigt var ju faktiskt Habina under mångas radar.

Sen skaver det lite att Lobelia verkar tycka att det är misstänksamt att jag missade Habina helt. Men jag vet inte hur det är med er andra men jag kan inte hålla koll på alla samtidigt. Speciellt inte när jag inte har möjlighet att anteckna..

Jag har inte heller koll på alla. Skulle jag ha det så skulle jag ju inte behöva gå igenom leken ännu en gång för att syna dom som jag inte tittat lite extra på sen innan.
Som Idahoe. Har inte haft en tanke om henne kom jag på nu.

Det misstänkta är inte att du missade Habina utan att du tyckte det var skumt att hon var misstänkt. Sedan när du förklarade att du missat varför blev det ännu skummare, det skulle innebära att manmissat en massa inlägg.

Skumt blir det nu också när jag får rätta dig upprepade gånger om vad jag skrivit/menar ;)

Vad är en lätt röst och vad är en icke lätt röst?

Det känns lite som man måste lägga en avgörande röst för att det inte ska vara lätt. Hur tänker du när du skriver lätt röst. Hur skulle jag lag min röst om den varit "svår"?

Jag önskar att @Paddington kunde kika in och delge oss lite tankar nu efter lynchen.
vet inte om jag är till så stor nytta ikväll efter 3 glas vin och en två-rätters middag ;)
Tror jag är bättre på att uttrycka mig i morgon, men mina spontana tankar så här långt.

Röststatistiken:
Snurrfian röstar: Habina, bumpo, Habina
Lillelorden röstar : Bumpo, Habina, Habina
Niyama röstar: Habina, Habina, Habina
LenaH röstar: Snurrfian, Bumpo, Idahoe
Koppen röstar: FiaM, bumpo, Snurrfian
FiaM röstar: Klara, Bumpo, Habina
Idahoe röstar: Paddington, Lilltess, Lilltess
Hedinn röstar: Cirkus, Habina, Habina
Lobelia röstar: Lillelorden, bumpo, Habina
Matmissbrukaren röstar: Cirkus, bumpo, Habina
Lilltess röstar Paddington, Koppen, Idahoe
Habina röstar: Snurrfian, bumpo, Snurrfian

Om jag räknat rätt så är vi 12 personer kvar vara 4 onda kvar (5 om ficktjuven valt den sidan).

Utifrån röststatistiken och det som hänt så här långt i leken (nu skriver jag direkt från minnet)

Jag sätter fortfarande Lobelia åt det goda hållet, jag tycker att hon kommer med bra tankar och idéer och vill ha reda på vad som händer i leken och är genuint intresserad av att hitta onda. Jag tycker inte hon smygit med och lagt en röst på Habina för hon har haft tankar om Habina länge och ifrågasatt Habina en hel del idag även om hon inte var först att rösta på denne. Jag tror inte att en ev kollega (om det inte är mammas förstås) skulle gå på en kollega så mycket ;)

Niyamas röststatistik talar sitt tydliga språk och utifrån den så vill jag sätta även henne åt det goda hållet. Även om jag inte förstår varför hon snöar in så mycket på mig och inte kollar på övriga deltagare (förutom Koppen som hon också misstänker)

Jag har även tidigare skrivit att jag fått en bra känsla från Hedinn. Jag vill behålla den känslan, men när jag läser tillbaka så är teorierna kring Habina mycket baserat på vad Niyama skrivit och inte mycket teorier själv från Hedinn. Dock har Hedinn skrivit en del andra saker/ifrågasatt som gör att jag vill ha henne åtminstone åt neutral fortfarande.

Matmissbrukaren verkar vända på alla stenar och letar svar och förtydliganden när det behövs. Jag tycker hon, liksom Lobelia verkar leta onda uppriktigt. Jag tycker även det talar till hennes fördel att Habina försökte sprida misstankar mot henne som inte stämde när man gick tillbaka och kollade källorna/händelseförloppet.

Snurrfian (varför skriver jag "snurrifan" ;) ), har jag funderingar mot och de har inte minskat sedan DL.

Lillelorden är jag fortsatt misstänksam emot, se tidigare teorier. Jag vill veta mer om varför Niyama och (var det FiaM?) satte Lillelorden som god?

LenaH har skrivit näst flest inlägg men ger inget direkt avtryck i leken vilket är lite skumt. Jag tenderar till att nästan glömma bort att hon är med. Måste kolla närmare på henne och vill gärna se mer teorier från henne.

FiaM kände jag att jag fick bra vibbar från igår å jag sätter denne just nu åt neutral.

Koppen, Lilltess samt Idahoe är personer jag måste kolla närmare på igen, jag har inte riktigt hunnit gå igenom dem idag. Dock tycker jag det är lite intressant att Idahoe röstat på Lilltess två dagar i rad samt att Lilltess röstade på Idahoe idag, men jag måste kika närmare på detta i morgon.

själv tycker jag inte man ska stirra sig alltför blind bara på rösterna utan se till helhet i leken, dvs teorierna, diskussionerna och tidpunkterna för när olika inlägg skett. Bara för att man inte är först att lägga rösten betyder det inte att man hakar på. Man kan ha kommit upp med tankar och teorier som andra byggt sina röster på och som kommer innan den röst man själv lägger.

Jag tror inte jag blir så mycket klokare ikväll så får sova på saken och läsa om tråden imorgon.

Dl var väl 13.00 så innan dess ska jag väl hunnit med det.

vet inte om jag är till så stor nytta ikväll efter 3 glas vin och en två-rätters middag ;)
Tror jag är bättre på att uttrycka mig i morgon, men mina spontana tankar så här långt.

Röststatistiken:
Snurrfian röstar: Habina, bumpo, Habina
Lillelorden röstar : Bumpo, Habina, Habina
Niyama röstar: Habina, Habina, Habina
LenaH röstar: Snurrfian, Bumpo, Idahoe
Koppen röstar: FiaM, bumpo, Snurrfian
FiaM röstar: Klara, Bumpo, Habina
Idahoe röstar: Paddington, Lilltess, Lilltess
Hedinn röstar: Cirkus, Habina, Habina
Lobelia röstar: Lillelorden, bumpo, Habina
Matmissbrukaren röstar: Cirkus, bumpo, Habina
Lilltess röstar Paddington, Koppen, Idahoe
Habina röstar: Snurrfian, bumpo, Snurrfian
.

Är inte Habina ond när jag röstar på henne? :( ;)

Gott Nytt År till er alla! :bump::banana:

Edit, fick ändra lite så meningen blev begriplig... Dags att sova? :o

Är inte Habina ond när jag röstar på henne? :( ;)

Gott Nytt År till er alla! :bump::banana:

Edit, fick ändra lite så meningen blev begriplig... Dags att sova? :o

jooo, jag som missat färgläggning - det där med ulvlek + 3 glas rött.... well, bäst jag stänger ned för ikväll också :)

Gott Nytt År!

Gott nytt år ulvar!
Imorgon kommer vi för er, hoppas ni alla är bakisar som fan och gör massa tabbar :devil:

Å gott nytt år till er andra med så klart :D

Och jag är jättenykter men vet inte om det hjälper. :o

Jag håller med om att jag har varit lite blek och visst, igår hade jag tidsbrist men f ö är jag väl sällan den vassaste de första dagarna? Just i denna lek känner jag mig väl verkligen clueless men jag hoppas jag kan råda bot på det genom ytterligare en läsning eller två.

@Lobelia - vad gäller bumporösten så nej, jag såg inte chansen att få ut en god utan min motivering står fast och det tror jag du vet. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar