Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar man säga Yes utan att bli halshuggen? ;)

Och nu var det flera som kom längre upp på godsidan för min del, och vissa behöver jag se över.

Koppen, här har vi en som jag aldrig känner mig säker på. Den här leken tycker jag dock att hon har skrivit relativt bra inlägg på det stora hela, det förtas lite av att hon lätt hamnar i försvarsställning när hon blir ifrågasatt men än så länge inget som gör att jag, i dagsläget, vill placera henne i Lyan.

Idahoe flyter med. Verkar ha haft lite dåligt med tid än så länge, kan inte hitta mycket som för leken framåt utan mest frågor och andra kommentarer.

Dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
21.15 Niyama röstar på Habina
21.24 Paddington röstar på Idahoe
21.27 LenaH röstar på Snurrfian
21:28 Koppen röstar på FiaM
21:34 cirkus röstar på Paddington
21:36 FiaM röstar på Klara
21:36 Idahoe röstar på Paddington
21:38 Lilltess röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på Snurrfian
21.46 Hedinn röstar på cirkus
21.47 Lobelia röstar på Lillelorden
21:53 Klara röstar på cirkus
21:58 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
22:00 Paddington ändrar röst till Cirkus
22:00 bumpo röstar på habina

Dag 2

21:12 Lilltess röstar på Koppen
21:21 Lillelorden röstar på Habina
21.33 Idahoe röstar på Lilltess
21.45 Habina röstar på bumpo
21.47 FiaM röstar på bumpo
21.47 Koppen röstar på Bumpo
21:48 Lobelia röstar på bumpo
21:50 Snurrfian röstar på Bumpo
21.52 LenaH röstar på bumpo
21.53 Matmissbrukaren röstar på Bumpo
21:59 Paddington röstar på Koppen
21:59 Hedinn röstar på Habina
21:59 Niyama röstar på Habina

Dag 3
13.32 LenaH röstar på Idahoe
13.34 Koppen röstar på Snurrfian
14.04 Snurrfian röstar på Habina
15.29 Lillelorden röstar på Habina
15.40 Idahoe röstar på Lilltess
16.07 Habina röstar på snurrfian
16.16 Paddington röstar på Habina
16.21 Lilltess röstar på idahoe
16.25 Niyama röstar på Habina
16:26 Lobelia röstar på Habina
16:29 FiaM röstar på Habina
16:35 Matmissbrukaren röstar på Habina
16:45 Hedinn röstar på Habina

Varsågod @Lillelorden

Sitter på bussen nu, men med segt internet. Kan väl dock konstatera att Niyama röstat på Habina alla tre dagar och nog för att hon kan spela ett högt spel som ulv så känns väl det lite väl vågat, även för henne. Lutar väl mer åt det goda hållet pga det.

Hedinn, här har vi en som jag verkligen vill se mer av. Hon har skrivit att hon har dåligt med tid och det märks. Det hon skriver är inget jag reagerar på men det är för lite för att jag ska kunna sätta henne åt något håll i dagsläget.

Lillelorden, samma sak här som med Hedinn, jag vill se mer!

Snurrfian, lite snurrig och blandar ihop deltagare samt en hel del OT med LenaH. Detta är dock blandat med teorier och när jag går igenom dessa inser jag att vi ser lite olika på vissa saker. Betyder detta att hon är ond, nej inte säkert men jag vågar inte sätta henne som god innan jag har sett mer så hon blir neutral än så länge.

Gällande övriga röster funderar jag på om någon av de som röstat på Habina två gånger kan vara alibiröstande? Speciellt då lyan kan ha fått veta om någon eventuell sia mot Habina, i ett sånt scenario kan det ju vara bättre att rösta ut och få alibi än att försöka spara spelaren så länge som möjligt.

Inget nödvändigt, givetvis, men jag vågar inte sätta någon av dem åt det goda hållet i nuläget.

Håller med Hedinn om Niyama. Visst kan det vara ett briljant ulvdrag, men ett väldigt högt spel som sagt. Är nog beredd att hålla henne åt det godare hållet för tillfället.

Någonting som får min uppmärksamhet när röstlistorna är ställda i rad är att Lobelia som förutom den typiska förstadagsrösten på mig lagt två stycken strömföljande röster. Nu visade ju sig Habina mycket riktigt vara ond, men Lobelias röst på henne kom ganska sent när denne redan var rökt. Ett bra alibi?
Vill inte läsa in för mycket i det i nuläget eftersom rösterna på bumpo som sagt inte behöver säga så mycket och Habina var ond. Men det är onekligen ganska "lätta" röster.

Håller med Hedinn om Niyama. Visst kan det vara ett briljant ulvdrag, men ett väldigt högt spel som sagt. Är nog beredd att hålla henne åt det godare hållet för tillfället.

Någonting som får min uppmärksamhet när röstlistorna är ställda i rad är att Lobelia som förutom den typiska förstadagsrösten på mig lagt två stycken strömföljande röster. Nu visade ju sig Habina mycket riktigt vara ond, men Lobelias röst på henne kom ganska sent när denne redan var rökt. Ett bra alibi?
Vill inte läsa in för mycket i det i nuläget eftersom rösterna på bumpo som sagt inte behöver säga så mycket och Habina var ond. Men det är onekligen ganska "lätta" röster.

Nu tycker ändå jag att det talar till Lobelias fördel att hon startade igång misstankarna mot Habina idag oavsett klockslag hon valde att lägga att lägga sin röst. Varför skulle en kollega driva på så hårt hela dagen? Isf är det ett jävla bra alibi.

Så nej, än så länge i mina ögon ligger Lobelia på goda sidan och det är snarare dom som försöker få igång misstankar emot henne som jag blir misstänksam.
Som du tex. Du smyger med rätt bra och märks inte av så mycket. Håller låg profil. Försöker skapa misstankar mot andra. Det känns ulvigt.

Nu tycker ändå jag att det talar till Lobelias fördel att hon startade igång misstankarna mot Habina idag oavsett klockslag hon valde att lägga att lägga sin röst. Varför skulle en kollega driva på så hårt hela dagen? Isf är det ett jävla bra alibi.

Så nej, än så länge i mina ögon ligger Lobelia på goda sidan och det är snarare dom som försöker få igång misstankar emot henne som jag blir misstänksam.
Som du tex. Du smyger med rätt bra och märks inte av så mycket. Håller låg profil. Försöker skapa misstankar mot andra. Det känns ulvigt.

Har ingen uppfattning om Lobelia än men Habina hade ju redan en hel del misstankar mot sig. + att om Habina blivit siad så kan lyan känna till det. Så just det tycker jag inte kan godförklara Lobelia.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Valp 2025