Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen uppfattning om Lobelia än men Habina hade ju redan en hel del misstankar mot sig. + att om Habina blivit siad så kan lyan känna till det. Så just det tycker jag inte kan godförklara Lobelia.
Jag har misstänkt Habina mest hela tiden vilket du kan se om du går tillbaks i inläggen. Första DL valde jag mellan Lillelorden och Habina, det är inte direkt så jag följt strömmen.

Jag kanske är trög nu men varför skulle hon behöva spela på det för att få ut en ond? Alla jagar (eller låtsas jaga) onda?
Hon behöver givetvis inte spela på det men hon kan göra det. Jag börjar mest bli misstänksam, försöker hitta potentiellt onda och bolla idéer.

Jag har misstänkt Habina mest hela tiden vilket du kan se om du går tillbaks i inläggen. Första DL valde jag mellan Lillelorden och Habina, det är inte direkt så jag följt strömmen.

Just det vet jag dock inte om det talar till din fördel med tanke på att du inte röstade på Habina och hon redan hade röster. Obs! Jag misstänker inte dig direkt, men det är heller inget jag godförklarar dig för.

Nu tycker ändå jag att det talar till Lobelias fördel att hon startade igång misstankarna mot Habina idag oavsett klockslag hon valde att lägga att lägga sin röst. Varför skulle en kollega driva på så hårt hela dagen? Isf är det ett jävla bra alibi.

Så nej, än så länge i mina ögon ligger Lobelia på goda sidan och det är snarare dom som försöker få igång misstankar emot henne som jag blir misstänksam.
Som du tex. Du smyger med rätt bra och märks inte av så mycket. Håller låg profil. Försöker skapa misstankar mot andra. Det känns ulvigt.

Fast Lobelia startade väl inte alls misstankarna mot Habina idag? Eller vad menar du?
Sen skrev jag ju inte att jag tror att Lobelia är ond. Tvärtom tyckte jag att jag var ganska försiktig?

Att smyga med är ingen medveten strategi, däremot har jag inte OT:at så mycket och inte heller diskuterat specifika roller utan ägnat mig mer åt teoriande.

Hon behöver givetvis inte spela på det men hon kan göra det. Jag börjar mest bli misstänksam, försöker hitta potentiellt onda och bolla idéer.

Jag får nog erkänna att jag inte förstår alls :D

Liksom varför skulle LenaH spela på inaktivitet för att få ut en ond? Då är det väl rimligare att hon använder det får att rösta ut en god? (Om hon nu är ond själv?) Och talas det inte här om bumpo, som var god?

Just det vet jag dock inte om det talar till din fördel med tanke på att du inte röstade på Habina och hon redan hade röster. Obs! Jag misstänker inte dig direkt, men det är heller inget jag godförklarar dig för.
Jag hade bara lösa misstankar, genom upprepade frågor har de stärkts och sedan bekräftats. Nej givetvis kan man inte godförklara någon utifrån Habinas utröstning du får väl läsa vad jag skrev och vid vilken tidpunkt göra en utvärdering utifrån det.

Har ingen uppfattning om Lobelia än men Habina hade ju redan en hel del misstankar mot sig. + att om Habina blivit siad så kan lyan känna till det. Så just det tycker jag inte kan godförklara Lobelia.

Hon är inte godförklarad av mig heller men jag uppfattar Lobelia som att hon letar onda på riktigt. Habina har haft misstankar på sig från flera håll från början och lyan hade lätt kunnat låta oss andra börja starta ett drev mot henne. Varför skulle dom välja en kollega till att göra det?

Som sagt, inte godförklarad men mer åt goda sidan än onda.
Detsamma gäller dig med tanke på din röststatistik.

Fast Lobelia startade väl inte alls misstankarna mot Habina idag? Eller vad menar du?
Sen skrev jag ju inte att jag tror att Lobelia är ond. Tvärtom tyckte jag att jag var ganska försiktig?

Att smyga med är ingen medveten strategi, däremot har jag inte OT:at så mycket och inte heller diskuterat specifika roller utan ägnat mig mer åt teoriande.

Lobelia har gått riktigt hårt emot Habina idag och jag tror inte ens hon teoriat om någon annan? Kanske har hon gjort något inlägg om någon men inte så det märkts av direkt.

Jag försvarar inte Lobelia men hon känns då mer god än ond.

Jag får nog erkänna att jag inte förstår alls :D

Liksom varför skulle LenaH spela på inaktivitet för att få ut en ond? Då är det väl rimligare att hon använder det får att rösta ut en god? (Om hon nu är ond själv?) Och talas det inte här om bumpo, som var god?
Nu förstår jag vad du menar, en tankevurpa av mig. du har alldeles rätt. Jag borde skrivit god och inte ond.

Lobelia har gått riktigt hårt emot Habina idag och jag tror inte ens hon teoriat om någon annan? Kanske har hon gjort något inlägg om någon men inte så det märkts av direkt.

Jag försvarar inte Lobelia men hon känns då mer god än ond.
Hur tänker du kring att lyan kan fått veta att Habina blivit siad? Det om nåt skulle väl ge en ond anledning till att gå på hårt?

Jag statade inte mina misstankar mot Habina idag, jag startade dem inför första DL och har sedan fortsatt både inför andra och nu tredje. Vem som var först med vilken tankekedja minns jag däremot inte, inte heller om jag varit först med något. Ibland skriver folk också oberoende, det kan ta tid att skriva ett inlägg (typ äta middag efter halva och så).

Bortser man från dag så håller sig folk till leken mest hela tiden och mest då just teorier eller att försöka slå håll på teorier. Du har varit ganska anonym hittills även när det gäller teorier.

Angående Paddington som en del verkar misstänka så kan jag inte se att hon försöker sprida en massa misstankar hit och dit?

Och dessutom är hon för rutinerad för att smyga i kulisserna som ulv.
Hon brukar ligga lite mer på om jag minns rätt.

Jag ser nog inte vad ni ser för jag ser inget som jag reagerar på. Jag tror knappast lyan hade diskuterat redan innan dl1 hur dom skulle lägga rösterna. Det har jag aldrig varit med om. Däremot senare i leken så kan man göra upp strategier.

Men jag kan ju vara blåst som inte ser något att reagera på.

Om någon skulle leka med tanken att Paddington är god. Vem skulle isf vara näst på tur att bli misstänkt?
Paddington är iaf inte prio ett för min del utan snarare vill jag kolla på Koppen och Lillelorden.
Visserligen spelar Koppen alltid så jag inte begriper mig på henne men det gör henne inte mindre misstänkt.
Lillelorden måste jag kolla över för jag tycker hon smyger under radarn och sånt reagerar jag alltid på.

Jag vill gärna bemöta @Lobelia s misstankar mot mig men jag kan inte göra det förrän imorgon tyvärr. Försöker läsa lite vid möjlighet men kan inte lägga så mycket tid ikväll. :-)

Hur tänker du kring att lyan kan fått veta att Habina blivit siad? Det om nåt skulle väl ge en ond anledning till att gå på hårt?
Även om man vet att en ond blivit siad så är det typ 5-10 goda som inte vet det. Jag kan inte se någon anledning för en ond att hänga ut någon enbart för det, inte så pass tidigt i leken med så många deltagare. Nu blev Habina dessutom misstänkt före någon kunnat sia.

Nej, jag tror inte dom är så dumma att dom går så hårt på en kollega för man blir alltid lite extra granskad om man startat igång ett drev. Att man får ut en ond betyder inte att man är god.
Lobelia har inte heller försökt sprida misstankar åt något annat håll som man vanligtvis brukar som ulv. Som ulv vill man ha flera misstänkta och inte bara peka på en.
Det gjorde tex Klara i förra leken som ulv, och det gick ju som det gick.

Angående Paddington som en del verkar misstänka så kan jag inte se att hon försöker sprida en massa misstankar hit och dit?

Och dessutom är hon för rutinerad för att smyga i kulisserna som ulv.
Hon brukar ligga lite mer på om jag minns rätt.

Jag ser nog inte vad ni ser för jag ser inget som jag reagerar på. Jag tror knappast lyan hade diskuterat redan innan dl1 hur dom skulle lägga rösterna. Det har jag aldrig varit med om. Däremot senare i leken så kan man göra upp strategier.

Men jag kan ju vara blåst som inte ser något att reagera på.

Om någon skulle leka med tanken att Paddington är god. Vem skulle isf vara näst på tur att bli misstänkt?
Paddington är iaf inte prio ett för min del utan snarare vill jag kolla på Koppen och Lillelorden.
Visserligen spelar Koppen alltid så jag inte begriper mig på henne men det gör henne inte mindre misstänkt.
Lillelorden måste jag kolla över för jag tycker hon smyger under radarn och sånt reagerar jag alltid på.

Jag misstänker Paddan för det jag skrev i inlägget jag länkade till. Och det eventuella sambandet mellan Paddan och Habina blir ju intressant när Habina visade sig vara ond. Paddans röst idag tror jag mycket väl kan vara en alibiröst. Men jag är alltså långt ifrån säker på Paddan.

Koppen är väl den jag tycker känns skummast efter Paddan. Är osäker på vad röstningen idag säger om henne.

Håller inte med om att Lillelorden "smugit under radarn". Hennes tidiga röst på Habina igår tycker jag talar till hennes fördel.

Nej, jag tror inte dom är så dumma att dom går så hårt på en kollega för man blir alltid lite extra granskad om man startat igång ett drev. Att man får ut en ond betyder inte att man är god.
Lobelia har inte heller försökt sprida misstankar åt något annat håll som man vanligtvis brukar som ulv. Som ulv vill man ha flera misstänkta och inte bara peka på en.
Det gjorde tex Klara i förra leken som ulv, och det gick ju som det gick.
Nja jag har gått hårt åt lilltess och misstänkt LenaH och också. Men jag har inte misstänkt var och varannan, jag antar du menar det. En del har halva startfältet som misstänkta.

Jag misstänker Paddan för det jag skrev i inlägget jag länkade till. Och det eventuella sambandet mellan Paddan och Habina blir ju intressant när Habina visade sig vara ond. Paddans röst idag tror jag mycket väl kan vara en alibiröst. Men jag är alltså långt ifrån säker på Paddan.

Koppen är väl den jag tycker känns skummast efter Paddan. Är osäker på vad röstningen idag säger om henne.

Håller inte med om att Lillelorden "smugit under radarn". Hennes tidiga röst på Habina igår tycker jag talar till hennes fördel.
Vad är det för samband mellan Paddan och Habina? Det har jag missat.

Även om man vet att en ond blivit siad så är det typ 5-10 goda som inte vet det. Jag kan inte se någon anledning för en ond att hänga ut någon enbart för det, inte så pass tidigt i leken med så många deltagare. Nu blev Habina dessutom misstänkt före någon kunnat sia.

Om lyan vet att en av dom ändå är siad så är det förstås ett bra tillfälle att försöka skaffa sig alibi.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar